Reklama

JHVH (Jahve,Jehova) - jediný živý Bůh

svědek (St, 25. 3. 2009 - 17:03)

Je potěšitelné, že se o duchovních věcech zajímáte.
Milko, nemám nic proti lásce, naopak bych chtěl tvoji co se týče k lidem. Abys dosáhla záchrany a tím věčného života je nutné milovat Boha tak jak miluje Ježíš tím, že děkuješ a prosíš a chválíš Otce.

Zákon je nutný, existoval už za Adama. Všichni tvorové i andělé mají přikázání, totiž Boží zákon! Neznámý pisatele, mýlíš se. Ježíš nepřišel zrušit zákon ale naplnit! Ve Zjevení píše o tom, že budou zachráněni ti, kteří dodržují přikázání, nestačí mít Ježíše. On pro vás zemřel to ano, ale je na vás, nakolik si vážíte jeho výkupní oběti. ,Vezmi si svůj mučednický kůl a následuj mne´. Co to znamená? Je to víc než Zákon! Jenom víme oproti židům, že můžeme několikrát odpouštět a několikrát prosit. A to je naděje! Mýlíš se, milý křesťane jako ostatní křesťané, kterým stačí mít Ježíše v srdci.

Je lidsky nemož (St, 25. 3. 2009 - 17:03)

Je lidsky nemožné Boží milost pochopit, ale - díky Bohu za to - že není lidsky nemožné tuto milost prijmout! Milost je Boží dar - a i malé díte ví, jak obdržet dar: jednoduše jej s díky od dárce prijmeš! Co je na tom složitého? A proto zpráva o milosti zní: "A všichni, kterí Ho prijali, dostali moc, státi se Božími detmi - ti, kterí verí na Jeho jméno, kterí se narodili v Bohu" (Jan 1:12-13).
Pavel byl ohromený, jak někdo může opustit tu nádhernou ideu spásy jako dar, a vrátit se do otroctví Zákona. Já také nechápu lidi, kterí byli obeznámeni s evangeliem spásy z milosti, a zacnou to míchat s krestem, s prijímáním, s uctíváním "svatých," a trebas s poutí do Lurd, nebo na Svatou horu! Pavel nebyl nevzdelaný ignorámus! Ješte jako Judaista, prostudoval Starý Zákon od A do Z, a nazpátek!

Návštěvník (St, 25. 3. 2009 - 17:03)

1:1-24. Hned v prvním verši se znovu opakuje:

Návštěvník (St, 25. 3. 2009 - 17:03)

Kdekoliv Pavel ucil, mel pouze jednu zprávu: Ježíš Kristus - ukrižovaný, pohrbený a vstávající z hrobu. Ucil tuto zprávu také v Galacii. A vždy to bylo stejné: Spása milostí Boží, skrze víru, PLUS NIC!! Falešní ucitelé (a takoví jsou i dnes, po celém svete), ucili, že spása je cástecne vírou a cástecne skrze plnení Mojžíšova Zákona. Jako druhé ucili, že spasená osoba se udrží ve stavu spásy dobrými skutky, dobrým životem a poslušností k Zákonu. Tím ucili, že clovek je spasený milostí - ale udrží si tuto spásu pouze tím, že bude dodržovat Zákon. To není pravda! Pavel odvetil temto falešným ucitelum že SPÁSA LIDSKÉ DUŠE PROBÍHALA STOVKY A STOVKY LET PRED TÍM, NEŽ SE MOJŽÍŠ NARODIL, NEŽ PRIŠEL ZÁKON DO EXISTENCE!

