2396 komentářů / 0 nových
Poslední
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)

Letecké neštěstí u Smolenska

10. Září 2018 - 0:17

Komentáře

Stránky

Obrázek uživatele Tana
Tana
RIP
1. Leden 1970 - 1:00
Obrázek uživatele Návštěvník
Andrew (anonym)
Myslíte, že se někdy vyšetří, proč se to vůbec stalo?
26. Květen 2010 - 12:44
Obrázek uživatele Návštěvník
Steph (anonym)
Myslím, že pokud se spekuluje o příčině nehody a důkazech (spekulacích?) č. 2, mělo by být objasněno, proč dřívější spekulace (důkazy) č.1 jsou "mimo". Mám na mysli ono video zveřejněné na youtube, kde je záznam katastrofy těsně po havárii. Jsou tam různé polemiky o výkřicích typu "nezabíjejte nás!!", video jakýchsi postav, které se najednou jakoby pod výstřelem kácí k zemi, atd. Vzhledem ke kvalitě záznamu toto může být podle mého sporné. Co je ovšem podle mě dost zřetelné jsou výstřely. Příčinu výstřelu jsem nikde neslyšel objasněnu. Myslel jsem na vybuchující patrony pod velikým žárem plamenů. Tady se jednalo o výstřely jednotlivé, ve větším odstupu po sobě. co vy na to? http://www.youtube.com/watch?v=PxIFh3NkEvM
27. Květen 2010 - 23:11
Obrázek uživatele Návštěvník
Aenkx (anonym)
Nebyl nahodou ten dotycny, co to natocil....zabit?
27. Květen 2010 - 23:12
Obrázek uživatele Návštěvník
Aimee (anonym)
Tlak na piloty byl zrejme enormni Dokazuje to, pod jakym tlakem byli piloti... Drivejsi hlas, ktery je slyset ze zaznamu z cernych skrinek, je urcite prezidenta (ackoliv neverim, ze slova jsou lidumilovna a klidna, urcite si je Polaci zmirnili.. nebo minimalne jim nebudu verit, dokud se neuverejni neupraveny zaznam). Dovedu si predstavit, ze generala do kokpitu povolal prezident sam, bud at jde "srovnat" piloty a donutit je pristat, nebo minimalne, at jim jde pomoci s pristanim... Take zrejme proto od jednoho momentu, kdy jim vez na letisti naznacovala, at nejdou na pristani, a zadala je znovu jako drive o technicke udaje o vysce,... aby je navigovala, ji neodpovedeli a sli rovnou na pristani... nemeli zrejme jinou volbu, meli za sebou generala... No, smutne,....
27. Květen 2010 - 23:13
Obrázek uživatele Návštěvník
MarxP (anonym)
Chudáci piloti, těm do toho kecal asi taky kdejakej vocas s hvězdičkama. No jo no, to holt by bylo pro novodobé panstvo zdržení, hrkat se po ruskej silnicích 300 kiláků... Takhle jsou tam zase rychleji, sice napořád, ale maj, co chtěli.
27. Květen 2010 - 23:14
Obrázek uživatele Návštěvník
Blesk (anonym)
Kdo vlastně pilotoval polské prezidentské letadlo před katastrofou? Rusové nyní tvrdí, že to možná nebyl pilot, ale velitel polských vzdušných sil generál Andrzej Blasik! Prohlásil to ruský expert na letectví Viktor Timoškin. "O tom, že v kabině letadla byl někdo další, a dokonce mohl i pilotovat, jsme mluvili už dávno. Dodnes ale nevíme, jestli měl velitel polského letectva, vzhledem k věku, povolení létat. Případně jestli měl zkušenosti s letadlem Tu-154,“ cituje Timoškina deník Komsomolskaja pravda.
