0 příspěvků / 0 nových
Poslední
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)

Glykemický index

10. Září 2018 - 0:07

Komentáře

Stránky

Obrázek uživatele Návštěvník
Jitka (anonym)
Máte někdo zkušenosti s dietou podle glykemického indexu?
20. Červen 2006 - 14:47
Obrázek uživatele Návštěvník
Kikina (anonym)
Teď jsem s tím začala. zvu se, až budou nějaké výsledky.
22. Červen 2006 - 15:23
Obrázek uživatele Návštěvník
G (anonym)
nemáte někdo příklady jídelníčku podle GI?
28. Červen 2006 - 10:48
Obrázek uživatele Návštěvník
Dietář (anonym)
GLYKEMICKÝ INDEX potraviny se stejným množstvím sacharidů mohou mít v praxi odlišný glykemický index - vedou k rozdílnému vzestupu glykemie. Důležitá je i příprava potraviny, její tepelné zpracování (např. u vařených brambor je GI 65, u hranolek GI 95). Jak jíst podle glykemického indexu Základ je výběr potravin - čím je hodnota GI nižší, tím je potravina vhodnější. Při dietě podle glykemického indexu byste měli vybírat potravinu s hodnotou GI do 35. Hodnoty od 35 do 50 patří do prevence nadváhy, vyšší hodnoty jsou rizikové a mohou za vznik obezity. Glykemický index stopne váš hlad Glykemický index rozhoduje o tom, za jak dlouho budete mít hlad (na jak dlouho vás potravina zasytí). Potravina s vysokým glykemickým indexem vás nezasytí na dlouho, již chvíli po jídle ucítíte hlad a chuť na další jídlo. Potravinám s vysokým GI se vyhýbejte obloukem! Dietu dle glykemického indexu uznávají lékaři Parametr glykemického indexu je uznáván i odborníky z lékařské veřejnosti. Konzumace potravin s nízkým glykemickým indexem snižuje riziko: obezity kardiovaskulárních onemocnění infarktu myokardu nádorových onemocnění cukrovky Tipy na dietu dle glykemického indexu Potraviny s nízkým GI ovoce - jablko, hruška, pomeranč, nezralý banán, grep, třešně zelenina - paprika, cibule luštěniny - čočka, fazole mléčné výrobky - odstředěné mléko, nízkotučný ovocný jogurt vlašské ořechy celozrné špagety fruktóza krupice Potraviny s vysokým GI pivo smažené hranolky med cornflakes glukóza pšeničná mouka bílé pečivo chipsy cukr čokoládové výrobky kukuřice
28. Červen 2006 - 11:17
Obrázek uživatele Návštěvník
RNDr. (anonym)
Recepty: Polévka: ve velkém hrnci orestujte 1 cibuli a 2 stroužky česneku. Přidáme450 g libového mleté hovězího masa nebo krůtího masa a dusíme do zhnědnutí. Přidáme 450 g žampionů nebo hlívy ústřičné, jednu mrkev, celerový stonek a znovu krátce podusíme. Nakonec přidáme 1 malou plechovku rajčatového protlaku, 120 g malých krup, 1 masox, 1 bobkový list, tymián a plechovku černých fazolek. Zalijeme 1500 ml vody a dusíme v tlakovém hrnci dalších 30 min. Ochutíme pepřem, solí a balzamickým octem. Touto polévkou nasytíme rodinu, zatímco si ji můžeme přinést do práce a ohřát si ji. (2,5 GIP) Fazolová pomazánka: Naložte 2 lžíce nakrájených sušených rajčat do, 60 ml vařící vody a nechte 10 min odstát. Slijte přebytek vodu a vyždímejte je. Rozmixujte je v mixeru s 1 plechovkou bílých fazolí, 2 lžičkami olivového oleje,
29. Červen 2006 - 9:52
Obrázek uživatele Návštěvník
jedlík (anonym)
nejsou to nějak moc složitý recepty?
30. Červen 2006 - 15:28
Obrázek uživatele Návštěvník
Ela (anonym)
