18 komentářů / 0 nových
Poslední
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)

Pořízení AUTA a vše okolo

10. Září 2018 - 0:10

Komentáře

Obrázek uživatele Návštěvník
Katka (anonym)
Ahoj, chci si pořídit auto a potřebuju maximum informací, abych si vybrala dobře. Mám řidičák 5 let, ale jsem pouze velmi příležitostná řidička (22), a tak jsem uvažovala spíše o autě ojetém (i z finančních důvodů). Je pro mě ale důležitá spolehlivost a bezpečnost, proto by mě zajímalo srovnání s autem novým. Další věc je značka. Kamarád doporučuje Škodu z důvodu, že opravy jsou mnohem levnější. Ale jak píšu, pro mě je priorita spolehlivost a kvalita, ne cena oprav. V případě ojetého auta bych se ráda vešla do 100 000 - je možné pořídit kvalitní ojeté auto za tyhle peníze? Samozřejmě uvažuju o malém autě, klidně 3-dvéřovém. Pak mě zajímá na co si dát pozor. Bylo mi doporučeno si na návštěvu autobazaru zaplatit přítomnost automechanika, ale stejně bych nerada byla za hloupou ženskou, která autům absolutně nerozumí. Pak mě zajímá také pohon - benzín, nafta nebo zemní plyn? Hledisko praktické, ekologické a finanční. Děkuju za jakýkoliv postřeh, zkušenost a radu.'
25. Leden 2008 - 12:30
Obrázek uživatele Návštěvník
Katko, (anonym)
Škodu nebrat, to je škoda peněz a ojetou už vůbec ne. Do 100 000 se určitě vejdeš a nebo si kup nové, okolo 200 000 už je plno značek.'
25. Leden 2008 - 20:03
Obrázek uživatele Návštěvník
Karel (anonym)
Kritéria jsou dobrá, ale dost těžko zodpověditelná. Moje zkušenosti: Naftu nebrat, dále existuje LPG, což je ekologické, úsporné a dá se použít i na ojetá auta a tím snížíš jejich provozní náklady. Z malých nových, úsporných a praktických aut, které ženy rády používají je např. KIA Picanto (benzín).Auta na zemní plyn jsou drahá, i když úsporná, ale není velký výběr.'
25. Leden 2008 - 20:32
Obrázek uživatele Návštěvník
Tom (anonym)
Katko, na toto téma se dá napsat pomalu kniha nebo diplomová práce. 1) Opravy Škody nejsou dnes nijak levnější než některých jiných, cizích značek. Ale zase je výhodou, že je hustá síť servisů a i řada slušných garážníků, kteří to umí opravovat. Např. Fabie má již vychytané mouchy a pokud ti stačí rozměrově, proč ne. 2) Koupit auto z bazaru je obrovská sázka do loterie a moc ti nepomůže ani mechanik, pokud není opravdu zkušený. Borci přivezou 2 bouchlá auta z němců, udělají z nich jedno a to potom prodají. Nebo ty auta mají jiné vady a ty tahanice jsou potom nekonečné. O stáčení km na tachometrech, které je dnes zcela běžné, ani nemluvě. Takže ojeté buď od někoho, koho znáš nebo koho zná někdo Tvůj známý. Případně existují firmy, které ti dovezou auto z ciziny, kterému skončil leasing nebo to byla předváděčka atd. Ta cena je o cosi víc než v bazaru, ale zase tam zpravidla není takové riziko, že si naběhneš. Takhle jsem já třeba pokukoval po Fordu. Na druhou stranu, nové je nové a pokud na něj máš, tak si ho budeš udržovat v pořádku. A k tomu záruka, někde dávají i prodlouženou třeba na 4 roky. 3) Pohon - to je námět, který vzbuzuje vášnivé diskuze, jenom se o něm začne. Pokud neujedeš za rok alespoň 20 000km (ta hranice není zcela přesná, ale tady někde začíná) a nebudeš jezdit spíše delší trasy, tak o naftě neuvažuj. Krátké pojížďky po městě jsou pro naftový motor to nejhorší, protože se dlouho zahřívá a i výhoda spotřeby se ztrácí. Navíc jsou dnešní naftové motory dost složité a případná porucha může zcela vynulovat případné úspory ve spotřebě. Já jsem zastáncem benzínu a předělání na LPG. Taková Fabie s LPG je vhodná kombinace.'
25. Leden 2008 - 20:51
Obrázek uživatele Návštěvník
Lenka (anonym)