27. Květen 2010 - 23:17
Obrázek uživatele Návštěvník
Vodry (anonym)
Zajímavá teorie... Podle mého názoru však: - tzv. druhé letiště je popsáno u (starých aktualizací) Jepessena; je však již desítku let mimo provoz a tudíž bez služby ŘLP a navigačního vybavení - podle mých osobních zkušeností (žel Bohu) se při nehodě velké díly trupu rozpadají do nepatrných "chuchvalců"; na místě nehody se však odolnější části trupu a nosných ploch nacházejí - tzv. "okrouhlá část, považovaná autorem za "pilotní prostor" bude spíše spodní část konce trupu (pod SVOP), ležící na zádech; skutečná příď trupu pravděpodobně leží nejdále ve směru letu - nosné plochy jsou (celkem pochopitelně) "překrojeny" v místěch podvozkových gondol; ne, aby nechaly přivézt na náklaďáku - "Mrtvoly, boty, klobouky, oděvy, papíry"... Zbývají jen drobné části těl, spíše jen části tkání, a nesourodé změti... Nic není k poznání, jak bývalo... Dále to neumím a nechci komentovat... Myslím, že je to spíše blbost.
27. Květen 2010 - 23:19
Obrázek uživatele Návštěvník
Smrk (anonym)
Pár detailů je tam zajímavejch. Například proč není nikde informace o druhám letišti ve Smolensku, které má delší přistávací dráhu. Ale jako celek to působí spíš jako sci-fi od scénáristů "Lost".
27. Květen 2010 - 23:19
Obrázek uživatele Návštěvník
E 44 (anonym)
Slušnej blábol - to druhé letiště je sice delší, ale již pěkně dlouho mimo provoz.
27. Květen 2010 - 23:20
Obrázek uživatele Návštěvník
Kukuku (anonym)
Že pilotoval ten postarší generál? Tyto zprávy už nemá význam komentovat. Příští zpráva bude, že pilotem možná byl Bolek a kopilotem Lolek.
27. Květen 2010 - 23:21
Obrázek uživatele Návštěvník
Blesk (anonym)
Piloti tragického letu polského letadla až skoro do konce nevěděli, že se blíží k zemi ve špatném kurzu, příliš nízko a příliš brzy. Když si to uvědomili, podařilo se jim už jen zakřičet „Ježíši, Ježíši!“ Tuto informaci odhalil ruský prokurátor. Černá skříňka totiž zaznamenala posledních 30 minut rozhovorů v kokpitu letadla. To co vyslechli, potvrdilo vyšetřovatelům původní domněnku, že prezidentský Tupolev neměl technické problémy a piloti si neuvědomili že letí příliš nízko až do chvíle, kdy z kabiny viděli kousek pod sebou les a zemi. Obsah záznamu na černých skříňkách, je stále tajný. Nevěděli, že špatně letí Úředník, který záznam vyslechl neumí polsky natolik dobře, aby byl schopen převyprávět ho slovo od slova. Přesto říká, že konec záznamu je tak děsivý, že si ho bude pamatovat po celý život. „Je to velmi zvláštní pocit. Během posledních třiceti minut rozhovoru v kabině není skoro ani náznak, že se s letadlem děje cokoliv neobvyklého,“ popisuje prokurátor. „Piloti se skoro celou dobu chovají velice klidně a mluví o soukromých věcech. Asi deset minut před havárií dokonce žertují a baví se o svých manželkách,“ pokračuje. Ruský prokurátor popisuje, že rozhovor probíhal v uvolněné atmosféře a v hlase pilotů nebylo slyšet žádné napětí, ani nervozita. „Působí to jako úplně normální diskuse, piloti odpovídají někdy ve větách, jindy jen jednoslabičně. Na záznamu jsou také slyšet obvyklá letová hlášení v ruštině o parametrech letu, jako je