Třídenní očistná kůra Zbaví vás škodlivých látek, tuku a přinese vám dobrou náladu. 1. den snídaně : jezte jablka a hrušky do sytosti 10 hod.: šálek bylinkového čaje 11 hod.: 200 ml šťávy (smíchejte 100 ml brusinkové a 100 ml ananasové) 12.30 : 250 g dušené brokolice, 50 g uvařené rýže (neloupané), ochutit čerstvými bylinkami a pepřem 14.00 : šálek bylinkového čaje 15.00 : 200 ml mrkvové šťávy (nejlépe čerstvé) 15.30 : šálek bylinkového čaje 16.00 : hrst slunečnicových nebo tykvových semínek - jezte pomalu, vychutnejte každý kousek 16.30 : 200 ml zeleninové šťávy ochucené tabascem, 1 jablko 17.30 : 50 g uvařené rýže se salátem : 1 mrkev, 1 stonek řapíkatého celeru, 1/2 okurky, 1 jablko, salátové listy - vše promíchejte a dochuťte citronem a čerstvými bylinkami 19.00 : 100 ml převařené vody se šťávou z 1/2 citronu 21.00 : 2 stonky celeru 22.00 : je čas jít spát, nezůstávejte déle vzhůru, aby se vaše tělo stihlo zregenerovat ------------------------------------ 2. den hned jak vstanete se zvažte, první úspěch vždy potěší ! snídaně - očistěte a nakrájejte si 1 ananas a najezte se dosytosti 10.00 : šálek bylinkového čaje 11.00 : 200 ml hroznové šťávy 12.30 : 300 g dušené růžičkové kapusty s 50 g neloupané rýže, můžete si dopřát i trochu sójové omáčky 14.00 : šálek bylinkového čaje 15.00 : 200 ml zeleninové šťávy 15.30 : bylinkový čaj 16.00 : hrst sluneč. nebo tykv.semínek 16.30 : 200 ml mrkvové šťávy a 1 hruška 17.30 : salát ze syrové zeleniny (1 malé avokádo, 1/2 sal.okurky, 1 nastrouhaná mrkev, listy salátu), ochucený 2 lžičkami oliv.oleje a citronem, k tomu 50 g uvařené neloupané rýže 19.00 : 100 ml převařené vlažné vody se špetkou mletého zázvoru 21.00 : hrst sušených meruněk 22.00 : vaše tělo usilovně pracovalo, dopřejte si proto klid a odpočinek --------------------------------------- 3. den hned jak vstanete vypijte 100 ml převařené vody se šťávou z 1/2 citronu snídaně : snězte tolik kiwi a hroznového vína, na kolik máte chuť 10.00 : šálek bylinkového čaje 11.00 : 200 ml ananasové šťávy 12.30 : 250 g dušené mrkve, těsně před konzumací ji polijte 2 lžičkami olivového oleje, k tomu přidejte 50 g uvařené neloupané rýže polité šťávou z citronu 14.00 : šálek bylinkového čaje 15.00 : 200 ml mrkvové šťávy 15.30 : šálek bylinkového čaje 16.00 : hrst sluneč. nebo tykvových semínek 16.30 : 200 ml zeleninové šťávy s tabascem, 1 malé avokádo 17.30 : salát ze syrové zeleniny (1/2 sal.okurky, 1/2 červené papriky, 1 nastrouhaná mrkev, salátové listy) ochucený 2 lžičkami oliv.oleje, k tomu 50 g uvařené neloupané rýže 19.00 : 100 ml převařené vlažné vody se špetkou mletého zázvoru 21.00 : malý banán 22.00 : jen ten, kdo usne před půlnocí, poskytne tělu dostatečný čas na oddech
19. Červenec 2006 - 10:10
Obrázek uživatele Návštěvník
zůza (anonym)
Ahoj, všude se píše o mnoho potravinách a jejich glykemických indexech, ale nikde neni napsaný GI masa. Znáte jej někdo? Dík.
28. Srpen 2006 - 17:31
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)
http://www.szu.cz/Menu1/publikace/glykemie.pdf;search=%22glykemick%C3%BD%20index%20masa%22
28. Srpen 2006 - 21:31
Obrázek uživatele Návštěvník
andy (anonym)
Glykem. index masa je 0, hodně úspěchů
21. Září 2006 - 18:00
Obrázek uživatele Návštěvník
andy (anonym)
Glykem. index masa je 0, hodně úspěchů
21. Září 2006 - 18:00
Obrázek uživatele Návštěvník
Jouda (anonym)
Takže masem se můžou lidi cpát jak chtějí, a podle zásad týhle diety nepřiberou?
22. Září 2006 - 9:22
Obrázek uživatele Návštěvník
kpipka (anonym)
prave jsem zacala ,pokud muzu poprosit mohl by mi nekdo poslat tabulky s gi mam jich hodne malo a prosim o nejake vychytavky dik katka
