Podle poznatků pracovní skupil Henninga Scheicha, ředitele oddělení pro akustiku, učení a jazyk tohoto institutu, prožívají děti při učení okamžiky štěstí, které jsou vyvolané systémem odměňování v mozku. Ten pracuje s různými látkami, jako jsou endorfiny, dopamin, glutamát a kyselina gama-aminomáselná (GABA), které jsou vylučovány například, když dítě úspěšně vyřeší úlohu z matematiky. Pokud se systém odměňování aktivuje, zaplaví hormony mozek a vyvolají u dětí pocity štěstí. To je motivuje, aby hned v počítání pokračovaly. Když tedy děti zažívají úspěchy, mají chuť se učit.
Souřadně by je měla úloha vyzívat k výkonu, neboť teprve správnou směsí výzvy a úspěchu zažije mozek výměnu hormonů a neurotransmiterů.
Ale nejen děti jsou šťastné, když se učí. Učení a zvědavost jsou základní lidské potřeby, které vyvolávají pozitivní pocity i u dospělých. K tomuto výsledku došel průzkum Bertelsmannovy nadace „Štěstí, radost, pohoda - jakou roli hraje učení?“. Čtyři z pěti dotazovaných věřili tomu, že celoživotní učení pozitivně ovlivňuje osobní štěstí a pohodu. Díky modernímu zkoumání mozku dnes víme, že centrum odměny nebo centrum štěstí se aktivuje tehdy, když se člověk dozví něco nového.
Zdroj: Muži nepláčou, nakladatelství Portál
Máte tam gramatickou chybu:
vyzívat- vyzývat!!!
- Odpovědět
Pošli odkaz