nastavení letadla, jeho směr a výška,“ vypráví. Rozhovor s věží podle něj působil jako rutinní přípravy na přistání a za celou dobu nebyl slyšet žádný náznak toho, že by měla posádka jakýkoliv problém. Náhle se ale situace zcela změnila. „Dej druhý, druhý,“ ozývá se zvýšeným hlasem v kabině. Prokurátor si není jistý, co přesně to znamenalo. Je možné, že se to týkalo nějakého manévru na základě předchozího příkazu. Není také vyloučeno, že se jednalo o příkaz pro přepnutí přepínače. Toto bude stanoveno až po stanovení přesného času, kdy se tato slova v kokpitu letadla ozvala. „Jděte zpět,“ ozvalo se prý v kokpitu. Polští odborníci, kteří informace od prokurátora analyzovali, se domnívají, že v tomto případě něco špatně pochopil. Je totiž velice nepravděpodobné, že by se jednalo o výzvu k návratu letadla. „Výška?,“ ozve se otázka v kabině. Tentokrát už je to křik, do otázky se míchá odpověď , ozve se sled čísel, hluk, množství nepochopitelných slov. Prokurátor popisuje, že v této chvíli dosáhl zmatek v kabině vrcholu. „Bylo těžké pochopit, co se v té chvíli vlastně dělo, ozývaly se jen nesrozumitelné výkřiky.“ Vzápětí se ale ozvaly další výkřiky, tentokrát až mrazivě jasné: „Ježíši, Ježíši!“ Tím nahrávka končí. Snaha o vysvětlení tragédie je práce na plný úvazek pro mnoho ruských i polských expertů na vyšetřování leteckých nehod. Vyšetřovatelé zatím nechtějí detailní výsledky analýzy komentovat a vysvětlují to utajením vyšetřování a tím, že analýza záznamů z černých skříněk v těchto dnech stále ještě pokračuje.
27. Květen 2010 - 23:28
Obrázek uživatele Návštěvník
Anasyi (anonym)
Me jenom zarazilo to,ze skrinku sifroval nejakej prokurator,ktery neumel dobre polsky... Uz jenom schazi nejaka zhrzela pilotova milenka... Blesku,nechte je uz na pokoji,vite sami moc dobre,ze pravdu se mozna dozvi nasi vnuci.
27. Květen 2010 - 23:31
Obrázek uživatele Návštěvník
No nevím... (anonym)
Letištní personál jim zakáže přistání ve Smolensku, posílá je kvůli nízké viditelnosti do Kyjeva a analýza hovorů pilotů v kabině vede k závěru, že všechno probíhalo bez sebemenšího problému a mohli se bavit o manželkách.
27. Květen 2010 - 23:32
Obrázek uživatele Návštěvník
Next Apache (anonym)
Viník je jasný. Mrtvým to sice nepomůže, ale furt se mudruje, proč to spadlo. Včera jsem slyšel vyjádření člověka, co roky létal s letadly vojenskými i civilními a teď se živí jako expert na danou problematiku. Jeho resumé bylo, že činnost polského letectva je momentálně otřesná. Ví se to v odborných kruzích. Už plánovači, kteří připravovali let do Smolenska, měli tento let odmítnout. Smolenské letiště má dráhu krátkou pro tak velké letadlo. Špatné počasí bylo hlášeno dlouho dopředu se špatnou prognózou. Kapitán měl směšný roční nálet cca 150 hodin a hlavně: Polákům to nějak nejde. Vojenské polské letectvo mělo v posledních 2 letech až 3 vážné nehody dopravních letadel s tragickým koncem (celkem 120 mrtvých). Vychází jim nálet cca 250-300 tis. hodin na jednu katastrofu. V Evropě mají civilní společnosti tento parametr v řádu desítek mil. hodin. Zdá se, že hazard je součástí činnosti polského vojenského dopravního letectva.