8. Říjen 2006 - 10:35
Obrázek uživatele Návštěvník
lenka (anonym)
ahojda,glykemická dieta je super,doktorka mě ji doporučila a jsem sní velice spokojená.Co se týká tabulek tak na netu se jich najde dost,stačí zadat do vyhledávače glykemický index potravin
28. Listopad 2006 - 18:28
Obrázek uživatele Návštěvník
hani (anonym)
můžete mi prosím říct, jestli se dá GI nějak vypočítat. Kdyžtak jak...děkuju.písněte mi na mejl: kashan"centrum.cz
25. Leden 2007 - 9:22
Obrázek uživatele Návštěvník
JO tak nějak (anonym)
Gi se nedá nijak vypočítat. To vyžaduje odborný dohled, a dělají to jen ve výzkumech , kde sledují jak rychle ta jaká potravina po požití vyplavuje rychle inzulin. Ne nadarmo se říká, že inzulin může za nadváhu.
25. Leden 2007 - 9:42
Obrázek uživatele Návštěvník
Negev (anonym)
Na GI jsou tabulky, kde je uvedený u všech běžných potravin- když budu mít čas, tak je sem opíšu. Jinak si myslím, že by je měli v prodejnách se zdravou výživou.
25. Leden 2007 - 10:53
Obrázek uživatele Návštěvník
Iva (anonym)
Stále nemohu najít podrobnější tabulky pro GI potravin, poradíte mi nebo můžete zaslat na vlkova.iva"seznam.cz ? Děkuji
7. Duben 2007 - 12:49
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)
zadala jsem na Seznamu "tabulka glykemický index" a vyházelo mi to dobré odkazy, kde se dalo vybrat
10. Duben 2007 - 2:22
Obrázek uživatele Návštěvník
soan (anonym)
v cestine je dostupna na www.merrylinka.cz a v anglictine je super www.glycemicindex.com
14. Duben 2007 - 16:39
Obrázek uživatele Návštěvník
jindřiška (anonym)
..ano, od října do dubna 23 KG a jde to pomaličku stále dolů. vřele doporučuji
30. Duben 2007 - 10:44
Obrázek uživatele Návštěvník
Alfons (anonym)
ŽENY jsou nádherná krásná stvoření, navždy se budu klanět jejich půvabu, jsem předurčen být odvěkým obdivovatelem jejich kouzla. Miluji vás ženy a klaním se vám. Jste sluncem mého života, smysl mé existence. PROVOLÁVÁM ŽENÁM SLÁVU.. Jediný ženin svůdný pohled, rozbuší mé srdce a celý den hraje stejnou melodii srdečních rytmů pro vás- ÚCHVATNÉ KOUZELNÉ ŽENY. Tímto všem ženám přeji krásný zbytek dne... Váš Alfons...
30. Duben 2007 - 15:02
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)
www.merrylinka.cz/oldver/ehodnoty.htm Teprve zacinam se stravovanim podle GI, tak jsem zvedava.,.jake s tim mate zkusenosti vy, za jakou dobu a kolik jste v prubehu zhubli?dekuju
5. Květen 2007 - 13:54
Obrázek uživatele Návštěvník
magda (anonym)
Mile jsi mě překvapil.
9. Červenec 2007 - 16:16
Obrázek uživatele Návštěvník
Holka (anonym)
Viva Alfons!
10. Červenec 2007 - 17:14
Obrázek uživatele Návštěvník
veronika (anonym)
Ahoj,já jsem začala držet dietu podle glykemického indexu od 20.6.Chtěla jsem se tě zeptat jak pokračuješ.Mně to jde pomalu.
16. Červenec 2007 - 10:49
Obrázek uživatele Návštěvník
24.07.2007 18:27 (anonym)
Ahoj, právě jsem četla o dietě podle glykemického indexu a chci ji vyzkoušet, můžete mi prosím napsat své zkušenosti ? Mám velkou nadváhu. Díky
24. Červenec 2007 - 18:29
Obrázek uživatele Návštěvník
hela (anonym)
taky bych ji chtela vyskouset glykemickou jen nevim co se tam ji muze mi ji nekdo poslat helag42"azet.sk
27. Červenec 2007 - 18:44
Obrázek uživatele Návštěvník
Kyky (anonym)
Ahoj, je nějaká kuchaka na tuto dietu?
26. Říjen 2007 - 10:31
Obrázek uživatele Návštěvník
Kyky (anonym)
Ahoj, je nějaká kuchařka na tuto dietu?
26. Říjen 2007 - 10:31

Stránky

Přidat komentář

Reklama

Reklama