25 komentářů / 0 nových
Poslední
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)

Dyskalkulie

10. Září 2018 - 0:16

Komentáře

Obrázek uživatele Návštěvník
Jirka (anonym)
Dobrý den, dneska jsem zjistil jednu věc moje přitelkyně (20 let) dělá střední školu. Zkoušel jsem jí matematiku snažil jsem se jí vysvětlit mnohočleny, odmocniny, mocniny což celkem pochopila a byla schopna vypočítat téměř jakýkoliv lehčí mnou zadaný příklad, jaký šok mě ,ale potkal, když jsme se dostali u jednoho přikladu k tomu že nedokaže spočíst např. 3-5= , -2-4= ,snažil jsem se ji to asi 20 minut vysvětlit a prostě nebyla to schopna spočítat aby neudělala chybu.Může se jednat o Dyskalkulii ? Jde to nějak v jejich letech léčit nebo alespon redukovat ? Jinak třeba když ji zkouším Ekonomiku,ČJ prostě předměty kde se něco šroti na vzpamět do hlavy tak s tím nemá sebemenší problém.Já dělám vysokou školu technického směru a matiku mám neustale ,ale aby někdo nedokazal spočíst -2-5= ? a zároven dokázal pochopit odmocniny, mocniny to nechápu.
10. Leden 2010 - 2:47
Obrázek uživatele Návštěvník
Jiří (anonym)
Milý Jirko, zda se jedná či nejedná o dyskalkulii, musí posoudit klinický psycholog. Najděte si kl. psychologa, který je zaměřený na specifické poruchy učení, má k dispozici testy, jimiž to zjistí. Matematika je věda, kterou se nelze učit jako "básničku", musí se přesně pochopit. Jsou lidé, kteří mají slabší logické uvažování, což může být případ Vaší přítelkyně. Na druhou stranu mohou být velmi zdatní např. v jazycích nebo tzv. "šrocení". Něco o tom vím, poněvadž jsem matematiku a taky fyziku doučoval, mám vystudovanou strojní fakultu. Pokud s tím Vaše přítelkyně má značné potíže, zkuste toho psychologa, pak uvidíte.
11. Leden 2010 - 18:34
Obrázek uživatele Návštěvník
Vlaďka (anonym)
Bohužel jsem ten samý případ již od dětství.... Nemít matematiku, už mám dvě vysoké školy. Bohužel teď to vypadá tak, že dálkově studuji, chodím na doučování už rok a přesto nejsem schopná ve škole správně vypočítat příklad. Z jiných předmětů nemám problém, vše za 2, ev.3. Ale jinak přesně totéž jako u Vaší přítelkyně. Nevím co s tím.... Může mě ředitel školy povolit upravený plán pro matematiku? Lze se někam odvolat....? Nevím poraďte. Přece to kvůli matice nezabalím.
7. Červen 2010 - 12:40
Obrázek uživatele Návštěvník
Vlaďka (anonym)
Dobrý den, dneska jsem...Pokud najdete někoho, kdo Vám je schopen toto diagnostikovat, dejte mě prosím vědět na mejl : radnice@radnicko.cz - moc děkuji.
7. Červen 2010 - 12:42
Obrázek uživatele Návštěvník
tak (anonym)
Pokud najdete někoho, kdo...jsem ráda ,že nejsem sama .matika byla je a bude pro mě španělská vesnice .nikdy jsem nedokázala pochopit co vlastně po mě chtějí.já jsem s matikou ,vždycky bojovala ,ale až ve třeťáku mě teprve začala bavit .poprvé v životě a naposled jsem měla trojku z matiky.já jsem na matiku totální exemplář nechápavosti.doufám ,že malej matiku bude ve škole chápat sám od sebe a nebude od přírody takový jako já.
7. Červen 2010 - 13:57
Obrázek uživatele Návštěvník
Natalie (anonym)
Ahoj, sem hrozně ráda že nejsem sama kdo má problémy s matikou.Zjistila jsem to v druhé třídě a od té doby se to se mnou táhne.Nikdy sem neměla jinou znamku než 4ku a to mi jí davala učitelka protože to věděla.Ted sem v prváku a myslím že to neudělám,nedokážu spočítat ani některé základní příklady a to jak z matiki tak z fyziky.Nemám prostě logické myšlení.