Katko, možná taky trochu poradím, bez nehody jezdím už přes 30 let, navíc máme malý autoservis. To, že jezdíš jen občas se změní v tu chvíli, jak si auto koupíš. Z ryze ženského hlediska ti 3dvéřové auto vysloveně nedoporučuji. Sklápění sedadel kvůli čemukoliv vzadu ti půjde za chvíli hodně na nervy. Úplně maličké auto také nedoporučuji kvůli krátkým deformačním zónám při případné nehodě.Už jsem vystřídala skoro 20 vozidel různých značek (manžel mi vždycky najde něco lepšího), jako poslední mám Fiat Punto a jediné, co mi chybí, je klimatizace. Beru auto jako nezbytnost, proto musí dobře sloužit, slušně vypadat a nestát moc peněz. Nové ztrácí hodnotu, jakmile podepíšeš kupní smlouvu. A ještě je o strach to nechat někde stát. Co se týká provozu, mají pánové pravdu. Na to, aby se vyplatil naftový motor, bys musela najezdit opravdu hodně km. Navíc starší "nafťák" je líný, má menší zrychlení, což vadí zvlášť při rozjezdu na křižovatkách a předjíždění. Plyn bych si nikdy do auta nepořídila,jednak ho tam cítím, jednak to považuji při nehodě za velmi nebezpečné. Interiér ti musí být příjemný a snadno se udržovat, nic světlého. Kožené sedačky v létě pálí a nedýchají (potahy bytostně nesnáším). Vyzkoušej si nastavitelnost sedadla řidiče a volantu, podívej se, jestli máš dobrý výhled zadním oknem, jestli máš kam postavit pití, jestli jsou levé dveře u kraje okna široké dost na to, aby sis opřela loket a nepadal ti, jestli auto má stěrač zadního skla. Hlavně dbej v létě i v zimě na dobré gumy, universály nebrat. Pamatuj, že nekupuješ na celý život, když nebudeš spokojená, klidně ho třeba za půl roku vyměň ze jiné. A jezdi pořád, ničeho se neboj, ale stále předvídej. Získáš tak zkušenosti a jistotu. Přeji šťastnou ruku a vždycky dobře dojeď.'
25. Leden 2008 - 21:40
Obrázek uživatele Návštěvník
Tom (anonym)
Lenko, co se týká plynu, tak mám jednu připomínku. Nepředpokládám, že nováček typu Katky si hned pořídí LPG. K tomuto rozhodnutí člověk dojde až po nějakých zkušenostech. Ale není pravda, že je při nehodě nebezpečný. To je oblíbený mýtus, který se šíří, ale není podložen vůbec ničím. Problémy měla auta, kde byl plyn namontován načerno, případně nějaký debil plnil nádrž v garáži z bomby. Při nehodě je víc nebezpečný benzín, protože LPG má tolik pojistek, že riziko je velmi malé. Pokud cítíte plyn v autě, tak je neodborně namontován.'
25. Leden 2008 - 22:05
Obrázek uživatele Návštěvník
Karel (anonym)
Lenka :Chápu, že jako žena nemáš velkou důvěru k plynu. Dělali se testy na bezpečnost LPG. Nechali nabourat a shořet auto na LPG. Auto shořelo, jediné co vydrželo, byla zmačknutá tlaková nádoba na LPG. Benzin je v tomto směru nebezpečnější.Pokud je plyn cítit, tak jej musel montovat nějaký amatér. Mně se to nikdy nestalo. Plynová auta mají určitá omezení, ale není to nic nepřekonatelného. Např. jednou za rok na prohlídku, nesmí parkovat v podzemních garážích, snížení počtu přepravovaných osob. S pohledem na bezpečnost bych také polemizoval. Více záleží na tom, jak a kde jezdíš a auto si přeci nekupujeme proto, abychom bourali.'
25. Leden 2008 - 22:08
Obrázek uživatele Návštěvník
Lenka (anonym)
Pánové, jistě máte z odborného hlediska pravdu. Je to jen můj pocit, taková kudla v zádech. Stejně tak automaticky přibržďuji, když se v zatáčce míjím s cisternou nebo s nákladem kulatiny. Ale v menším autě by mi určitě nádoba s plynem přinejmenším v kufru překážela. Navíc, můžeš jezdit jako pánbůh a sestřelí tě nějakej cvok. Bohužel nedávno dvoje naši známí takhle přišli o děti. Prostě standartní pocit bezpečí mít musíš, vidím to každou chvíli, když k nám něco přivezou do opravy.'
25. Leden 2008 - 22:28
Obrázek uživatele Návštěvník
Tom (anonym)
add LPG: Navíc já jsem jednoznačným zastáncem toroidní nádrže místo rezervy - právě skrz ten pocit bezpečí, protože vím, že se nádrž nemůže při bouračce urvat (a to ani náhodou) a je tak schovaná hluboko pod vozem, že mám pocit bezpečí. A v kufru mám dojezdovku, takže ani toho prostoru není tak málo. add nové: ano, nové ztrácí hodnotu, ale je to o finančních možnostech člověka. Stačí, aby člověk měl 2-3 kamarády, kteří si naběhli koupí v českém bazaru a stává se velmi obezřetným. Samozřejmě zcela jinak uvažuje majitel autoservisu, ale to jenom proto, že on si je schopen všechno opravit. Ale běžný člověk to musí platit jako mourovatý, takže bobrý kup ve finále nemusí být až tak dobrý.'
