243 komentáře / 0 nových
Poslední
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)

Cestujete rádi vlakem?

10. Září 2018 - 0:05

Komentáře

Stránky

Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
Ahoj. Chtěl bych se zeptat na vaše názory a zkušenosti s cestováním vlakem. Vlakem jezdím odmala velice rád. Když potřebuji někam jet a můžu si vybrat čím, vždy nakonec vyhraje vlak a žádnou jinou možnost neřeším.Dnes je taková divná móda jezdit všude autem. Podle mě je na delší cestu volba auta jako dopravního prostředku nejhorší možnou. Jednak je taková cesta nebezpečná (i když budete zkušení a ohleduplní řidiči tak vás snadno zabije nějaký blbec), pohodlí téměř nulové (jste v té plechové krabici zavření, ani se neotočíte, to ve vlaku se aspoň projdete po kupé), o stresu a kamiónech ani nemluvě. Silnice jsou přeplněné, delší jízda autem je téměř utrpením.Jen sem prosím vás nepište takové nesmysly jako že vlaky jsou poblité (nikdy jsem se s tím ještě nesetkal), že je všude jen špína (není to pravda, samozřejmě na podlaze se nadupe, když je venku mokro, občas bývá opravdu neuklizené kupé, ale TO NEDĚLÁ DRÁHA, TO DĚLAJÍ LIDI!!!), že vlaky mají jen zpoždění (občas ano, ale určitě to není pravidlo, spíš to souvisí s opravami tratí a dráha musí rozhodnout, zda je "menší zlo" počkat na zpožděný vlak a zajistit lidem spojení, nebo jim ujet a nechat je čekat na nádraží-ZPOŽDĚNÍ URČITĚ NEDĚLÁ DRÁHA SCHVÁLNĚ).Argument, že autem se někam dostanu dříve, je od základu mylný. Hlavně když jedu po dálnici. Např. Plzeň-Praha. Auto: Dálnice cca 45min od cedule k ceduli, dále 2 hodiny v kolonách, Barrandovský most, Jižní spojka apod. Vlak: 90 minut do centra města!Navíc dálkové cesty nepodstupujeme každý den a je určitě lepší si ráno přivstat a vydat se na nádraží než spěchat autem na poslední chvíli a pak se někde vybourat.Jízda vlakem má i svou zvláštní romantiku, můžete sledovat krajinu za jízdy, různá nádraží, nakonec i to čekání na přestup s kufry někde v hale k tomu cestování patří.Železnice je nejperspektivnějším pozemním dopravním prostředkem vůbec! Je totiž mnohem jednodušší natáhnout nad tratí drát s 25kV a jezdit na elektřinu, ať už ji vyrobíme z vody či uranu, než nahradit ropu, která zanedlouho dojde.Že je dráha drahá? Možná ano. Když budou všichni jezdit autem, nemůže si na sebe vydělat, je závislá na státních dotacích. Podle mě je zásadní chyba v tom, že máme trestuhodně levný benzín. Pokud by totiž byly dvojí ceny, pro dráhu a autobusy současné levné a pro auta u benzinky ne 24, ale 100 korun za litr, pak by situace byla úplně jiná. Podle mě zdražení benzínu=zlepšení dopravy. Následkem zdražení (opravdu prudké zdražení na 100kč/l) by se doprava lépe rozdělila, dojíždění autem do práce by téměř nepřipadalo v úvahu a na nákupy tuplem ne. Možná budete tvrdit, že by se zdražilo veškeré zboží. Možná zpočátku ano, ale nezapomínejte na to, že zde funguje konkurence. Pokud firma bude chtít nabídnout levnější zboží a největší výdaje budou za dopravu, bude se snažit ušetřit tam. Přejde tedy postupně na železnici místo neekologických a nebezpečných kamiónů. Ostatní budou muset následovat nebo to zabalit.I to rušení vlaků a autobusového spojení na vesnice souvisí s tím, že je levný benzín a lidé jezdí autem. Spoje se pak ruší, protože jsou nerentabilní. Pak lidem nic kromě toho auta ani nezbývá.Neberte toto prosím jako nějakou provokaci ani si nemyslete, že pracuji na dráze. Chtěl jsem jen napsat svůj názor, protože vlakem cestuji rád a navíc si myslím, že železnice je dopravním prostředkem budoucnosti. Naproti tomu automobil s benzínovým motorem s účinností 20% (když si koupíte 10 l benzínu, tak skutečně 8l protopíte a 2 projedete) nemá již žádnou perspektivu. Vše je dílem lobby, která jen tahá z lidí peníze. Tedy zdražení benzínu ano a cestování vlakem zdar!!!!!'