18. Září 2011 - 11:33
Obrázek uživatele Návštěvník
Klára (anonym)
Dobrý den, dneska jsem...Jsem na tom stejně, jako tvá přítelkyně, už na ZŠ jsem měla s matematikou šílené problémy, co hodin nade mnou doma mamka strávila a učila mě, i mě u toho fackovala - slovní úlohy, to byla moje noční můra!, rovnice, zlomky, ale i násobení, dělení, a přesně -3-5 - to jsem nikdy nepochopila, vždy jsem to tipovala, nikdy mi to nešlo! Stejně tak jsem dlouhá léta neuměla poznat ani hodiny - u toho mě zase taťka fackoval, než jsem to konečně pochopila, poznala jsem jen digitálky (13:20, 22:15), ale s ručičkou jsem je nechápala. Podle mě se vážně jedná o diskalkulii. Zato ale v češtině jsem byla nejlepší ze třídy, diktáty jsem mívala vždy za 1, ale i cizí jazyky mi šly na výbornou a s ostatními předměty (co se dalo naučit nazpamět, jsem neměla žádné problémy, vše jsem se vždycky naučila, v češtině nám učitelka zadala naučit se půlku básně Polednice, já jako jediná ze třídy jsem se jí naučila úplně celou! :-) Bez problémů! Vystudovala jsem SŠ, vše za 2 nebo 3, ale z matiky jsem sotva prolezla! Stejné peklo pro mě pak na SŠ bylo účetnictví (teorie docela šla, účtování bylo většinou za 5 - absolutně jsem nechápala nic!!! Účtová osnova byla pro mě psaná jako v čínštině!) Dodnes, když peču buchtu, neumím zvážit mouku, nevím, kolik mám zadat na váze, nechápu vůbec procenta, nikdy jsem je nepochopila, no, z matiky fakt nic nevím! ... A dodnes se mi o ní vnoci zdají NOČNÍ MURY!!!
25. Září 2011 - 0:34
Obrázek uživatele Návštěvník
Zuzka (anonym)
I ja mam s pocty veliky problem:( Je mi 21 let,hrozne se za to stydim a hrozne me to trapi...pripadam si jako nejvetsi debil sveta :(kolikrat nedokzau spocitat absurdni bezne pocty v beznem zivote a to je fakt utrpeni,kdyz s timhle musi clovek zit...A to sebevedomi klesa rapidne dolu:(trochu se mi sebevedomi zvysi kdyz treba pritel pise nejaky clanek a ja mu ho kolikrat opravuji,protoze ho neumi napsat gramaticky zcela spravne,za to matematiku ovlada na vybornou...A takto se doplnujeme,ja mu pomaham z cestinou a a on me s matematikou...snazim se ji vyhybat jak to jde,hlavne ve spolecnosti,casto se na neco vymluvim nebo tak,abych nebyla tercem psomechu,protoze vim,ze bych jim byla :(
28. Březen 2014 - 10:03
Obrázek uživatele Návštěvník
Nia (anonym)
I ja mam s pocty veliky...Myslela jsem si, že jsem jediná na světě, koho tohle trápí. Mohla bych Vás prosím poprosit, zda by jste se mi neozvala na email Nia8619@gmail.com Napsat si pár řádků, aby to trápení bylo menší ... děkuji
17. Duben 2015 - 22:29
Obrázek uživatele Návštěvník
Ajťák (anonym)
