12 komentářů / 0 nových
Poslední
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)

Dojíždění autem do práce

10. Září 2018 - 0:25

Komentáře

Obrázek uživatele Návštěvník
Karel (anonym)
Kolik času a km denně byste byli ochotni dojíždět denně do práce? Co kdybyste byli v situaci, že můžete dojíždět do práce A - 40 km daleko, 38 km z toho dálnice, ale velký provoz a kolony, havárky, rozkopané silnice, doba jedné jízdy 35-90 minut podle stavu dopravy. Ano občas (pátek odpoledne) jedu těch 40 km i 90 minut s průměrem 25 km/h jako na jízdním kole... Nebo do práce B - 65 km daleko, z toho 63 km dálnice, ale nulový provoz, prostě po dálnici rychlost 120 a po městě pak 50 vždycky. Doba jízdy téměř vždy 50 minut. Co je podle vás lepší? Co z pohledu opotřebení auta a nákladů na servis, přece jen najet denně 130 km, měsíčně 2600 km jen do práce už je dost. Nemám ŽL tak si nedám nic do nákladů. Na druhé straně co je lepší, jet autem 65 km na šestku 120 km/h nebo 40 km ale přískoky vpřed v kolonách?
11. Září 2015 - 13:56
Obrázek uživatele Návštěvník
jirka (anonym)
Kolik času a km denně byste...Jednak nechápu, proč ti 65 km z toho 63 po prázdné dálnici trvá 50 minut? Já to dělám maximálně za 40 a to opravdu maximálně. Jinak je to otázka náplně práce a hlavně mzdy. Ve druhém případě najedeš za 4 týdny o tisíc km více než v prvním případě. Takže jenom v pohonných hmotách je to minmálně o 2 tisíce víc a za rok máš skoro jeden servis navíc (většinou je servis po 15 tis.), k tomu si přičti cca čtvrtinu ceny pneumatik. Takže přepočteno na měsíc je to dohromady o 3 tisíce více v nákladech na druhé zaměstnání. Pak je to už jenom vyřešení rovnice.
12. Září 2015 - 17:37
Obrázek uživatele Návštěvník
raubíř (anonym)
No k opotřebení auta v případě "přískoků" si dej ještě opotř. spojky a brzd a vyšší spotřebu. Rozdíl je taky benzín vs. diesel, DPF!!!!!! atd. Já bych volil raději možnost B (ve vztahu k autu. Plat je v obou případech stejný?
12. Září 2015 - 19:09
Obrázek uživatele Návštěvník
Péťa (anonym)
Kolik času a km denně byste...Záleží na tom co preferuješ.Máš na výběr-buď pojedeš rychle,pohodlně a bez zdržování ale bude to delší cesta a dáš víc za pohonné hmoty a nebo pojedeš pomalu a dlouho v kolonách ale cesta bude podstatně kratší a na prachách ušetříš.Nevím kolik máš peněz a kolik máš času a co z toho je pro tebe důležitější takže ti neporadím.Ale nejde mi do hlavy tvoje varianta B.63 km po dálnici bez provozu plus k tomu 2km padesátkou po městě.To trvá 50 minut?
13. Září 2015 - 18:34
Obrázek uživatele Návštěvník
Péťa (anonym)
Jinak si myslím,že auto celkově víc opotřebuješ v těch kolonách po městě.Rovnoměrná jízda po dálnici bez přerušování je pro auto lepší i v případě,že najedeš víc km.
13. Září 2015 - 18:38
Obrázek uživatele Návštěvník
řešení (anonym)
Vyber si, co by tě víc bavilo.
13. Září 2015 - 21:01
Obrázek uživatele Návštěvník
Petr H (anonym)
Jinak si myslím,že auto...Určitě. Po dálnici je to pro auto daleko příznivější. Ty kilometry navíc jsou pořád lepší, než poskakování po městě. Po dálnici jede člověk konstantní rychlostí bez řazení, s nižší spotřebou , je menší opotřebení brzd, spojky atd. Nehledě k tomu, že takováto jízda motoru spíše prospívá. Nejhorší opotřebení a spotřeba je v popojížděčkách po městě.
13. Září 2015 - 21:59
Obrázek uživatele Návštěvník
Honza (anonym)
Určitě. Po dálnici je to...Máš recht. Ňák podobně, jako to napsal zakladatel vlákna, jezdim do práce já. Akurát asi víckrát v měsíci (tak 27 - 28 dní v měsíci). Nejdřiv tak 13 kiláků po vobyčejný mezivesnicový silnici asi III. třídy (naštěstí celejch 13 kiláků docela hladkej asfalt bez děr a hrbolů) a pak asi 41 kiláků po dálnici (takže asfalt eště lepší). Vo vejkendech a vo svátcích se jezdí dobře, poněvadž je slabej provoz. Těch prvních 13 kiláků jebu dycky pomalu, než se vohřeje volej v motoru na provozních 70 °C. Pak najedu na dálnici, tam zrychlim na 90 km/h, což je úsporná rychlost, a pokud je to vo vejkendu nebo vo svátku, když je slabej provoz, tak těch 90 km/h jedu celou dobu a celou dobu v pravym pruhu. V pracovní dny to bejvá horší, poněvadž to těch 90 km/h v pravym pruhu v určitejch chvílích je hodně. Když se přede mnou vobjeví kamčák, kerej jede 80 - 85 km/h, a já přes něj v mírnejch zatáčkách vidim, že před tim kamčákem jedou eště další kamčáky, tak mam dvě možnosti: taky zpomalim na 80 - 85 km/h (eště menší spotřeba, ale časově delší), nebo přejedu do levýho pruhu, zrychlim na 130 km/h a ty kamčáky vemu všechny (kratší čas, ale větší spotřeba). Druhá věc, kuli kerý to v