57 komentářů / 0 nových
Poslední
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)

Káva?

10. Září 2018 - 0:02

Komentáře

Stránky

Obrázek uživatele Návštěvník
Jana (anonym)
Neustale nas odrazuji od kofeinu,tedy i od kavy,je mocopudna,napomaha pry celulitide apod..Cetla jsem vsak rozhovor s jednou mistrini evropy ve fitnes,ktera rikala,ze jediny jeji zlozvyk je kava,nevzda se ji pry z duvodu,ze spaluje tuky,je to tak?Dodrzuji denni pitny rezim-3l vody denne,proto vadi li kava jen z duvodu mocopudnosti-tedy odvadeni vody z tela,myslim ze me dva salky kavy denne mi neuskodi,naopak...Co vy na to?
9. Červen 2002 - 21:54
Obrázek uživatele Návštěvník
Hanka (anonym)
Četla jsem, že to, že káva (stejně jako zelený nebo černý čaj) spaluje tuk, je mýtus.'
25. Červen 2002 - 11:28
Obrázek uživatele Návštěvník
Kamil (anonym)
Ted jsem o tom cetl na Dame a pry to mytus neni.
5. Červenec 2002 - 11:21
Obrázek uživatele Návštěvník
darek (anonym)
Tento faktor kávy je zcela jistě nadnesen.Protože ať je jakkoliv velký na spalování tuků jsou jiné spolehlivé metody.Takže si na ní pochutnej, ale zeštíhlení od ní nečekej.Jakou piješ? Nes nebo chlup?'
10. Červenec 2002 - 11:27
Obrázek uživatele Návštěvník
Kamil (anonym)
Zestihleni bych ani necekal,ale pry urychluje metabolizmus v tele a funguje to jako pri namaze.
11. Červenec 2002 - 11:13
Obrázek uživatele Návštěvník
Jana (anonym)
ja piju inst. kavu Gold.
11. Červenec 2002 - 11:14
Obrázek uživatele Návštěvník
Kamil (anonym)
Zestihleni bych ani necekal,ale pry urychluje metabolizmus v tele a funguje to jako pri namaze.
11. Červenec 2002 - 11:14
Obrázek uživatele Návštěvník
Evka (anonym)
Zial aj ked prijemne vonia moj zaludok toto "svinstvo" naozaj odmieta.Niekedy som sa s nej aj pozvracala a bolo to odporne zasadite uz po niekolkych sekundach vypudene zo zaludka,zial nie kazdy to moze pit.
30. Říjen 2002 - 19:24
Obrázek uživatele Návštěvník
Adela (anonym)
Myslim, ze jedna kava denne nikomu neublizi (kdyz ji neci zaludek nesnese, tak to je asi jiny pripad). Ja mam nizky tlak a kava mi dost pomaha, kdyz se mi z toho treba mota hlava. Ale piju jen jednu denne a musi to byt po jidle.....zadny zlozvyk :-).
3. Říjen 2003 - 11:57
Obrázek uživatele Návštěvník
Maxxx (anonym)
KofeinLidé pijí kávu už přibližně tisíc let. I když je to dlouhá doba, biologické účinky kávy a její hlavní aktivní složky, kterou je kofein, jsou stále zahaleny tajemstvím. Kofein je pravděpodobně nejrozšířenější stimulant na světě, obsažený v kávě, čaji, nealkoholických nápojích a čokoládě. Triatlonisté a atleti jej používají k zlepšení výkonu. Jaké jsou tedy účinky kofeinu a jaký je jeho vliv na zdraví člověka.Účinky kofeinu v lidském těleKofein se dobře vstřebává v žaludku a tenkém střevě, hladina krevního cukru dosahuje nejvyšších hodnot za 45 až 60 minut po požití. V krevním řečišti vykazuje zřetelné účinky. Je znám svými povzbuzujícími účinky na mozkovou činnost, ale má i řadu jiných účinků. Zvyšuje krevní tlak a produkci žaludečních kyselin, zrychluje puls, zlepšuje využití tukových zásob a tukové kyseliny uvolňuje do krevního řečiště. Tyto účinky mohou trvat od několika hodin až do dvanácti hodin, ale již po čtyřech dnech pravidelného užívání se tělo stane rezistentním. Tedy, i když kofein napoprvé zvýší krevní tlak a zrychlí tep, při jeho pravidelné aplikaci žádné změny patrny nebudou.Zdravotní účinky kofeinuPři zvažování, zda kofein nebo jiný přípravek užívat, či nikoli, je třeba vzít v úvahu jeho potenciální nepříznivé účinky na lidský organismus. Lze je rozdělit na krátkodobé a dlouhodobé. Krátkodobé účinky kofeinu jsou