Celozrnná mouka je zdravější
Mlýn loni zpracoval 140.000 tun pšenice a jeho velkými odběrateli jsou například nadnárodní výrobci cukrovinek, kterým dodává převážně klasickou hladkou mouku. Ale i ti do některých výrobků začínají dávat celozrnnou.
Dosud mlýn dodával celozrnnou mouku pouze výrobcům pečiva a cukrovinek, ovšem nyní jedná s řetězci a chce se s klasickým kilovým balením celozrnné mouky dostat až k zákazníkovi. “Máme zájem jednat se všemi řetězci a myslím, že do půl roku by se mouka s názvem Pernerka mohla objevit alespoň v některých řetězcích,“ uvedl jednatel Daniel Perner.
Od klasické se celozrnná mouka liší v tom, že se mele celé zrno, tedy nejen jeho vnitřek, ale i otruby, tedy obal zrna, který obsahuje vlákninu a minerály a má lepší glykemický index. “Máme novou mlecí technologii, která výrazně zlepšuje parametry celozrnné mouky. Jelikož otruby jsou houževnatější než vnitřek zrna, zůstávaly v mouce ve větších částicích, takže pečivo se více rozsýpalo, rychleji tvrdlo a nebylo ani tak dobré. Tyto problémy mizí, protože mouka bude v kvalitě hladké,“ uvedl Perner.
Kromě klasické pšeničné mouky bude vyrábět také mouku špaldovou, žitnou, ovesnou, pohankovou a rýžovou. “Kromě rýže se dá všechno pěstovat v ČR, takže bereme od tuzemských dodavatelů. S pěstiteli jsem domluvený, že se zvýší osevní plochy pohanky a myslím, že i zemědělci budou rádi, že budou moct pěstovat něco jiného než jen pšenici a řepku,“ řekl Perner.
Zájem o celozrnné výrobky roste především ve velkých městech, kde je hodně sportujících a aktivně žijících lidí. “Zájem je také vidět u prodejců a ještě je potřeba přesvědčit lidi ve výrobě, že je to trend, který by mohl vylepšit i jejich ekonomickou situaci,“ řekl Perner.
Chystá se rozvíjet i marketing směrem ke koncovému zákazníkovi, který bude postavený na dlouhodobé spolupráci například s Vysokou školou chemicko-technologickou a společném výzkumu a vývoji. “Nechci prázdné slogany, ale marketing založený na faktech, která řeknou zákazníkovi proč a v čem jsou celozrnné výrobky lepší. Chci, aby se připojili k propagaci i lékaři či foodblogeři,“ řekl Perner.
Zdeněk Meitner - ČTK
- Odpovědět
Pošli odkaz