Reklama

JHVH (Jahve,Jehova) - jediný živý Bůh

milka (Ne, 19. 4. 2009 - 20:04)

Milý Mezku.
Byla jsem nyní ca.2dny nevyrovnaná(a neštastná) ale potom jsem cítila úlevu a dostala jsem sílu,sílu k ....Ty víš.DĚKUJI

milka (Ne, 19. 4. 2009 - 19:04)

JCskuteč.
Co jsi nám příteli vlastně chtěl říct,já osobně jsem Tě nepochopila???milka

milka (Ne, 19. 4. 2009 - 19:04)

Tak si myslím že org.už pochopila ,že musí udělat ústupky, protože naši lidi nalezli odvahu říct co cítí.
Stejně jako katolická církev,která když vidí, že lidi nesouhlasí mění poentu písma.Ale pořád tam je cosi dominatního jako že papež je svatý Otec ,či trojce,která podle mého názoru není.(pak zbytečný finnanční výdaje na parádu,které můžou být využity ve prospěch hladovějících)
Lidičky ,svědci SJ přeji vám ....Bůh s...námi

Mezek (Ne, 19. 4. 2009 - 19:04)

Ahoj.Měl jsem podobný dojem.
Snaha,aby se to hodilo do krámu jim.Jak ohebné je písmo.

Roman (Ne, 19. 4. 2009 - 18:04)

Ahoj Mezku, četl jsem o znovuzrození tehdy, nyní o tom se mi nechce číst, akorát psané tak aby vypadalo ve svůj prospěch.
O Ježíši furt že je jen božský. Chápu.
Ohledně jména JHVH nic moc, jen SJ rádi vytáhnou ve svůj prospěch. Už tolik nevnímám. Slabá útěcha.

JCskuteč. (Ne, 19. 4. 2009 - 17:04)

píčo

JCskuteč. (Ne, 19. 4. 2009 - 17:04)

píčo

19.04.2009 15:00 (Ne, 19. 4. 2009 - 17:04)

CHudáčku,ty jsi se asi uhodil,viď!Neboj to přejde.Mezek

Mezek (Ne, 19. 4. 2009 - 17:04)

Ahoj Romane, nyní jsem četl SV pro veřejnost,/1 dubna/ kde se rozebírá znovuzrození,zda je JK taky Bůh a používání jména JHVH.
Co si o tom myslíš.Jak to na tebe působí.AHOJ

JCskuteč. (Ne, 19. 4. 2009 - 15:04)

pičo

JCskuteč. (Ne, 19. 4. 2009 - 15:04)

pičo

Roman (Ne, 19. 4. 2009 - 15:04)

Milko, máš pravdu, kdyby SJ respektovali postavení Ježíše, učení tehdejší by se v tom případě neodklonilo příliš. Myslím si, že se učení příliš mohlo odklonit, protože by ostatní spojující články, kameny by se rozsypaly...
Děkuji, Jirko za všechnu odpověď. Jsem opět klidný. Prostě Ježíš je všechno ke slávě Boha Otce.
SJ, copak nevidíte dle Fil. 2:6 který, ačkoli existoval v Boží podobě (podstatě dle ostatních překladů), nelpěl se na rovnosti Bohu... znamená, že Ježíš je Boží podstaty, podoby, že je Bůh, netoužící uchvátit (ukrást) svému Otci slávu, uctívání jako satan. Prostě pro Boží slávu se pokořte před Ježíšovým jménem a poproste o odpuštění. Děkuji.

Roman (Ne, 19. 4. 2009 - 15:04)

Milko, máš pravdu, kdyby SJ respektovali postavení Ježíše, učení tehdejší by se v tom případě neodklonilo příliš. Myslím si, že se učení příliš mohlo odklonit, protože by ostatní spojující články, kameny by se rozsypaly...
Děkuji, Jirko za všechnu odpověď. Jsem opět klidný. Prostě Ježíš je všechno ke slávě Boha Otce.
SJ, copak nevidíte dle Fil. 2:6 který, ačkoli existoval v Boží podobě (podstatě dle ostatních překladů), nelpěl se na rovnosti Bohu... znamená, že Ježíš je Boží podstaty, podoby, že je Bůh, netoužící uchvátit (ukrást) svému Otci slávu, uctívání jako satan. Prostě pro Boží slávu se pokořte před Ježíšovým jménem a poproste o odpuštění. Děkuji.

http://www.rozc (Ne, 19. 4. 2009 - 13:04)

Část textu
Na jaké jméno kladli důraz učedníci?