mnohem důkladněji prozkoumány, než účinky dlouhodobé. Vzhledem k tomu, že kofein zvyšuje produkci žaludečních kyselin, může dojít ke zhoršení žaludečních vředů. Dobře popsanými příznaky jsou i únava, neklid a potíže se spaním. Pravidelné večerní popíjení kávy může vyústit v nespavost, ztrátu energie a únavu. Mnohé studie zkoumaly vztah mezi nadměrným užíváním kofeinu a nemocemi.Zkoumání příčiny a následku bylo obtížné a mnohé otázky zůstaly nezodpovězené. Některé obtíže při zkoumání účinků dlouhodobého užívání kofeinu vyplývaly z existence jiných rizikových faktorů (např. kouření, konzumace alkoholu, fyzická aktivita), z rozdílných genetických předpokladů, z různosti zdrojů, v nichž byl kofein obsažen (káva, čaj, jiné povzbuzující nápoje) a přítomnosti jiných složek v nealkoholických nápojích. Jedna ze studií se například zabývala tím, zda příjem kofeinu zvyšuje riziko onemocnění srdce. Bylo zkoumáno 45.000 lidí a bylo zjištěno, že nepatrně zvýšené riziko výskytu úmrtnosti v důsledku onemocnění srdce je u osob, jejichž průměrná denní spotřeba přesahuje pět šálků kávy. V současné době neexistují důkazy o tom, že kofein způsobuje rakovinu, žaludeční vředy, vysoký krevní tlak nebo vážnou srdeční arytmii.Abstinenční příznakyPřestávka v pravidelném příjmu kofeinu může způsobit u citlivějších jedinců abstinenční příznaky. Nejběžnější jsou bolesti hlavy a únava. Bolesti hlavy se mohou objevit už po osmnácti hodinách po požití poslední dávky a mohou se při tréninku cvičením. Nejsou známy faktory, které ovlivňují citlivost na abstinenční příznaky.Kofein a sportovní výkonNavzdory výzkumům je role kofeinu jakožto přípravku zvyšujícího výkonnost stále kontroverzní. Mnohé údaje jsou sporné, což je částečně způsobeno provedením studie a výběrem použité metody. Nicméně dva závěry vysloveny byly:1. Kofein zřejmě neprospívá krátkodobým a vysoce intenzivním aktivitám (např. sprint, intenzivní krátkodobý trénink)2. Kofein zvyšuje výkonnost u vytrvalostních sportů.Glykogen je pro svaly nejdůležitějším zdrojem energie a když se spotřebuje, dochází k vyčerpání. Dalším zdrojem energie, který je ještě hojnější, je tuk. Pokud je glykogen stále k dispozici, namáhaný sval tuk může využít. Kofein přispívá k mobilizaci tukových zásob a způsobuje, že pracující sval tuk využije jako zdroj energie. To odsouvá vyčerpání zásob glykogenu a prodlužuje dobu, kterou je možno věnovat tréninku nebo požadovanému výkonu. Bohužel zatím nebyl dostatečně popsán mechanismus, jakým způsobem toho kofein dosahuje. K šetření zásob glykogenu došlo dle všech studií, které měřily jeho hladinu pouze ve svalech, což je v mnoha případech pro sportovní výkon důležitější, protože glykogen ze svalů se uvolňuje rychleji než z jater.Kofein a psychikaKofein mění subjektivní vnímání toho, jak "tvrdý" je trénink. Při testování sportovci své úsilí posuzovali na hodnotící škále, která by mohla být vyjádřena subjektivním pocitem vyčerpání. Některé studie vykazovaly nízký pocit vyčerpání - malá únava (únava se dostavuje později) - když sportovci kofein užívali. Jiné studie podobné výsledky nezjistily. Velkou roli zřejmě hraje psychika sportovce.Působení kofeinu při vytrvalostních sportech Existují výzkumy zaměřené na působení kofeinu při vytrvalostních sportech trvajících přibližně 2 hodiny, ale nikdo nezkoumal jeho působení při extrémní zátěži organismu. Vhodné je použití kofeinu před závodem, protože čím delší závod je, tím důležitější je tuk jako zdroj energie. Například při triatlonových závodech závodníci často sahají po nápojích obsahujících kofein. Protože dlouhé závody zvyšují riziko