Návštěvník (St, 25. 3. 2009 - 17:03)

Zákon a Evangelium Ježíše Krista, spolu nekamarádějí. Proč? Protože jsou od sebe tak daleko, jako Východ od Západu - a já pochybuji, že jsi někdy slyšel(a) o Východním, nebo Západním pólu! Zákon a Zpráva Ježíše Krista se od sebe tak liší, jako Smrt a Život. Zákon Ti narizuje co máš vykonat, abys nezemrel(a), evangelium Ti sdeluje, co Ježíš udelal za Tebe, aby jsi mohl(a) žít! Zákon je odrazem - pro nás nedosažitelné Boží čistoty a svatosti - a zároveň Jeho strašlivé spravedlnosti. Na druhé straně evangelium je obrazem Jeho nekonečné lásky. Zákon odhaluje, co člověk ve skutečnosti je: Hríšný, surový, pyšný, bezbožný, a bez Boha beznadejne ztracený! Evangelium přináší Dobrou Zprávu o tom, že nyní je možné dosáhnout usmíření s Bohem-Otcem, protože Bůh-Syn Zákon uspokojil.....

názor (St, 25. 3. 2009 - 09:03)

Nejdůležitější,co Bůh vykonal,bylo to,že stvořil člověka.Stvořil své děti.Protože je zde chtěl mít.
V tom je smysl člověka,jeho děti,pokračování života na zemi.To je nesmrtelnost.
Kdyby každý byl členem svědků J,a držel se toho nemít děti je dobré,tak by naše planeta byla bez lidí.Člověk by už neexistoval!Byl by mrtvý.
Rodina,je část Božího království.Žít s láskou,být ohleduplný,pomáhat,žít v míru ,to je Boží Království.

Návštěvník (St, 25. 3. 2009 - 09:03)

Díváte se jen na to, co je před očima? Je-li někdo o sobě přesvědčen, že je Kristův, ať si sám znovu promyslí to, že jako je on Kristův, tak jsme Kristovi i my.

milka (St, 25. 3. 2009 - 09:03)

Miro,jsem podobného cítění jako ty.Ohledně vztahu Boha jako Otce k nám.Jak píšeš,raději budu trpět za své děti,a je ochráním,to myslím že vyjadřuje vše.Máme své děti raději než sami sebe a náš život jsme ochotni pro ně obětovat.
Boha můžeme opravdově oslavit pouze svým chováním,tím,že v nás bude láska(nesobecká).Tím,že z nás láska bude vyzařovat,to je pravé oslavení Boha.

Kdekoliv žijeme, snažme se, ať už sami nebo společně hledat způsoby jak ulehčovat utrpení druhých lidí.Kdyby každý z nás (Čech)pomohl pouze jednou,pomůžeme 10000000krát.

A jak vidím Duši já?Neumím to sama říct,tak použiji:
Duch je po všech stránkách základem existence člověka:

Návštěvník (St, 25. 3. 2009 - 09:03)

Chceme vás upozornit, že si tyto stránky nenárokují neomylnost. V některých věcech se můžeme mýlit, něco se nám možná nepodaří vyjádřit dostatečně srozumitelně. Proto vás chceme poprosit - nepřijímejte slepě, co je zde napsáno, ale ani to slepě neodmítejte. Jednejte jako Židé v Beroji.

svědek (Út, 24. 3. 2009 - 21:03)

Buď rád, že něčím přispívám, a ne jako ty. Nelíbí-li se ti, proč nejdeš za farářem nebo za jiným křesťanem? My chodíme pomáhat lidem vysvětlovat Boží království, víš-li to?
Co se týče Mira, uvedl, že dal příspěvek ze dne 2. 3. 09 22.16, a nevidím tam. A navíc stěžuje, že s ním už nemluví. Copak jsme povinni? Taky máme právo nemluvit?

svědek (Út, 24. 3. 2009 - 21:03)

Otevři oči a dívej se ještě jednou pozorně, ano? A kdo jsi? Můžeš také přispět nebo popichovat?