14. Duben 2005 - 21:00
Obrázek uživatele Návštěvník
Ponocny (anonym)
No ja vocekaval se budes psat jak cestovani vlakem nesnasis protoze tam lidi kecaj na mobilech.
14. Duben 2005 - 22:54
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
To sice kecají ale proti stání autem v koloně je to pohoda.'
14. Duben 2005 - 22:58
Obrázek uživatele Návštěvník
Ve škole jsem s (anonym)
Já jezdím rád vlakem radši než busem protože jsou tam hajzly takže nemám strach že bych to nevydržel a pochcal se.'
15. Duben 2005 - 0:44
Obrázek uživatele Návštěvník
Helča (anonym)
Ahoj Pavle,jsem na tom stejně jako ty. Vlak mám moc ráda - ze všech těch důvodů, co jsi napsal, a pak ještě pro SOUKROMÍ, které se ti někdy poštěstí v prázdném kupíčku mít; já pak vybalím časopisy a limču a něco k jídlu... Pak je taky veliká výhoda, že vlaky, narozdíl od autobusů, jezdí i pozdě večer a v noci. Já nemám auto (i když řidičák ano), tak když se potřebuju dostat někam večer, je tohle jediné řešení. Dost mě štve, že je dneska vlak někdy i dražší než autobus. Myslím, že by to šlo změnit, protože podle mě jsou dráhy ještě tak trochu "socialistický podnik" a je tam zaměstnáno spoustu lidí zbytečně (dělala jsem před deseti lety v administrativě drah a tak jsem to viděla). S tím zdražením benzínu na 100,-za litr se divím, že jsi spoustu lidí nenamíchnul :o) To je těžké, takhle radikálně bych to asi neřešila, ale je fakt, že auta taky nesnáším, naše město je jima úplně zamořené, všude parkují, všude se cpou - bydlím v úzké slepé uličce, kde se nesmí parkovat a pravidelně je plná těch hnusných sráčů (pardon), takže pomalu nemůžu ani projít. Já bych nějak zrugulovala každodenní dojíždění do práce autem - když se ráno podívám, tak v devadesáti procentech aut sedí jeden člověk - ale netuším jak. '
15. Duben 2005 - 6:54
Obrázek uživatele Návštěvník
kk (anonym)
To je dost extrémistické, ty vaše názory. Nebydlím ve městě, takže nemám hned u huby takové vymoženosti jako supermarket, školku, lékaře, práci nebo nádraží. Takže se bez auta prostě neobejdu. Jistě: na dovolenou vlakem. Na výlet vlakem. Ale na běžný život? Jedině, pokud máte nádraží za chalupou.A to, že české dráhy jsou socialistický (nebo spíš komunistický) podnik, který neřídí management, ale odbory, a který je v současnosti černou dírou na peníze, to je fakt.'