pracovní dny je horší, je ta, že na tý dálnici je několikanásobně větší pravděpodobnost bouračky, kuli kerý to bud' nepude vůbec, nebo hóóóódně pomalu (jako kdybych šel pěšky) protože bude průjezdnej jenom jeden pruh (a eště blbě) a do toho jednoho pruhu se samozřejmě všichni přede mnou budou srát. Takže mam celou dobu v káře puštěný radio (kuli dopravním informacím) a jak slyšim, že se na tý trase přede mnou něco děje, tak z tý dálnice na nejbližšim výjezdu slezu - případně na ni ani nenajíždim a jedu po trase, kerá je vo 5 kiláků kratší a celá vede taky po vobyčejný mezivesnicový silnici III. třídy. Tam jedu skoro pořád pomalejc, než 90 km/h, takže zase menší spotřeba, ale časově delší. S těma bouračkama na dálnici je to dost v prdeli, protože v průměru to vychází tak, že každej druhej až třetí pracovní den musim z tý dálnice někde předčasně sjet, případně na ni ani nenajíždět, protože kolona se táhne až tam, kde bych na ni bejval najel. Mam vochcávku kombajn 1,9 TDI 77 kW, což je povedenej motor, kerej udělá milión kiláků (bez přetáčení kilometrovníku směrem dopředu) a má nízkou spotřebu. Za dobrejch povětrnostních podmínek a současně vo vejkendech nebo vo svátcích, když se jede dobře, tu trasu zajedu za ňákejch 3,7 - 3,8 litrů na sto a časově za hod'ku. V pracovní dny a za debilních povětrnostních podmínek ta spotřeba bejvá tak 4,4 - 4,5 litrů na sto. Naftu beru vod zaměstnavatele. Šéfik ji bere do Superblba tři roky a řikal, že dycky nastartoval a dycky všude dojel. Vychází docela levně - tak 21 babek a 16 halířů za litr. Takže za ten měsíc (27 - 28 dní) a 108 km denně to je ňákejch 2400 - 2500 babek. Když mam za těch 27 - 28 dní 30 - 31 000 babek čistejch, tak to neni tak hrozný. Vobčas musim do servisu. To je jasný. Ne kuli poruchám a vopravám, ale preventivně. Podle servisní knížky se má jezdit každejch 30 000 km, což dodržuju, a navíc jezdim eště na jarní a zimní prohlídky a přehození letních kol a zimních kol. No a za to všechno tam pár litrů korun taky dycky nechám. To auto jsem koupil fungl nový v prosinci 2009, kdy se mi to takovýdle práci a za takovýdle prachy ani nesnilo, ale neska vim, že jsem udělal dobře, že jsem koupil právě todle. Jezdit s károu, kerá žere 10 litrů na sto, každou chvíli se u toho něco posere, kilometrovej nájezd má 300 000 a pak jde motor do prdele, a já ji koupit už s najetejma sto padesáti tisícema, by mě sralo víc... Jediný, čeho se bojim, je to, že tu káru někde rozsekám. Prachy na podobně úsporný auto s podobně velkym kufrem a nízkejma nákladama na servis jsem zatim eště pořád nenastřádal. Takže jedině pronájem ňákýho jinýho novýho auta a platit třeba 5 - 10 000 měsíčně. Autobusem bych do tý práce jezdit nemoh - to bych vstával ve štyry a domu bych přijel večer v jedenác. A vo vejkendech a vo svátcích autobus ani nejede. Jinak celkově spokojenost. Čau!
28. Únor 2016 - 14:39
Obrázek uživatele Návštěvník
Honza (anonym)
Každopádně nejhorší, co člověka muže potkat, je to, když si veme několika set tisícovej úvěr na vojetou káru (to většinou udělá z vlastní hlavy, to neni vina někoho jinýho), zdůrazňuju vojetou káru po záruce (novou dejme tomu, ta je aspoň chvíli v záruce, ale vojetou?), dává třeba 5 - 10 000 babek měsíčně za splátky (podle toho, za jak dlouho to chce mít splacený a vo kolik je vochotnej to přeplatit), jezdí s tim každej den desítky kiláků do práce a desítky kiláků domu, z vejplaty nic neušetří, v průběhu toho ježdění se u tý káry něco posere, že kára nejede (voprava vyjde třeba na desítky tisíc), prachy na vopravu nemá, protože z vejplat nic neušetří, do práce nemá čim jezdit, tim pádem nevydělává, jenže splácet musí (i v případě, že tu káru už dávno nebude mít), doplatit mu zbejvá eště třeba 200 000, jenže za 200 000 tu nepojízdnou káru neprodá. A půjčku na vopravu káry si vzít nemuže, protože by tuplem neměl z čeho splácet, když už předtim z vejplaty nic neušetřil a eště splácí úvěr. Takže vojetý auto na úvěr vopravdu ne, a už vůbec ne na dojíždění do práce, pokud z vejplaty nic neušetřim! Jak byste to řešili, kdybyste se dostali do situace, kerou jsem popsal? Má to ňáký východisko?
28. Únor 2016 - 16:45
Obrázek uživatele Návštěvník
Robin (anonym)
Máš recht. Ňák...Mít 30 tisíc korun měsíčně, náklady na dojíždění do práce a zpátky 2500 Kč + hodina tam a hodina zpět, tak jsem také spokojený. d:)
28. Únor 2016 - 18:14
Obrázek uživatele Návštěvník
Robin (anonym)
Každopádně nejhorší, co...Řešením je právě to, vůbec si ojeté auto na úvěr nebrat. ;)
28. Únor 2016 - 18:16

Přidat komentář

Reklama

Reklama