dehydratace, únavy a žaludečních křečí, je důležité zvážit vedlejší účinky působení kofeinu.Výsledky a vedlejší účinkyNavzdory prokázané užitečnosti kofeinu při vytrvalostních sportech jsou jeho individuální účinky různé. Rozdíly v metabolismu, výživě a doba užívání kofeinu jsou faktory, které rozhodují o tom, jak bude jedinec reagovat. Vedlejší účinky kofeinu mohou tedy způsobit pokles výkonnosti. I když se neprokázalo, že kofein ovlivňuje vodní rovnováhu v organismu nebo tělesnou teplotu, může způsobit dehydrataci, protože je slabé diuretikum. Někteří sportovci si také mohou stěžovat na žaludeční křeče a průjem způsobené stahy tenkého střeva, což rovněž ovlivňuje kofein. Kombinace dehydratace a křečí výkon samozřejmě negativně ovlivňuje.Dopingová kontrolaMezinárodní olympijský výbor zařadil kofein na seznam zakázaných látek. Za přijatelnou hladinu jeho výskytu v moči se povařuje množství do 12 mg/l. Hodnoty vyšší než 1000 mg kofeinu (asi 8 šálků kávy) se posuzují jako překročení současného limitu, ale je velmi důležité si uvědomit, že lidé mohou tuto látku zpracovávat velmi různě. Rozdíly v metabolismu, příjmu různých léků podstatně ovlivňují rychlost vylučování kofeinu z těla. Někteří sportovci se k této hranici velmi přiblížili poté, co přijali pouze 350 mg. Je nanejvýš vhodné tyto možnosti zvážit předtím, než se rozhodnete kofein použít jako prostředek ke zvýšení energie v závodu.Kofein a sportovní kulturistikaKofein podaný před tréninkem ve formě kávy, může přinést zlepšení odbourávání tuku před tréninkem. Je to záležitost vysoce individuální, závislá na konkrétním organismu sportovce. Uvádí se, že kofein umožňuje nejlepší spalování tuků podaný tři až čtyři hodiny před tréninkem. Jeho hodnota v krvi však má své maximum dříve po podání (30 - 60 minut), protože se vstřebává rozpuštění v tekutině. Často se v posilovnách a fitcentrech pije káva před začátkem tréninku. Tato aplikace kofeinu nemá bezprostřední vliv na spalování tuku při tréninku, ale bude mít pravděpodobně odezvu v psychické oblasti - sportovec se bude cítit lépe a zároveň se mu na několik minut může zvýšit krevní tlak. Připomínám, že mnozí jedinci mohou reagovat zcela opačně a jejich krevní tlak se jim sníží.V případě kulturistických závodů vidím požití kávy jako psychickou podporu závodníka, pokud ten má pocit (či je to objektivní realita), že mu káva pomáhá. Často je to pouze součást předsoutěžních rituálů, které jsou jistě potřebné. V dnešní době plné tisíců kombinací sportovních doplňků, které jsou často mixovány tak, že nevíte, která složka z nich vlastně působí, nebo jestli tam vůbec jsou, není špatné vyzkoušet některé "staré" metody. Jistě nelze předpokládat žádné převratné zlepšení, ale věřím že v některých případech může kofein ve formě kávy či čaje pomoci.'
13. Březen 2004 - 12:35
Obrázek uživatele Návštěvník
Ales (anonym)
Kava je pro me balzam na dusi. Sice bez ni vydrzim treba i 14 dni - ale proc se trapit?!Rano snidam s Nescafe Classic, odpoledne (po obede) mam siestu s Nescafe Gold. Drive jsem pil Jacobs zeleny (uz si nepamatuji obchodni oznaceni). Davam prednost instantni, protoze po turkovi mne trochu zacal zlobit zaludek.Zasadne kavu nepiji po 5 hod. odpoledi - mam vyzkouseno, ze pak nemohu dlouho (do 3 hod. rano) usnout.Kladne ucinky kavy na zdravi jsou prokazany.
13. Březen 2004 - 13:36
Obrázek uživatele Návštěvník
Lenka (anonym)
Ahoj!Můžete mi někdo vysvětlit, jak je to s kávou instatní? Pije ji stále víc lidí, že prý je to zdravější. Ale tomu já zas tak moc nevěřím - nevím totiž, jak je vlastně vyráběna, oni ty granulky moc přírodním produktem nejsou a já nevěřím, že jsou vyráběny bez přidání nějakých "éček" apod. Rozumíte někdo tomu?Děkuju!'