27. Květen 2010 - 23:36
Obrázek uživatele Návštěvník
Poláci nechtějí (anonym)
je nejjednodušší to sprostě hodit ma pilota. Byl to přece profík, to letiště znal... Jenže on byl dotlačen k tomu, aby přistál v mlze, když letiště fakticky bylo zavřené. Na záznamech černých skřínek je nepříjemná pravda, která by zbořila mýtus svatého a dokonalého prezidenta Lecha Kaczyńského ! Už jednou despoticky nakazoval přístát pilotovi přistát v krajně nepříznivých podmínkách a doslova mu vyhrožoval. Přesně tohle se muselo stát opět při tom osudném letu do Smolenska. Kapitán letadla Arkadiusz Protasiuk se nakonec podvolil příkazům prezidenta a snažil o téměř nemožné - přistát v mlze, na nevyhovujícím letišti a ještě k tomu na krátké dráze. To, že viditelnost musela být zoufalá dosvědčuje fakt, že letadlo bylo úplně mimo osu ranveje, i když byli relativně velmi blízko u země. Bylo to vynucené přistání a věřím tomu, že těsně předtím byli piloti buzerování ze zhora, že musí přistát za každou cenu, což jim klidu a soustředění nutné na přistávací manévr jistě nepřidalo. To co následovalo, byl trest za zpupnost a pýchu Lecha Kaczyńského... velmi mě mrzí, že to s ním odnesli nevinní lidi. Bohužel zaslepení Poláci vidí v Kaczynském svatého, což skoro připomíná kult osobnosti !!
27. Květen 2010 - 23:40
Obrázek uživatele Návštěvník
Next Apache (anonym)
je nejjednodušší to...Profík? 150 hodin ročně je ukrutně málo na to, aby mohl za knipl do takové kraksny. A že znal to letiště? A odkud? Z doslechu? Pitomci, co ho tam poslali s plným letadlem, to jsou viníci.
27. Květen 2010 - 23:41
Obrázek uživatele Návštěvník
Blake (anonym)
Profík? 150 hodin ročně je...Z doslechu ne, byl tam pár dní předtím s premiérem Tuskem. Ale s jiným letadlem.
27. Květen 2010 - 23:42
Obrázek uživatele Návštěvník
E 44 (anonym)
je nejjednodušší to...Zcela s tebou souhlasím, až na jednu podstatnou maličkost. Ne všichni Poláci vidí v Kaczynském svatého. I mezi Poláky jsou soudní lidé a není jich málo.
27. Květen 2010 - 23:43
Obrázek uživatele Návštěvník
Wassermann (anonym)
Mám pocit, že jedině Běloruský president měl tu odvahu to říct naplno, co si všichni myslí. Abych nebyl označován za špatného překladatele, zde je to v originále a Google překladač vám to přeloží celkem lehce: Prezydent Białorusi Aleksander Łukaszenka wini za katastrofę samolotu w Smoleńsku... prezydenta Polski Lecha Kaczyńskiego Řekl bych, že i když je to předčasné, názor je to celkem dost ostrý
27. Květen 2010 - 23:44
Obrázek uživatele Návštěvník
Pjotri (anonym)
No nevim, je to cely divny...Dopravni letadlo pred pristanim neleti v zadnem pripade 650 km/h. Leti v tzv. pristavaci konfiguraci, tedy motory zhruba na tretinu vykonu, vztlakovy klapky, ktery se postupne vysouvaji az do i uplnyho vysunuti, otevrenej podvozek. Neexistuje, aby to smazili tak rychle, elektronika by jim nedovolila to vsechno vysunout a pokud jo, taky by jim kridla mohla zatleskat. Pokud nekdo pusti takovou blbost, lze ve vsem. Urcite nepriznaji, ze jim stal prezident za zady a nutil je pristat. To by uz pak nebyl oblibenec, ale nekdo, kdo je v podstate zabil. Nevim, proc se vsim delaji takovy tajnosti.
27. Květen 2010 - 23:46
Obrázek uživatele Návštěvník
9030 (anonym)
Rakovina pilota? Blbost... Kdo ví, jestli je nesundali. Katyně jim leží v žaludku...