Biblická zpráva o činnosti prvních křesťanů nepotvrzuje, že by kladli nějaký zvláštní důraz na používání Božího jména Jehova. Pisatelé by určitě zanechali zprávu o problémech, které by vznikly při pokusu přesvědčit křesťany z Židů rozptýlených v diaspoře, že je správné vyslovovat Boží jméno. Také apoštol Pavel by jistě mnohokrát využil příležitost pojmenovat Boha jeho jménem při službě pohanům, například při kázání o "neznámém Bohu" v Aténách. Jméno, které stálo v centru pozornosti prvních křesťanů, bylo jméno Ježíše Krista: démoni jsou vyháněni v moci jeho jména - Sk 16:18. Hříchy jsou odpuštěny pro jeho jméno - Sk 10:43. Uzdravení přichází prostřednictvím Ježíšova jména - Sk 3:16. Všichni učedníci vzývali toto jméno - 1.Kor 1:2. Jediné jméno, kterým mohou být lidé spaseni, je jméno Ježíšovo - Sk 4:12. Jméno Ježíš je vyvýšeno nad každé jiné jméno - Ef 1:21, Fil 2:9-11.

Překladatelé Překladu nového světa svatých Písem stáli při rozhodnutí, zda vložit jméno Jehova do textu Nového Zákona před závažným naukovým problémem. Kdyby to neudělali, museli by uznat, že Nový Zákon je soubor spisů o Ježíši Kristu, museli by uznat Ježíše Krista samotného jako Pána a být jeho svědky. To je problém, před kterým stojí svědkové Jehovovi až do dnešní doby.

Jiří Votava

Původně vyšlo v časopise Setkávání 2/97.

milka (Ne, 19. 4. 2009 - 13:04)

Romane,já s tebou souhlasím.
Jenže pokud by souhlasila nebo uznala i org.SJ,nebylo by to příliš rozdílné s jejich učením a neohrozilo by to existenci této org?

Milý Milane myslím,že jsem to už taky pochopila a i tvůj názor mě v tom utvrzuje.Děkuji

Ne jen zde v Písmu je jasné,které jméno je pro nás dáno:

Filipenským, 2. kapitola
9. Proto ho Bůh také povýšil nade všechno a dal mu jméno nad každé jméno,
10. aby ve jménu Ježíše pokleklo každé koleno na nebi, na zemi i pod zemí
11. a každý jazyk aby vyznal ke slávě Boha Otce, že Ježíš Kristus je Pán.

skutky 4:12
12. A v nikom jiném není spasení, protože lidem není dáno jiné jméno pod nebem, v němž bychom měli být spaseni."

1. Korintským, 1. kapitola
2. církvi Boží, která je v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým, se všemi, kteří vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista na každém místě, jejich i našem

Roman (Ne, 19. 4. 2009 - 11:04)

Nebo tak, že pro nás je Ježíš Otec (ne doslovný Nebeský Otec) ale dle Iz. 9:6 ...Věčný otec (PNSSP), ...Otec věčnosti... (ostatní překlady).
...Přijď tvé království. Ať se děje tvá vůle jak v nebi, tak na zemi...
Pro nás je Boží vůle stejně platná jako Ježíšova (Otcova věčnosti) vůle...
Ježíš řekl, že kdo vidí mne, vidí Otce (nebeského).
Ostatní verše kromě PNSSP nepíšou Boží jméno JHVH, protože na základě nejstarších dostupných rukopisů Boží jméno neobsahují...
Ježíš, Otec věčnosti, tedy nahrazuje Boha Otce jako jeho Prostředník, se kterým můžeme volně mluvit, a on předá naši modlitbu svému Otci... ve jménu Ježíše Krista.
Ježíš řekl, že zjevil tvé jméno lidem (Otcovo, Boží) na adresu svého Otce může znamenat tak, že jméno Otce věčnosti pro nás lidi platné stejně významné, jako zjevné jméno k Bohu Otci...
Ježíš dále řekl ...které (lidi) jsi mi dal ze světa. Byli tvoji, a dal jsi je mně, a zachovali tvé slovo. NYNÍ poznali, že všechno (i jméno?), co jsi mi dal, je od tebe, které jsi mi dal, jsem dal jim a oni je přijali a určitě poznali, že jsem vyšel jako tvůj představitel, a uvěřili, že jsi mě vyslal.... a všechno mé je tvé a tvé je mé, a byl jsem mezi nimi oslaven...
Ježíš oslavil Otce i sebe tím, že lidé POZNALI, že Ježíš je představitel (zastupitel, prostředník) od Boha. Je zajedno s Otcem, tedy i při používání jména. ...zdědil jméno... (Heb 1:4)
Na závěr jméno JHVH pravděpodobně se nemá používat, ale až tisíc let po onom dni?
NYNÍ smíme použít jen jméno Ježíš? Myslím si že ano.