25. Březen 2004 - 9:07
Obrázek uživatele Návštěvník
SW (anonym)
Právě ta instantní moc zdravá není. Prý to chemicky upravujou.Ale piju jí taky, víc mi chutná.'
25. Březen 2004 - 22:11
Obrázek uživatele Návštěvník
Alsasko (anonym)
Musel jsem se pousmat nad Alesovo vetou "Kladne ucinky kavy na zdravi jsou prokazany." Mam pocit ze je to rceni stejne demagogicke, jako kdyby nekdo napsal "kladne ucinky alkoholu na zdravi jsou prokazany", protoze sklenicka piva po jidle prospiva traveni. Stejne by se daly najit positiva i u nikotinu, marihuany, stresu apod.Jesli mi nekdo doda fakta podle kterych je kava pro zdravi tak blahodarna, vysmeknu Alesovi za tento prispevek omluvu:o)
26. Březen 2004 - 11:26
Obrázek uživatele Návštěvník
Jana (anonym)
nema "hubnuti po kave" nejakou souvislost s faktem, ze obsahuje kofein a ten udajne pomaha odbouravat tuky....? Je obsazen v mnoha kremech proti celulitide a tak....pozn. mluvim o vnejsim pouziti
26. Březen 2004 - 15:11
Obrázek uživatele Návštěvník
jana (anonym)
Kávu piji jen občas,ale používám pleťovou masku z kávy,když vypadám unaveně.Do krému který používám,rozmícam trocu ist. kávy,nanesu na obličej a po 10 min.setřu.Skvěle rozjasní a vypne pleť.'
26. Březen 2004 - 17:45
Obrázek uživatele Návštěvník
jana (anonym)
Kávu piji jen občas,ale používám pleťovou masku z kávy,když vypadám unaveně.Do krému který používám,rozmícam trocu inst. kávy,nanesu na obličej a po 10 min.setřu.Skvěle rozjasní a vypne pleť.'
26. Březen 2004 - 17:46
Obrázek uživatele Návštěvník
dock (anonym)
proboha, kofein mobilizuje mastne kyseliny do krevniho obehu. Tecka. To znamena, ze tuk se sice resorbuje, ale mastne kyseliny jsou zase ukladany do cev. Takze si zakladate na aterosklerozu. Trochu vytloukani klinu klinem.
26. Březen 2004 - 18:44
Obrázek uživatele Návštěvník
franta (anonym)
to je úplná blbost!'
29. Duben 2004 - 11:05
Obrázek uživatele Návštěvník
dvid (anonym)
Rozdíl mezi kávou normální a instantní je v tom že ta instantní má o něco méně kofeinu a hlavně je míň škodlivá proto že tam není ta sedlina (lógr),protože ten je pro žaludek docela nebezpečný.'
8. Květen 2004 - 14:36
Obrázek uživatele Návštěvník
pekař (anonym)
Už jako malý kluk jsem se motal v kuchyni, když máma pekla................................................................................................................Jihlavanka, voní hezky!'
8. Květen 2004 - 20:02
Obrázek uživatele Návštěvník
Pamětník (anonym)
Já jsem se také jako malý kluk motal v kuchyni.Nemohla však za to káva Jihlavanka, ale obyčejný rum.Co dodat? Voní hezky... tuzemák...'
15. Prosinec 2004 - 20:05
Obrázek uživatele Návštěvník
Eva (anonym)
Tak to jsem se fakt po dlouhý době zasmála!Vtipný'
14. Srpen 2005 - 12:56
Obrázek uživatele Návštěvník
Lauryn (anonym)
ja uz kávu piju asi 6 let, no a ze začátku jsme pila turka,a fakt už bych si ho nedala, už asi 2 roky piji nescafé,páč po turkovi mi bylo často i špatně. Páč když si dá člověk 3 šálky denně tak to moc dobrý není. Taky jsem vyměnila kávu za černý čaj, když se učím na zkoušky, páč káva je jen nárazová a čaj než sice působí pomaleji, ale má dlouhodobější účinek. No, když si dám kávu i v 20h. tak mi to nic neděla vpoho usnu, ale kdybych si dala černej čaj tak usnout do 12h. noční by mi dělolo problém. A co se týče zelenýho čaje, ten je sice dobrý na energii, ale po něm usnu kdykoliv a ještě kdybych si ho dala ráno tak by to na mě působilo jako bych si nedala nic:)No všechno má své pro a proti, ale to je jasny:)'
14. Srpen 2005 - 14:36