27. Květen 2010 - 23:47
Obrázek uživatele Návštěvník
bbb (anonym)
Rakovina pilota?...To je nějaká blbost, ne? Myslím si, že právě piloti dopravních letadel, jsou pod přísným dohledem lékařů - odborníků. Ti by to zřejmě už dávno museli zjistit a pilot by rozhodně nemohl létat ve vládní letce. Je to prostě jeden z mnoha nepravdivých argumentů, jak vinu svalit na piloty/kapitána. Aby se dokázalo, že politici jsou čistí!!!
27. Květen 2010 - 23:49
Obrázek uživatele Návštěvník
rekapitulace (anonym)
22000 polských vojáků zavražděných KGB Letadlo, které je zastaralé, v ČR už nelétá... Rusové, potencionální vrahové se mají poklonit svým obětem... Auto s rakvemi nasvědčuje úrovni letiště, taková auta jsme ve světě na letišti neviděli Černé skříňky má Putin, který dohlídne na vyšetřování O minulosti Putina víme své.... Je to špatný horror!!!
27. Květen 2010 - 23:50
Obrázek uživatele Návštěvník
Monsegur (anonym)
Fakt.pl nečtu, polsky neumím. Nicméně vím, že se udála nehoda,možná že to byl dokonce TU-154 (?), kdy pilot nad ranvejí zjistil, že je dlouhý, přidal razantně "plyn " a letadlo prosedlo, bouchlo na ranvej a rozlomilo se. Odborníci to vysvětlovali tak, že u tohoto typu letadla s motory vzadu, dochází když je letadlo ve výdrži při razantním zvýšení výkonu motorů k jevu, kdy zadek letounu jakoby předbíhal předek. Tím dojde ke zvýšení úhlu náběhu a ztrátě vztlaku a výsledkem je propadnutí letounu. Možná tohle měl na mysli Vámi citovaný server. Jinak mi po posledních zprávach už jen chybí "zjištění, že pilot měl v kabině milenku a při přistání měli zrovna "důvěrnou chvilku". Náznaky už by tu byly-viz další neidentifikovaná mrtvola. Chudák pilot! To je vysoká cena za privilegium vozit papaláše!
27. Květen 2010 - 23:53
Obrázek uživatele Návštěvník
Blesk : ,,Pilot (anonym)
No, to je zas bombastický nadpis. Co jiného asi tak mohli dělat? Nebo si snad Blesk myslel, že jeden druhému řekl: "zaparkuj to mezi stromy, já si jdu dát kafe?" Přestaňte se v tom pitvat a furt to přetřásat. My to víme, co se stalo, budeme držet minutu ticha, ale život půjde dál.
27. Květen 2010 - 23:54
Obrázek uživatele Návštěvník
kkk (anonym)
Mily Blesku, vzpomnel si v dnesnich dnech treba nekdo na takovy TITANIC...? Tohle datum je uz asi nic nerikajici.....
27. Květen 2010 - 23:55
Obrázek uživatele Návštěvník
Mim33 (anonym)
Bylo od začátku jasné, že se na záznamech nenajdou žádné nevhodné konverzace, které by mohly vrhnout stín na dokonalé papaláše.
27. Květen 2010 - 23:56
Obrázek uživatele Návštěvník
F.K (anonym)
Prosím vás co říkáte na to, že před přistáním odšroubovali žárovky na přistávací dráze a před tím, než měl přiletět Putin, tak je zas došroubovali?