U mě byla na staré kolena potvrzena akalkulie. Má bývalá matikářka nemohla pochopit, že jako ajťák nemusím umět počítat. Jedině v matice jsem byl king při počítání s logaritmickým pravítkem. I matematičtí premianti tady totálně pohořeli a nikdy se to nenaučili. Mě stačilo v oboru znát logické funkce, převod v dvojkové, hexadecimální soustavě, to mi nelogicky šlo. Ovšem malér pokud něco shořelo a bylo to potřeba postavit nové. To už je obyčejná matematika a to se někdo musel najít, co mi to spočítá. Hahaha škola se dokončila tak, že jsem si sedal k matematickým géniům, kteří jinak technice nerozuměli. Oni mi to vypočítávali a já zase dělal technickou stránku. Učitelé to věděli a matematickou část ve finále pomocí kolegů jsem měl za 2 :-/ Co na tom, že ani počítání na prstech nedám? Nakupovat? Jenom tam, kde berou karty, pípací karta je dar nebes. Digitální hodiny? Nevím kolik je hodin, dokud nenarazím na ručičkové. Sraz ve 14:30, hmmm, kolik je to hodin? Nebýt matematiky, tak není vysoká škola, kterou bych neudělal. Jinak cokoliv z oboru techniky není problém. Jenom tam nesmí být ty zpropadený čísla a potřeba s nimi něco udělat. Třeba namíchat barvu s vodou. Kýbl barvy do půl kýbla vody je jasné z obalu. Ale co když potřebuji si namíchat jen trochu barvy? Ha? Naprosto neřešitelný problém to přepočítat. Naprosto jsem v pohodě. Jenom neumím počítat a jinak umím všechno. Horší by to v životě bylo obráceně. Umět počítat a jinak neumět nic.
18. Duben 2015 - 15:57
Obrázek uživatele Návštěvník
Každý (anonym)
je šikovný na něcojiného.Já třeba antitalent na ekonomiku,to mi může kdokoli,cokoli vykládat a nepochopím,ale možná to je i z nezájmu,že mě to prostě nebavilo.
18. Duben 2015 - 16:15
Obrázek uživatele Návštěvník
Syn (anonym)
byl třeba moc šikovný v počtech,to měl pětiminutovky samé jedničky.Ale dostal na vysvědčení dvojku,což se mi nelíbilo,i jsem to tehdy učitelce řekla,že jsem počítala s jasnou jedničkou,tam jsem vůbec neváhala a ona,že bohužel mu zase nešla geometrie,slovní úlohy,tak kvůli tomu.Dnes vím,že měla pravdu.
18. Duben 2015 - 16:17
Obrázek uživatele Návštěvník
Stejně, (anonym)
je to zvláštní,když si vezmu,že za nás tohle opravdu nebylo,žádný z nás nebyl diskalkulik,dyslektic atd.,že je to až dnes.Opravdu nepamatuji,že by někdo neuměl základy,násobilku.
18. Duben 2015 - 16:19
Obrázek uživatele Návštěvník
Ajťák (anonym)
je to zvláštní,když si...Ale za nás byli taky. Já nyní s potvrzenou akalkulií, kamoš s dyslexií a bůh ví čím ještě. Jenže my jsme neměli žádné úlevy, asistenty, nic. Pěkně po škole sedět celé odpoledne na doučování, dojít domů, pomoci s domácími pracemi, pak prohlídka žákovské, ztřískat mě jak koňa a marš učit se zase to nepochopitelné. A víkendy to samé. Takže násobilku jsem uměl. Ale nazpaměť, pěkně odříkávat otrocky jak to jde v tabulce pěkně za sebou. Jenže bylo vymalovaný, když to zkoušela napřeskáčku. Kromě toho mi nikdo netvrďte, že 3x7 má stejný výsledek jako 7x3, když opticky to je naprosto úplně něco jiného. Natloukli to do mě, ale nesměla tam být sebemenší odlišnost,jinak o5 za 5. Po základce už jsme měli rozumné matikáře. Když viděli, že do mě natluče příklad a další hodinu mi ho dá s jinými čísly a já nevím co s tím, tak ho napadlo mi dát ten samý příklad a ten jsem "vypočítal", protože jsem si zapamatoval jak ty čísla šla za sebou na tabuli. No tak jsme měli tichou dohodu, že místo matiky půjdu něco vyřídit, nakoupit co matikář potřeboval, nenechám se chytit, že nejsem ve škole a v případě průseru to vezmu na sebe. Za to jsem dostal týden před prověrkou papír s nějakými ciframi, co jsem natlačil do hlavy a kupodivu tyto příklady byly na prověrku. Akorát s nepatrně změněným jedním číslem a