15. Duben 2005 - 12:28
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
Ahoj Helčo,tak s tím kupé, to máš úplnou pravdu. Já dělám úplně to samé. Koupím si něco k pití, svačinu (nebo si před cestou doma udělám plněné rohlíky), nějaký časopis. Občas si i slabě pustím rádio. Soukromí je, když je prázdné kupé. Ale když někdo přisedne, nevadí mi to, ale jsou i výjimky. Jednou jsem jel nočním vlakem do Brna, na školení, a do kupé přisedl nějaký chlap. Táhlo z něj pivo a navíc se hned zul. Tak mu smrděly nohy, že se to skoro nedalo vydržet. To je potom problém.S tím zdražením benzínu. Mně je jasné, že takhle jednoduše to řešit nejde. Možná by bylo lepší, zavést ve městech, kde funguje městská doprava mýtné. Tedy kdo chce jet autem, aby musel platit. Tak 40-50Kč za hodinu jízdy po městě. Mohly by být automaty, kde by si vyzvedl časový lístek a na ten by se jezdilo. Kde by automaty nebyly, musel by řidič vyplnit zvláštní kupón, který by se kupoval třeba i v trafice a platil by určitou dobu od vypsaného času. Jízda s nevyplněným kupónem, vyplněným jen tužkou nebo úplně bez něj by se trestala pokutou minimálně 1000Kč. Pro zaparkované auto bez kupónu by se jezdilo hned s odtahovkou.Navíc v centru města by byla pěší zóna. Tam by se autem vůbec nesmělo. Něco takového u nás zkoušeli památkáři. Já jim moc držím palce! I když, fakt to asi nikdo nevyřeší.Máš úplnou pravdu, že nejhorší je, že v autě jezdí jen jeden člověk. Dopravní předpisy prakticky nefungují, vládne zákon silnějšího. Provoz je tak hustý, že všude stojí jen fronty. Tohle nevyřeší žádné dálnice ani semafory, jedině zbytečnou dopravu zredukovat. Podle mě to zavedení mýtného, drahé parkovné, a i to zdražení benzínu by stálo zato. Když ne na 100Kč, tak alespoň o 100%. A taky bych zavedl povinné placení za parkování. Pokud někdo parkuje před panelákem, to místo, co zabírá, to nepatří jemu, ale městu. Měl by tedy trvale platit městu za to, že tam jeho auto zabírá místo.Mám na dráze kamaráda-spojaře. On my říkal to samé, co ty. Velmi mnoho administativy, zbytečných lidí v kancelářích s tučnými platy. Že tam částečně opravdu vládne socialismus. Ale i přesto jezdím vlakem velice rád. Auto mám služební a vidím, jak to na silnici vypadá. Když nejsem v práci, nemůžu už auto ani vidět.'
15. Duben 2005 - 16:18
Obrázek uživatele Návštěvník
Sisi (anonym)
Vlak je momentalne jediny prostredek jak se dostanu prace.Jedim kazdy den asi 25km(asi 35-40minut)mam vlaky strasne rada.V zime se ale bohuzel casto stava ze se ve vlaku netopi,to je potom velice "prijemny"tim vlakem cestovat.Vim sice ze se to neda zobecnovat(vlaky jsou vesmes stary a proste obcas nechteji poslouchat)ale nekdy mam pocit ze drahy strkaji penize na nespravny mista.Na co se stavi novy nadrazi za nekolik milionu(mozna i miliard)a pritom na novy funkcni vlaky nejsou penize.Jak jiz sem napsala,jezdim denne vlakem,tak se mi obcas postesti zaslechnout rozhovor lidi co na draze pracuji.Jednou se tak bavili 3mechanici,rekli toto "kdyby lidi vedeli v cem jezdi,tak by do toho ani nevlezli"asi vedeli o cem mluvi.Muzu ric ze sem nekolikrat videla vlak vzplanout,nebo v nem bylo strasne zakoureno,popripade pachla nafta.Tohle bohuzel ale neni vizitka pouze ceskych drah ale i ceske republiky jako celku.Bohuzel mi jsme na to moc mali pani abychom s tim neco udelali. I pres to vsechno co jsem tady napsala,kdyz nekam jedu vzdycky si vyberu vlak, je tim nejpohodlnejsim dopravnim prostredkem co znam,navic se strasne rada kocham krajinou kterou vlak jede.
15. Duben 2005 - 21:35
Obrázek uživatele Návštěvník
Lucie (anonym)
Ve vlaku se hlavně skvěle flirtuje. Třeba když si do kupé přisedne nějaký zajímavý objekt..'
20. Duben 2005 - 17:17
Obrázek uživatele Návštěvník
Viki (anonym)
Hromadné dopravní prostředky nemám v oblibě, ale jednou bych chtěla cestovat Orient expresem. To by mohlo být zajímavé.'
20. Duben 2005 - 18:32
Obrázek uživatele Návštěvník
kapka (anonym)
jasne, vlak je parada, kazdy den do prace i z prace a kdyz si sednu, tak pracuju i ve vlaku...nebo spim..to vetsinou
20. Duben 2005 - 21:18
Obrázek uživatele Návštěvník
A. (anonym)
Vlaky jsou super :-). Větší pohodlí než v autobuse, kde je většinou hrozně málo místa na nohy a vůbec... a taky mnohem lepší výhled než z busu, kterej, když jede po dálnici, je dost nudnej... Vlak to bere hezky krajinkou, paráda :-)'
20. Duben 2005 - 21:51
Obrázek uživatele Návštěvník
A. (anonym)
P.S. No jo, ale špinavý teda jsou, to se musí nechat...'