27. Květen 2010 - 23:58
Obrázek uživatele Návštěvník
Vox33 (anonym)
Tyhle lidi já nejvíc lituju škoda nádherný holky ! tahhle zbytečně přišli o život nevinní lidé v letadle, jen kvůli umíněnosti a posedlosti prezidenta nebo jeho aparátčníků za každou cenu přistát a stihnout ceremonii v Katyni !! Celá akce byla naprosto diletansky a špatně naplánovaná, když nepočítali s časovou rezervou a honili to na poslední chvíli. Obávám se, že úplná pravda z černých skříněk bude účelově ze strany Polska zamlčena a všechno hozeno na pilota, který jen plnil absurdní rozkazy, které přivodily tuto tragédii. Na záznamu určitě jasně je, Jak Kaczyńský despoticky nakazuje pilotovi přistát, jak to už ostatatně udělal v minulosti ! ale ty pokrytci z vlády to nikdy nezveřejní!
28. Květen 2010 - 0:05
Obrázek uživatele Návštěvník
Belly (anonym)
Prosím vás co říkáte na...To je zas jedna z konspirativních teorií...
28. Květen 2010 - 0:05
Obrázek uživatele Návštěvník
Jíra (anonym)
Kde není jasná a plně vysvětlující zpráva, zůstane vždy prostor pro dohady.
28. Květen 2010 - 0:06
Obrázek uživatele Návštěvník
YoYo (anonym)
Prý opravdu někdo manipuloval se světly na přistávací dráze a poté je narychlo před vyšetřováním nehody vyměnil. Vyšetřovací komisí měli být odborníci a nezávislá komise. Ale celé vyšetřování převzal bývalý prezident Putin. Co se to doopravdy chystá?
28. Květen 2010 - 0:08
Obrázek uživatele Návštěvník
ggg (anonym)
Běloruský novinář krátce po katastrofě vyfotil ruské vojáky, jak vyměňují žárovky osvětlení na ranveji smolenského letiště. To vyvolává otázku, zda je možné, že světla v okamžiku neštěstí nefungovala. Polská prokuratura se už v této věci obrátila na ruské vyšetřovatele. Panuje také podezření, že na letišti v den katastrofy pracovali lidé, kteří tam byli posláni jen na jeden den a prostředí smolenského letiště neznali. Ruský disident Vladimir Bukovskij říká, že na ruských letištích panuje chaos, nekompetentnost, nepořádek, vybavení je ve špatném technickém stavu.
28. Květen 2010 - 0:10
Obrázek uživatele Návštěvník
blog (anonym)
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/libor-stejskal.php?itemid=9504&from=300
28. Květen 2010 - 0:11
Obrázek uživatele Návštěvník
www.tyden.cz (anonym)
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/rusko-a-okoli/polaci-zjistuji-zda-ve-smolensku-fungovala-svetla_166168.html
28. Květen 2010 - 0:13
Obrázek uživatele Návštěvník
K2K (anonym)
Asi třináctiletý kluk co chodí do 6 třídy Arthur Shkirmantsev měl být očividným svědkem - sledoval boj o záchranu letadla ze vzdálenosti asi 100 metrů, jak vypověděl. Byl tam někde u toho lesa. Tvrdí, že letadlo letělo přímo a snažilo se nabrat výšku. Letělo rovně - předek výš a ocas letadla níž. Motory hrozně řvaly (asi forsáž), letadlo chtělo do výšky, ale zachytilo za strom. To řekl ten klučina bezprostředně po nehodě reportérům Izvěstií. Jiný svědek vypověděl reportérům o poslední fázi letu - asi už o něco později měl vidět letadlo a slyšet, jak se lámou dřeva a motory kuckají. To už asi nasávaly úlomky stromů a větví... Letadlo se drželo statečně s největší pravděpodobností do poslední chvíle. Všichni litují ty lidi co zahynuli, já taky. Ale zatím nikdo nepolitoval to letadlo.. Bylo celkem krásné, technicky i co do polského zbarvení. Škoda, že ho poslední dobou mají v rukou majitelé, co mu nedávají péči potřebnou péči a pilotují ho někdy i nad hranicemi jeho možností. Tu 154 bylo vyrobeno celkem asi 1015 kusů a ohromná spousta letů skončila v pořádku. Dnes je postupně vyřazováno a létá jich ještě asi 240. Škoda toho letadla...