pokud jsem se neztratil v tolika prstech na jedné ruce, tak výsledek byl +- autobus správně, s tím, že se hodnotil i správný postup a za ty 3 jsem to dal. Tenkrát to bylo u jedné zdi a dnes zase u druhé. Kvůli matice člověk nedosáhl na vzdělání na jaký měl, kdyby se mu trochu ulevilo, když matikou se živit nebude. Dnes zase se něco dignostikuje a děcko je osvobozený odevšeho a fláká se, místo toho aby se zjistilo, kam až se může jít a cepovat ho v tom co zvládne. Jenže to škola dneska nesmí a rodiče nemají čas nebo jsou mentálně na úrovni svého dítěte.
18. Duben 2015 - 17:24
Obrázek uživatele Návštěvník
Já vím, (anonym)
Ale za nás byli taky. Já...ty názvy vůbec takové nebyly,ale myslela jsem to celkově,nikdo v prvním stupni neměl problém spočítat kolik je 8 plus 3,dnes ano,syn měl spolužáka,který to prostě nedal a měl problémy i v ČJ.Jen kolik dnes dají dětí do speciálních tříd,to za nás byla rarita,pamatuji akorát na jednu,které nešlo nic a tak musela do zvláštní škoy.Dnes je těch dětí nějak moc,že by najednou bylo víc nároků? I to je možné,přesto že by někdo už v prvním stupni nebyl nadaný,že by musel přestoupit,to nebylo časté.
18. Duben 2015 - 17:44
Obrázek uživatele Návštěvník
Ajťák (anonym)
Názvy za nás nebyly. Akorát se nám říkalo, že jsme blbí. Jo, je jich moc. Ale je to jenom zpovykanost, rozmazlenost, povalečství. Kdyby se to nahnalo do socialistické školy, tak by bylo naráz po těch všelijakých dys... a opravdu postižených by nebylo víc než tenkrát.
18. Duben 2015 - 21:29
Obrázek uživatele Návštěvník
Helča (anonym)
Ahojte. Mam jeden zasadni problem :'( jsem dyskalkulik (mam to na papire potvrzeny od psychologa) a jsem na zakladni skole (2stupen) a nedokazu ani spocitat -2-4... :'( jsem z toho ztrapena. Uz nevim co mam delat. Da se to nejak lecit? Nebo nejaka operace? Prosim :( chci byt jako ostatni deti ve skole :( taky se mi i kvuli tomu smeji ze neumim pocitat :((( moc moc moc prosim :(
22. Červen 2015 - 14:48
Obrázek uživatele sweetji
sweetji
tvcxxxx
22. Červen 2015 - 18:55
Obrázek uživatele Návštěvník
Venca (anonym)
Ahojte. Mam jeden zasadni...A co na to rodiče? Při výuce je potřeba u Tebe speciální přístup. Ty máš diagnostikovánu jen dyskalkulii?
22. Červen 2015 - 20:40
Obrázek uživatele Návštěvník
Helča (anonym)
A co na to rodiče? Při...No nic no :/ jen babicka o tom vi :/
23. Červen 2015 - 11:02
Obrázek uživatele Návštěvník
Helča (anonym)
Tvoji rodiče neví, co se...Tak nejak no. Nevim jestli to babicka rikala mym rodicum. Ale mamka dela jakoze nic . tak nevim no :/ me se to s ni nechce rozebirat :/ nemluvila jsem s ni o tom. Ale myslim ze by to mela vedet . Mam z toho hrozny deprese a stydim se za sebe.
24. Červen 2015 - 21:01
Obrázek uživatele Návštěvník
Sylva (anonym)
Tak nejak no. Nevim jestli to...Tak je to správné-styď se! Protože dyskalkulik=poloviční debil!
24. Červen 2015 - 21:30
Obrázek uživatele Návštěvník
učitel (anonym)
Co to tady ty svině...Venco, jak je to správně-7 a 5 je 13 nebo 7 a 5 jsou 13?
25. Červen 2015 - 8:44
Obrázek uživatele Návštěvník
Helča (anonym)
A co teda ta babička? Že...Venca- no jako myslim ze s nima mluvila ale mamka dela jakoze nic. Zkusim se ji dneska zeptat po skole..
25. Červen 2015 - 9:50

Přidat komentář

Reklama

Reklama