Ztráta času, lé (Út, 24. 3. 2009 - 21:03)

Podle čeho je Miro neupřímný.
To že hledá?
Pro JK to bylo taky ztráta času?
Jak nízké myšlenky z tebe plynou,to je pohrdání druhým.
S tou duší jsi též nedošel daleko,jen jsi se zmohl na kopii názoru druhého.

svědek (Út, 24. 3. 2009 - 18:03)

Život tvora je nerozlučně spojen s krví a je na ní závislý (prolitá krev představuje život člověka nebo tvora, a proto Písmo mluví o tom, že nefeš (duše) je ,v krvi´. Je zřejmé, že to není míněno doslova, protože Písmo také mluví o ,krvi vašich duší´a je logické, že by se nemohly vztahovat pouze na krev nebo na její vlastnosti, které slouží k udržení života. Rostlinstvo není duše, protože nemá krev.
Bůh sice není duše, ale má duši: 3Mo 26:11 ,A jistě dám svůj svatostánek do vašeho středu a má duše si vás nebude ošklivit.´ Dle jedné vysvětlivky: Ve světle toho se zdá, že biblické texty, v nichž Bůh mluví o ,své duši´, jsou případy antropomorfismu, tedy přenášení tělesných a lidských vlastností na Boha, aby bylo snadnější jim porozumět; o Bohu je například řečeno, že má oči, ruce atd.
K novému překladu Tóry, který vydala The Jewish Publication Society of America, uvedl, že slovo ,duše´ bylo z tohoto překladu prakticky odstraněno, protože ,na tomto místě jde o překlad slova ,Nefeš´. Dodal: ,Jiní překladatelé mu pčisuzují význam nějakou duši. ,Nefeš´je osoba sama, její potřeba jíst, dokonce krev v jejích žilách, její bytost.´(The New York Times, 12. října 1962)

Vážený Miro, nedivím se, že už za tebou nepřišli. Ztráta času, lépe věnovat upřímným lidem. Když jsem začínal poznat pravdu, ztratil jsem chuť nadále provozovat sport, protože jsem našel vzácnou perlu. Chápeš?

Odkaz na rozhov (Út, 24. 3. 2009 - 18:03)

*
*
* Odpovědět s citátem
*
*
*

Odkaz na rozhovor se Sobičkou, který byl odvysílán v sobotu v rádiu, v pořadu Hovory o víře:

http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player.html?id=00882869&br=48&s=

Návštěvník (Út, 24. 3. 2009 - 17:03)

svědkovskej názor

svědku neni to (Út, 24. 3. 2009 - 17:03)

A netahej do toho duchovní osoby.

Návštěvník (Út, 24. 3. 2009 - 17:03)

No, těch míst je samozřejmě víc. Jedno z těch míst je např. v 1.Královské 17:21, kde je psáno:

A třikrát se natáhl nad dítětem a volal k Jehovovi a říkal: "Jehovo, můj Bože, prosím, způsob, aby se duše toho dítěte do něho vrátila." Nakonec Jehova naslouchal Elijášovu hlasu, takže se duše dítěte do něho vrátila, a ono ožilo.

Také ohledně Ráchel čteme:

A proto, jak její duše vycházela (protože zemřela), dala mu jméno Ben-Oni; ale jeho otec ho nazval Benjamín." (1.Mojžíšova 35:18)

svědek (Út, 24. 3. 2009 - 17:03)

Už jste slyšeli, že Bůh, Ježíš, andělé jsou duše? Ne, nejsou. Jsou duchové. Duše je zhmotnělé a protože je vdechnuta duchem se stává živou duší neboli život. Proto obrazně duše se vrátila do těla čili život se vrátil. I zvířata jsou duše, když zvířata umírají, i duše umírají neboli život zaniká. Nelze brát doslova, že duše znamená nejen ...

Návštěvník (Út, 24. 3. 2009 - 17:03)

Kde se v bibli píše, krom ducha, že při smrti opouští i duše, tělo?

Děkuji za námahu

Návštěvník (Út, 24. 3. 2009 - 17:03)

Obávám se, že to v Bibli není nikde napsáno tak jasně, jak by sis přál. Kvůli Tvému dotazu jsem však prošel všechna místa, kde se v hebrejském textu vyskytuje výraz NEFEŠ a v řeckém textu výraz PSYCHÉ, a díky tomu našel spoustu textů, které se týkají tématu této diskuze a vyvracejí tvrzení o tom, že by člověk neměl duši nebo že by po smrti člověka jeho duše přestala existovat.

Co se týče toho, zda člověk duši měl nebo byl duší již předtím, než Bůh

Reklama

Přidat komentář