28. Květen 2010 - 0:16
Obrázek uživatele Návštěvník
F.K (anonym)
No jo Kaszinski na Putina plul a nadával mu, kde moh a to neměl dělat. Mocní muži svou moc jen málokdy nevyužijí a zvláště v Rusku.
28. Květen 2010 - 0:18
Obrázek uživatele Návštěvník
Filipix (anonym)
Co znamená "na záznamu nic není"? Nikdo ještě žádný "záznam" nezveřejnil. Černá skříňka s hlasovými záznamy je už dlouho v Moskvě a poslední dezinformace, kterou o jejím obsahu Rusové vypustili, říká, že je poškozena a bude moc těžké z ní něco vyposlouchat!!! Pamatujete si, jak v prvních dnech Sergej Ivanov (ruský náměstek premiéra) řekl, že černá skříňka je v dobrém stavu a obsahuje všechny potřebné záznamy?
28. Květen 2010 - 0:20
Obrázek uživatele Návštěvník
............ (anonym)
Bože, jsou to ale idioti, ti novináři. Jestli nesvítila dráha, tak by se o tom asi pilot zmínil při rozhovoru s věží. Na záznamu nic není. Vypadá to, že chtějí obvinit Rusy za každou cenu. Poláky asi pánbůh nemá moc rád. Anebo spíše polský stát. Trvale, i přes neustálé modlitby jim vybíjí tzv. elitu. Poláci se sice neustále modlí, ale za co? O co vlastně prosí v modlitbách? A nevyhověl jim nakonec?
28. Květen 2010 - 0:20
Obrázek uživatele Návštěvník
Medikolog (anonym)
Tu jejich elitu si Bůh povolává, protože Poláky miluje hned po vyvolených. To nám za trest Bůh dopouští v ČR řádění samozvaných elit.. .. Ale vážně, k těm světlům: Za mlhy nemohli polští piloti žádná světla spatřit (dohlednost byla pod 500 m, k první kolisi došlo více než 1000 m před začátkem dráhy). Na všech letištích je běžné, že kontroly osvětlení VPD se provádějí v době kdy neprobíhá letový provoz. Ten byl kvůli nehodě zastaven. Tři hodiny před havárií na téže VPD přistál jiný polský speciál (údajně Jak 40) - žádné anomálie osvětlení VPD nehlásil ! Mlha byla slabší. To až teď se někdo snaží omluvit neomluvitelné a svést hledání příčiny na falešnou stopu. Skutečnou příčinou byla arogance moci, neomluvitelné hazardérství a nebetyčná pýchy která bohužel doopravdy způsobila pád.
28. Květen 2010 - 0:21
Obrázek uživatele Návštěvník
H. (anonym)
Jenomže než šel pilot na přistání, tak kolem letiště nekolikrát zakroužil, takže pokud se domníval na základě manipulace se světly, že přistávací dráha je někde jinde, tak to by klidně mohla být práv ta bezprostřední příčina katastrofy, že?
28. Květen 2010 - 0:22
Obrázek uživatele Návštěvník
H. (anonym)
Zpočátku přece obvinili pilota, že byl nějaký skoroamatér, neovládal ruštinu a nerozuměl, co mu věž říká, Pak se ozvali nadřízení a rodiče pilota, kteří potvrdili že výborně ovládal 3 jazyky a je to špičkový pilot, proto byl vybrán za vládního letce a tři dny předtím tam přistál s premierem Tuskem. Tak se teď polské vedení snaží něco najít na Rusy. Jenom se divím, proč tak důležitou informaci neřeknou oficiálně, když jsou členové vyšetřovací komise. To vedení Polska a novináři jsou stejní ..., jak u nás. Kdyby to bylo v USA, nikdo by ani neštěkl.