20. Duben 2005 - 21:52
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
Možná by naší železnici pomohla změna dopravní politiky státu. Tedy vyšší dotace na dráhu a stavbě dálnic STOP.'
26. Červenec 2005 - 23:14
Obrázek uživatele Návštěvník
Míla (anonym)
Předchozí příspěvky jsou velice zajímavé a vcelku s nimi souhlasím. Posledních pět let cestuju už výhradně vlakem. Uvádí se, že počet mrtvých a zraněných v přepočtu na osobokilometry je při cestování vlakem min. 16krát nižší než při cestování autem. Taky cena jízdného je dost nízká. - - - Ovšem ani auto nelze zcela zavrhovat. Cestování autem je vhodné především pokud máme děti do 6 let, zavazadla nad 15 kg, nebo když se potřebujeme dostat do oblasti, kde žádná železniční trať není, anebo když musíme někam cestovat v zimě v období chřipkové epidemie.'
27. Červenec 2005 - 16:14
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Ahoj, lidičky, já cestuju výhradně vlakem,ať už jde o cestu do školy nebo jakýkoli výlet. Musím ale poznamenat pár věcí k příspěvkům, které jsem si stačila přečíst. Někdo(už nevím, kdo, tak ať mi promine, tady napsal, že jsou vlaky špinavé. A čím si myslíte, že to je?Já vám odpovím:Až nemístně hnusným chováním některých "cestujících".Ale jsme na tom ještě celkem dobře-taková jihovýchodní Evropa a cestování vlakem-to je zážitek. Jediný soupravy,který jsou čistý, jsou ty mezistátní-protože špinavou soupravu by např. Rakušani nepustili přes hranice. A jinak-lidi si často stěžují na chování zaměstnanců dráhy-měli by si uvědomit, že není dobrý házet je všechny do jednoho pytle-to, jak se chovají, je přece v lidech-ne v tom, jestli jeden má oranžovou kombinézu, druhej monterky a třetí červenou čepici.Všichni dělají šíleně psychicky náročnou práci.Ne, že by je tohle opravňovalo k hrubýmu jednání,ale znám tolik železničářů, že to snad můžu posoudit. Netvrdím, že někde nemůžou být takový, co se chovají nepříliš vstřícně,ale na druhou stranu musím podotknout, že na Moravě jsem se s takovým ještě nesetkala(v Čechách nevím, tam nikoho nenám, tak ať mi prominou). A co by pomohlo železnici?to už tady taky někde bylo....pořádná finanční injekce...a bylo by to na místě, protože podle zpráv dostává pražskej IDS víc peněz, než celý ČD. Takže vás všechny zdravím,a doufám, že jsem se někoho nedotkla.'
27. Červenec 2005 - 17:34
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
A ještě dotaz pro Pavla: Ty jsi železničář, že máš takový pádný a dobrý názory?V mnohým se shodnem. Takže pokud jo,tak zdar, "kolego". Pavla'
27. Červenec 2005 - 17:38
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
A ještě něco k financím, který jsou tady taky dost horký téma: V tom nemají tak úplně prsty jenom dráhy,ale především ministerstvo financí.Myslim si o nich svoje a to tady radši rozšiřovat nebudu, protože je to nepublikovatelný.'