Obrázek uživatele Návštěvník
eva (anonym)
Taky by mě zajímala ta instantní káva-na obalu nejsou éčka napsaný,ale někde jsem četla,že je to chemicky upravované,jinak by byla dražší.Jinak-co doplnit téma o tom,jakou značku a jaký druh pijete.'
14. Srpen 2005 - 21:13
Obrázek uživatele Návštěvník
Petrana (anonym)
Já jsem se musela vzdát kávy kvůli problémům se žaludkem a místo toho si do vody sypu guaranový prášek. Účinek povzbuzení je mnohem delší a v přepočtu (kupuju Guarana Koncept for life, kde je 18 sáčků 3000 mg za 200,-kč) to vyjde lépe, než každodenní pití 2 šálků kávy denně.'
14. Květen 2006 - 18:08
Obrázek uživatele Návštěvník
pampalini (anonym)
Tak za a): Instantní káva a instantní potraviny vůbec obsahují tzv emulgátor. Zpravidla to bývá nejaká sloučenina hliníku. Hliníkové soli se zcela prokazatelně podílejí značnou měrou na vzniku Alzheimerovy choroby u predisponovaných jedinců. za b): Naopak kofein svou stimulací některých důležitých mozkových center pusobí jako prevence proti Alzheimerově a Parkinsonově chorobě. Stejně tak působí nikotin. Ideální je káva hrubě mletá, presovaná pod velkým tlakem v kombinaci s ručně balenou cigaretou z kvalitního viržinského tabáku.'
14. Květen 2006 - 20:11
Obrázek uživatele Návštěvník
Linda (anonym)
Káva prý podporuje vznik celulitidy - toho se bojím, proto to s ní nepřeháním. Způsobuje to kofein, nebo i jiné složky v kávě? Protože já bych si pro chuť dala i kafe bez kofeinu. Ale z vnějšku je prý zase na celulitidu dobrá, různé krémy obsahují kofein...'
15. Květen 2006 - 11:09
Obrázek uživatele Návštěvník
eva (anonym)
já myslím,že tzv.odborníci na výživu už nám toho napovídali dost,takže někde se dočtete,že káva škodí,jinde zase že pomáhá.Stejně tak s ostatním.Řiďte se vlastní chutí a rozumem.'
15. Květen 2006 - 18:32
Obrázek uživatele Návštěvník
obludsman (anonym)
Řídit se vlastním rozumem je někdy dost ošidná záležitost. Zvláště tomu je tak v případě, když něčemu nerozumím. To se týká často i samozvaných odborníků na zdravou výživu. S chutěmi je to dost podobné, protože když zbaštím nějaký potravinový extrém, tak aby si tělo zachovalo určitou rovnováhu, dostane chuť na extrém opačného charakteru. Různé nemoci vznikají právě z toho, že se z větší části pohybujeme při stravování právě v těch extrémech. Nevýhodou kávy je to, že způsobuje celkové uvolnění organismu. Právě však pro tuto vlastnost je oblíbena. Kromě uvolnění psychiky např. po stresu ovšem způsobuje dilataci všech buněk, které se pak stávají po čase méně pružnými. V podstatě jde o princip "vytahané gumy u kalhot". Jednoho krásného dne to nějaká ta krevní roura už nemusí vydržet a praskne. Jinak káva, jak už tady někdo napsal, silně překyseluje žaludek, zvláště když je ještě oslazena. Čili třeba taková kávička po obědě, který obsahoval nějakou přílohu na bázi obilných zrn, může být při zažívání dost problém. Obilniny totiž ke svému trávení vyžadují zásadité prostředí. V kyselém prostředí dojde ke kvašení tráveniny. Kyselé prostředí se významnou měrou podílí také na likvidaci některých minerálů (např. vápníku). Káva je typický odvápňovač kostí. K další likvidaci (vyplavování) minerálů dochází zvýšením propustnosti ledvinové tkáně. Čili těch kávových mínusů je mnohem více než plusů. Nesmíme zapomínat, že potravin s uvolňujícím účinkem je už dnes většina. Když se káva konzumovala v minulých dobách, tak jich bylo naopak díky neexistenci potravinářského průmyslu minimum. To ještě v přírodní kvalitě. Působení kávy tedy nebylo zdaleka tak nebezpečné.'
16. Květen 2006 - 11:27

Stránky

Přidat komentář

Reklama

Reklama