28. Květen 2010 - 0:24
Obrázek uživatele Návštěvník
VonnegutX (anonym)
A je to tady. To, že pilot prokazatelně přistával tam kde to nešlo, možná na něčí příkaz, jde stranou. Začnou spiklenecké teorie;)
28. Květen 2010 - 0:25
Obrázek uživatele Návštěvník
Čtenář (anonym)
Přece tentýž pilot přistál s týmž letadlem na tomtéž letišti s premiérem Tuskem po rozhovorech s touž věží jen několik dní předtím. Dle polských zdrojů pilot uměl perfektně rusky i anglicky. Že poveze za pár dní presidenta a ostatní nejvýznamnější politiky země musel vědět. Za těchto okolností musel prostudovat a při letu si vrýt do paměti každý detail krajiny i letiště, takže si musel uvědomovat, jak v tak složitém terénu a při možnostech vojenského letiště je mlha nebezpečná. Věřím profesionalitě pilota, ne novinářským tlachům. Co je pro naše noviny slovo Paroubek, to je pro polské noviny slovo Rusko. Že se nic nevyšetří, je jasné. Je to tak nejlepší. Pro pilota i pro obě nově nastolované přátelské vztahy obou zemí.
28. Květen 2010 - 0:26
Obrázek uživatele Návštěvník
V.L (anonym)
Klaus už se bojí taky lítat letadem, protže je euroskeptik. Za chvíli se budou cítit v bezpečí jen ti, co še vším, a z každým souhlasí a jti co jsou v "hlavním proudu", zbytek půjde dolu.
28. Květen 2010 - 0:33
Obrázek uživatele Návštěvník
Sympaťáci, škod (anonym)
http://www.36splt.sp.mil.pl/aktualnoi/23-zginli-w-katastrofie-tu-154m
28. Květen 2010 - 0:37
Obrázek uživatele Návštěvník
Vím, že na pilo (anonym)
Na palubě rozhoduje kapitán letadla držící v ruce knipl!!! Musí ustát i nátlak, nadřízených, teroristů či jiných chorých mozků právě proto, že osobně odpovídá za životy všech na palubě. Jediné, s čím mohl kapitán ve svých 36 letech hazardovat, byla jeho kariéra ve vládní letce, nikoli životy lidí na palubě letada, se kterým přisával na letiště, které bylo pro nepřízeň počasí zavřené...
28. Květen 2010 - 23:44
Obrázek uživatele Návštěvník
Čtenář (anonym)
Mně to přijde celkem logické - dali mu příkaz, ať přistane. Nenapadá mě jiný důvod, proč by riskoval.
28. Květen 2010 - 23:46
Obrázek uživatele Návštěvník
JUDr. (anonym)
Black Box = černá skříňka - zaznamenává všechny hovory v kabině včetně komunikace s věží. Komunikace s letady zaznamenává i věž, ovšem bez hovorů mezi posádkou letadla, a je pouze v černých skříňkách. Bylo to vládní letadlo, nikoli vojenské. Na palubě vojenského letadla nelétají civilsté kterých bylo na palubě cca 80 včetně prezidenta a jeho paní. Tak ještě jednou pro hůře chápající: Je to tragická to tragická chyba mladého kapitána letadla, za kterou platí všichni pozůstalí obětí leteckého neštěstí ve Smolensku včetně jeho ženy a dětí. Kapitán letadla, lodi, ponorky........., je jediným velitelem na palubě, který osobně odpovídá za životy přepravovaných osob!!! Může být ve skutečnosti majorem, plukovníkem, generálem či civilním změstnancem, ale na palubě rozhoduje kapitán!!! Musí ustát nátlak nadřízených. Mimochodem, mlékárny, kde jste získával informace Vy, byly zrušeny před 30lety, seniore vševěde.
28. Květen 2010 - 23:49

Stránky

Přidat komentář

Reklama

Reklama