27. Červenec 2005 - 17:42
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
Tak železničář nejsem, mám na dráze kamaráda a jisté zkušenosti s cestováním vlakem. Třeba jsem tím vlakem jezdil 4 roky, cca 25km do školy. Denně. V letech 1989-93, tedy částečně ještě za komunistů. Připadá mi totiž,že co mnoho lidí píše,že na dráze je jen zpoždění a špína, to jsou jen ZÁMĚRNĚ ŠÍŘENÉ LŽI A MANIPULACE.Na nádraží jsem chodil denně přesně ve čtvrt na sedm-podle rozhlasu po drátě. Když začala rozcvička, šel jsem na vlak. Sotva jsem nastoupil, sedl si a vybalil něco ke čtení, výpravčí zapískal-a jeli jsme.Za celou tu dobu jsem se nesetkal s poruchou,že bychom zůstali někde viset,ani se žádnou nebezpečnou situací. Sedačky ve vlaku byly čisté.Nikdy jsem se nesetkal s nějakým arogantním průvodčím, jak jsem někde četl. Přišel, pozdravil, řekl "kontrola jízdenek", či "přistoupili", po štípnutí lístku poděkoval a šel dál.S tou špínou se občas setkávám spíše v kupé. JENOMŽE, TOHLE PŘECE NENÍ V DRÁZE, TO JE V LIDECH. Když se v takovém kupé sejde banda, ožerou se tam do němoty a zničí co se dá, tak za to přece nemůže dráha. Stejné je to i s čistotou na WC. Takže špínu si dělají cestující sami.Zpoždění. Občas mi to přijde tak, že se někdo naivně domnívá, že si výpravčí či strojvůdce odejdou do nádražního bufetu na svačinu a vlak nechají klidně stát. Omyl. Bohužel, hlavním zdrojem zpoždění je VÝLUKA TRATI, třeba i jiné, přípoje, na který čeká právě váš vlak. Občas se taková výluka nezvládne, třeba když pro plný vlak přijede jeden autobus a pak se musí několikrát vracet. To je však o penězích. I tak jsou přestávky na přestup a navíc objížďka autobusem bývá delší, silnice vede jinudy než trať. Zpoždění je hned a přenáší se na další vlaky. Určitě by se vám taky nelíbilo, kdyby na vaší trati byla výluka a pak jste měli přestupovat. Spoj by vám však ujel, aby neměl taky zpoždění a vás nechali někde čekat na nádraží.S čím jsem se opravdu občas setkal, byla ta zima. Ne že by netopil celý vlak, zima je třeba v jednom vagónu a zbytek topí. Neznám přesně princip činnosti vlakového topení, snad jen to, že na chodbě je panel a na něm svítí kontrolka "Elektrické topení 3000V". Pokud by to bylo napájeno z lokomotivy, tak by mezi vagóny musely být spojovací kabely o tomto napětí-a např. posunovači co odpojují vagóny by s tímto napětím museli manipulovat-což není žádná sranda. Takže je zřejmě v každém vagónu zdroj elektřiny, zřejmě alternátor hnaný od nápravy, který vyrábí elektřinu pro vlakové topení. A když je v tomto porucha, je v tom vagóně zima a jinde teplo. Nevím jestli je to pravda, ale neumím si to jinak vysvětlit.Pokud jde o bezpečnost, není co řešit. Na dráze vládne řád a nemůže si tu dělat kdo chce co chce-a předpisy, včetně rychlosti jízdy apod. se musí plně respektovat. Je zde zařízení, které kontroluje bezpečný odstup vlaků jedoucích za sebou. Strojvůdce o sobě celou dobu jízdy musí dávat vědět, že žije, nespí a má jízdu ve svých rukou. Když mu to v kabině pískne a on nezmáčkne tlačítko, zastaví se celý vlak a proběhne hlášení na dispečink-automaticky. A mnoho a mnoho jiného. O tom, že zde nehrozí smyk, že železnici mnohem méhě vadí déšť, sníh i náledí, o tom ani nemluvě.Problém české železnice jsou PENÍZE. Mnozí z vás si