Milan (Ne, 19. 4. 2009 - 01:04)

Drahá Milko,
tím,že ony staré hříchy vtupují do vědomí,se projevuje veliká milost. Člověk může takto svou minulost lépe pochopit a vlivem onoho pochopení lituje svého pochybení a proto se byť třeba v duchu, dokáže omluvit. Tím dojde k vyrovnání přetrvávajících vnitřních nesrovnalostí a osvobození od minulosti a následkú. Tím mnohem lépe může chápat životy ostatních a nabídnout případnou pomoc.
Je-li takto pochopena a vyřešena minulost člověka,pak už mu nic vnitřně nebrání ve spojení s Bohem a Kristem. Obdrží nový život,který se projevuje vnitřním štěstím - nepodmíněným a nezávislým na vnějších okolnostech.
Není to štěstí malého dítěte,které dostane hovou hračku nebo dobrůtku. Toto štěstí je podstatou života a ovlivňuje ostatní,aby i oni,se mohli vyrovnat se svou zraňující minulostí a mohli být obdarováni oním štěstím.
Proto je tak důležité být šťastný.
Toto štěstí neboli vnitřní blaženost je udělována Kristem v přímém osobním kontaktu,což intelektuální chápání nezajistí.
Dochází k tomu po odevzdání života,není třeba se bát,neboť člověk získá to nejlepší a nejcenější ze života.
Měj se krásně.

Roman (So, 18. 4. 2009 - 23:04)

Domnívám se, že nauka o Trojici je nebiblická už z toho důvodu, že Ježíš je roven svému Bohu Otci i když je závislý na Něm a je Mu poslušný. Duch svatý je třetí Osoba nebiblické z toho důvodu, že nemá jméno, ale že vychází z Boha Otce, že Bůh je Duch. Jelikož Bůh je svatý, je Duch též svatý. I ve starém zákoně uvidíme a to v překladu Kralická bible vždy jak ve SZ tak v NZ, stejně jako u překladu NSSP ovšem ,svatý duch´. Jinak je tomu u překladu Ek. a Bible21, kde ve SZ již není psáno Duch svatý, ale svatý duch. Rozpor. Pokud ne, ukažte a omlouvám se.

Stejně nauka u SJ ohledně postavení a podstaty Ježíše je nebiblická z toho důvodu, že i když je výraz Boží podstaty, tedy božského původu, a navíc v Heb 1:8-10 popisuje o Synu jako ve SZ o JHVH to zaprvé; a zadruhé máme před tímto jménem klekat ke slávě Boha Otce.
Zbývá, a to je jen můj názor, tak mezi tím. Dobrou noc.

Roman (So, 18. 4. 2009 - 23:04)

,Otče, buď posvěceno jméno tvé´ musíme brát naprosto vážně. Otázka je oslovovat či ne?
Jméno Boží je JHVH sice psané, ale oslovovat nevíme přesně, a proto nemůžeme použít? Nebo proto, že je příliš svaté a neoslovujeme? Nebo se máme zdržet dle tradice zbožných židů? Či na přání samotného Boha neoslovovat, ale až po odevzdání království Bohu Otci? Nebo to jméno nahrazeno Ježíšem? Nebo nahrazeno jen na určitý čas?
My se to nikdy žel přesně nedozvíme.
Jméno JHVH znamená
Jsem, který jsem
Působí, že se stane
Prokáži se být čím se prokáži být
Já jsem
Bůh Abrahámův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův

Ve starém zákoně židé používali Boží jméno psaně i hovorově normálně. Jelikož židé zklamali několikrát a Boží trpělivost přetekla, po zničení Chrámu přestali židé schopni oslovovat?
Naše zmatené pobíhání a hledání je také předpovězeno, ovšem s nadějí, že pravé poznání se rozhojní. Máme zaslíbení, že to má cenu hledat, že si to Bůh přeje a že na to jistě bude reagovat...

Daniel 12:9 Řekl: "Jdi, Danieli, tajuplná a zapečetěná budou ta slova až do doby konce. 10 Mnozí se vytříbí, zbělí a budou vyzkoušeni. Svévolníci budou jednat svévolně; žádný svévolník se nepoučí, ale prozíraví se poučí.

Návštěvník (So, 18. 4. 2009 - 12:04)

Boží Jméno zaujímá v judaismu mimořádné místo. Nakládání s Božími jmény vyžaduje zvláštní úctu a obezřetnost, neboť 3. přikázání z Desatera nařizuje "nebrat jej nadarmo". Ve starověku se věřilo, že jméno vyjadřuje i charakter - znalost jména osoby tudíž znamenala i znalost jeho charakteru a vnitřního já, znalost jmen bohů pak měla umožňovat ostatním bohům nebo i lidem tyto bohy vzývat, eventuelně mohli svého boha "přemluvit" či jinak jej přimět, aby konal dle jejich přání - báje o moci božských jmen a o síle, kterou propůjčují, jsou známé již ze starého Egypta.

Reklama

Přidat komentář