Jak všechno stihnout a nezbláznit se
7 TIPŮ A POMOCNÍKŮ PRO LEHČÍ ŽIVOT:
1. Ráno udělejte něco přípravného - dejte prádlo do pračky, napište si seznam nákupů, zkontrolujte úkoly pro daný den, zaběhejte si... - udělali jste něco pro sebe a získáte příjemný pocit, že už je leccos hotové.
2. Začněte delegovat - srozumitelně a konkrétně vysvětlete druhému, co po něm chcete, proč to chcete, do kdy to potřebujete a co z toho bude mít, jestli to udělá. A nezapomeňte poděkovat!
3. Naučte okolí respektovat Vaše znamení pro „NERUŠIT!“ (nejlepší je domluvená ikona - zavřené dveře, škrtnutý člověk na obrázku na stole...) - znamená, že máte čas pro sebe. Zvykněte i rodinu, že máte svůj vyhrazený čas.
4. Nakupujte specializované činnosti - je běžné nakupovat po internetu, zajišťovat si úklid profesionální firmou nebo si nechat upravit zahradu kvalifikovaným zahradníkem - pokud na to máte peníze. A když finance nejsou, jde to jako za starých časů - vyměňujeme, nenakupujeme. Upletu ti svetr a ty mi upečeš na Vánoce. Spravím ti auto a ty mi pomůžeš přeložit střechu. Existují i speciální „tržiště“, kde můžete nabídnout, co umíte a jde Vám snadno, a naopak sehnat, co Vám chybí (např. https://www.jaudelam.cz/, http://stomanie.cz/)
5. Využívejte zajímavé aplikace - Snapchat, Duolingo,Houseman, Calm atd. - můžete jejich prostřednictvím sdílet tipy na dárky, učit se jazyky, objednat si opravy v domácnosti, meditovat či lépe usnout apod.
6. Naplňte smysluplně malé časové úseky - čekání na spojení při videokonferenci, v čekárně u lékaře, na metro...; člověk tím „ztratí“ přes hodinu denně - čtěte si, čistěte maily, jezte, cvičte nebo jenom odpočívejte.
7. Pracujte s deadline - znamená cílevědomou práci s časem. Používáte limity, časování v prezentaci, na začátku schůzky si ověříte, zda všichni počítají s hodinou trvání. Nebo se např. zeptáte maminky připravující nedělní oběd: „Mami, kolik mám času do oběda?“, dozvíte se, že 20 minut - a máte možnost využít čas účelově, třeba na skleničku vína a popovídání si nebo k vyluxování auta.
Zkuste některé tipy zavést do svého života a zjistíte, že skutečně pomáhají. Nebo si vyberte jeden a zkoušejte ho. Ale vydržte - někdy chvíli trvá, než člověk přijde na to, že mu delegování činností je opravdu užitečné, není to jenom otrava a nejlíp to nakonec udělám sám. A jestli vás zajímají další možnosti, jak si život ulehčit, najdete je v e-booku TIME MANAGEMENT ZAMĚSTNANÉHO RODIČE na www.olga-ebooky.cz.
Komentáře