myslí, že dráhy jsou černou dírou do rozpočtu, na kterou všichni jen doplácíme. I to je omyl. Hlavním zdrojem příjmu železnice je totiž NÁKLADNÍ DOPRAVA, ne osobní. Spíše byla. Když jsme náklady nechali přeložit na VELMI NEBEZPEČNÉ A NEEKOLOGICKÉ KAMIONY, KTERÉ UŽ VZHLEDEM KE SVÝM ROZMĚRŮM NEMAJÍ NA SILNICI CO DĚLAT, tak kde má brát dráha peníze? Tím se otevřel prostor pro betonově-benzínovou lobby, která zničila přírodu stavbou mnohdy zbytečných dálnic, zničila ovzduší exhalacemi a zanechává za sebou jen kouř, skleníkový efekt a hromadu mrtvol. KDYBY ZŮSTALY NÁKLADY NA ŽELEZNICI A OSOBNÍ DOPRAVA BYLA REDUKOVÁNA ZDRAŽENÍM BENZÍNU, NEBYLO BY TŘEBA STAVĚT DÁLNICE, STÁVAJÍCÍ SILNIČNÍ SÍŤ SPLŇOVALA NÁROKY NA BĚŽNOU DOPRAVU! Dráha tak "přišla o kšeft" a začala prodělávat. Osobní doprava, navíc na ústupu, železnici neuživí. Pak se zdražuje jízdné a další cestující odejdou a jezdí auty. Řeší se to částečně tak, že se na dráhu dávají DOTACE. I to je málo. Jediné řešení vidím v tom, zavést na kamiony takové daně a takové mýtné, už jen z ekologických a bezpečnostních důvodů, že by se náklady vrátily na železnici-a mnoho kamionových dopravců by nová cenová politika donutila zkrachovat. Taky přistoupit na řádné ZDRAŽENÍ BENZÍNU a zavést městské mýtné. Což by znamenalo, že kdo nechce jezdit městskou dopravou, ale autem, musel by za jízdu po městě platit, stejně jako se platí za parkování. Ještě by to mělo být tak, že když člověk jede v autě sám, měl by mít dražší mýtné, než když je auto plně obsazeno. Postihy za přestupky by měly být mnohem, MNOHEM TVRDŠÍ, např.za překročení rychlosti či telefonování řidiče by mělo být standartním trestem odebrání ŘP nejméně na rok. To je totiž mnohem tvrdší trest než pokuta.Jinak, abych řekl pravdu, když mám někam jet, vždy jedu vlakem. Co máte z auta? Jen stres, nervy v kýblu, nulové pohodlí, namačkaní v krabici jak sardinky. Navíc nebezpečí, že vás někdo zabije. Autobus taky není to pravé, málo místa-a bezpečnost taky špatná. Řidiči již dnes nemusí prokazovat praxi a dělat psychotesty, zřejmě si někdo neuvědomuje, že vozit písek není jako vozit lidi! Viz Krbec a Nažidla. Navíc je závislý na silnicích, dálnicích-a nemůže tedy dát záruku včasného příjezdu. Když je zácpa, řidič s tím nic nenadělá a je v tom vlastně nevinně. Zpoždění je tak mnohem častější než na dráze. NENÍ LEPŠÍ NASTOUPIT DO VLAKU, CESTOVAT KOMFORTNĚ A BEZPEČNĚ A JEN SE TOMU ZDALEKA SMÁT? TEDY TÝ NEKONEČNÝ LIDSKÝ BLBOSTI.....?'
28. Červenec 2005 - 21:17
Obrázek uživatele Návštěvník
Hejtmy (anonym)
jízda vlakem je jako meditace. Krajina ubýhá, tu a tam zahlednéš nějakou srnku... paráda'
28. Červenec 2005 - 21:21
Obrázek uživatele Návštěvník
Míla (anonym)
Pavle, tvoje úvahy o železnici a nutnosti její podpory jsou zajímavé a každý normálně uvažující člověk s nimi jistě bude souhlasit. Obábám se ale, že nynější podpora železniční dopravy v ČR je tak maximum, co můžeme do budoucna očekávat, protože betonově-benzínová lobby je velmi mocná '
29. Červenec 2005 - 14:35
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Vzkaz pro Pavla: Vždyť jsem říkala, že se v mnohém shodneme.Taky mám pár kamarádů u dráhy a bohatý zkušenosti s cestováním vlakem(kvůli dojíždění do školy).Pokud to není tajný:Co ten tvůj kamarád dělá?....'