26. Leden 2008 - 8:04
Obrázek uživatele Návštěvník
Katka (anonym)
Děkuji všem za názory a rady. Koupě nového auta se bojím hlavně proto, že jak jsem psala, byla jsem doteď pouze příležitostná řidička, zvyklá jezdit maximálně po malém městě a v řízení si nejsem úplně jistá. A protože teď bydlím v Praze a chtěla bych se tedy naučit jezdit po Praze (a denně), tak bych se o auto za 200 000 - 300 000 bála víc než o ojeté. Kromě toho beru v potaz, že by stálo venku na parkovišti, kde mi ho může kdokoliv poškrábat, zničit nebo ukrást, což by v případě ojetého tolik "nebolelo". Tom: které firmy dováží ty auta z ciziny, co jim skončil leasing nebo to byla předváděčka? Docela by mě to zajímalo.'
26. Leden 2008 - 13:03
Obrázek uživatele Návštěvník
Tom (anonym)
Ano Katko, Praha je specifické prostředí, takže tam se moc neodvážím radit :-)) Další moje názory ber jako ryze subjektivní: Když jsem ještě uvažoval o ojetém autě, tak jsem jednoznačně zavrhl nákup auta v českém bazaru a přikláněl se k dovozu. Našel jsem si třeba stránky www.rakar.cz, tito pánové vozí auta tzv. na objednávku (podle tebou zadaných požadavků) a po telefonu jsem z toho jednání měl celkem dobrý pocit. Pro jedno auto jsem si málem jel. Psal jsem, že jsem se zajímal hlavně o dovoz Fordu, takže u jiných značek nevím. Např. http://www.autobusch.cz/o_spolecnosti.htm , kteří mi také nabídli, že pokud se mi nezamlouvá žádný konkrétní vůz na place (u některých ještě trvala originální záruka!!!), tak mi seženou jiný podle požadavků. Nebo http://www.eurodiesel.cz/ . Tolik z mé strany, nakonec jsem koupil v akci skladového Focuse, doplatil si pojistku proti ukradení (a tzv. totálce) na 100% ceny při nákupu po dobu 3 let, takže zcela klidně spím.'
26. Leden 2008 - 20:37
Obrázek uživatele Návštěvník
Katka (anonym)
Ahoj Tome, díky za tipy, budu s tím počítat. Ráda bych se také zeptala na názor na ojetá auta přímo od autorizované partnera. Konkrétně se mi zdá jako velmi dobrý kompromis mezi ojetým a novým taková Toyota, která nabízí ojeté Toytoty přímo na svých stránkách. Toyota Yaris, kolem 60 tis, najetých km za 150 000 - 200 000 podle výbavy. Je možné takovým autům trochu víc důvěřovat?'
27. Leden 2008 - 19:47
Obrázek uživatele Návštěvník
Ivan (anonym)
Pro všechny co si chtějí koupit auto v bazaru, vyhejbejte se fy AAA to jsou zloději, větší už u nás nejsou.Koupíte si u nich auto čim dražší tím lepší a po přihlášení na které máte 14 dní vám ho do měsíce ukradnou a samozřejmě se nic nenajde. Já jsem tomu nevěřil a tak jsem také dopadl. Auto za 160000 jsem měl pouze 32 dní.V tomto roce jsem již z mého města 10 tý.Tak nedávejte příležitost takovejm zlodějům!!!!!!!!!!'
7. Srpen 2008 - 19:10
Obrázek uživatele Návštěvník
zdenek (anonym)
poraďte, mám v evidenci neexistující auto,které jsme kdysi rozebrali a zlikvidovali, te´d mi ho nechtějí odhlásit bez ekologické likvidace. jste na tom stejně ? Poraďte. Díky'
3. Listopad 2008 - 7:03
Obrázek uživatele Návštěvník
kovošroťák (anonym)
Napsat čestné prohlášení,že zhořelo např,od el.instalace.Jiné řešení není.Takových lidí je.40 telefonů denně máme.A někdo je tak debilní,že to dělá ještě dnes!!!!Rozprodá si auto na ND a pak si suverénně přijde,ať mu dám štempl!!! :-)))Zajděte si třeba do nějakého kovošrotu,kde Vám dají potvrzení,že auto bylo zlikvidováno před 6ti lety.To zákon ještě nebyl.'
3. Listopad 2008 - 7:41
Obrázek uživatele Návštěvník
honza (anonym)
kdo ti dá potvrzení, žes před tolika lety dal auto do šrotu ?'
3. Listopad 2008 - 13:39
Obrázek uživatele Návštěvník
kovošroťák (anonym)
Osobně na to nemám tiskopis,ale velcí ho mají.'
3. Listopad 2008 - 13:47

Přidat komentář

Reklama

Reklama