29. Červenec 2005 - 15:04
Obrázek uživatele Návštěvník
diblík (anonym)
upřímně,kdybych měla jinou možnost,jak se dopravit do školy než vlakem, jistě bych jím nejela, jednak ceny vlaků,pokud nemáte zpáteční jízdenku,jsou dnes vyšší než u autobusů a pak mi připadá, že zpoždění je na denním pořádku,párkrát se stalo, že jednu soupravu ani nevypravili jaké bylo zpoždění a 5-10 minut již lidi ani jako zpoždění neberou-to je prostě norma,samozřejmě, že jezdí vlaky i na čas,problémy potom nastávají i při vylukách,kdy zajistí nedostatečný počet náhradních autobusů, či ve více exponovaných soupravách-zvlášť víkendových spojích, kdy se jeden mačká na druhého-je problém přidat v tu dobu jeden vagon navíc?podobně bych mohla zmínit katastrofickou návaznost jednotlivých spojů-či spíše nenávaznost, a vybrat si zda jet 30km vlakem a 3x přestupovat nebo autobusem bez přestupu...pak železnice pro změnu některé spoje zruší úplně....pro lidi, kteří jezdí vlakem každý den to není žádný med spíš pelyněk'
30. Červenec 2005 - 7:34
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Když se ti to nezamlouvá, jezdi autobusem...co jinýho na to napsat...Ve většině kritizuješ,ale zapomínáš taky na to, že třeba úmrtnost na železnici je ve spoustě míst až 16x nižší než na železnici a taky na to, že cestování vlakem je určitě pohodlnější...A jeden příklad za všechny....jezdíme s kamarády denně do školy(z Lulče do Brna-38 km) a za měsíční studentskou jízdenku pro oba směry zaplatíme 842 Kč a nestěžujem si...byla by sice možnost jezdit autobusem,ale to rozhodně není rychlejší, takže bychom museli vstávat nejmíň o hodinu dřív....jo, člověk si fakt musí umět vybrat.....'
30. Červenec 2005 - 12:46
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Aby to mělo logiku.....má tam byt 16x nižší než na silnici...sorry za překlep.....'
30. Červenec 2005 - 12:47
Obrázek uživatele Návštěvník
diblík (anonym)
kdyby to šlo, jezdila bych autobusem,leč není to možné:o(možná ,že ne delší trasy je vlak pohodlnější,ale na krátké se ta vlaková výhoda nějak ztrácí.já sice kritizuju,ale ty nějak horlíš,myslíš, že jsem v ničem z dříve napsaného neměla pravdu?možná ne,ale je opravdu zážitek,když je výluka,ty se nedstaneš do náhradních autobusů,protože jich přijede málo a čekáš půl hodiny na další- a když je výluka měsíc,tak je to vážně paráda, podobně jako když nasedneš do vlaku,na další stanici přesedneš do náhradní autobusové dopravy, jedeš na další zastávku a tam tě zase přehoděj na vlak,takže na 12 kilometrech neděláš nic jiného než přestupuješ-to se děje, to je neoddiskutovatelný fakt a asi nikdo by z toho nejásal,když se každá cesta protáhne minimálně o 15 minut+ následné zpoždění vlaků, ve chvíli,dky se potřebuju dostat včas na smluvenou schůzku či do školy je mi úplně ukradené,zda je vlak bezpečnější,jen se modlím,aby jel včas'
30. Červenec 2005 - 16:47
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
A ty si myslíš, že bych tohle psala, kdybych neměla zkušenosti s cestováním vlakem?...Zkušenosti jsou...i s tou výlukou...nedávno byla celý měsíc výluka na trati Sokolnice-Brno a převáželo se ostošest...Kolikrát to třeba bylo tak, že se z Brna do Sokolnic jelo autobusem a dál vlakem až do Vyškova, protože se to týkalo jenom osobních(rychlíky mohli jednoduše prohnat přes Šlapanice).Poslední dny se třeba jezdilo stylem Brno-Chrlice vlakem, Chrlice-Sokolnice autobusem a Sokolnice-Vyškov vlakem. Nechci nikoho shodit,ale myslim, že docela dobře vim, jak to na dráze chodí,ať už je výluka nebo jakákoli jiná mimořádka...chápu, že je nepříjemný, když se potřebuješ někam dostat a vlak má zpoždění,ale jestli si,jako mnoho jiných myslíš, že zpoždění vzniká schválně, že si třeba zrovna výpravčí klidně odejde na svačinu a nechá vlak stát, tak to je mi opravdu líto...Jinak ti přeji příjemné cestování v zimě..tam poznáš další výhody vlaku,ale o tom už tady mluvil myslim zrovna Pavel....'
30. Červenec 2005 - 17:40
Obrázek uživatele Návštěvník
VLAĎKA (anonym)
Vlakem jedu ráda ve chvíli, kdy nikam nespěchám a samozřejmě když jedu do místa, kam je dobré spojení. Vadí mi ale argumenty Pavla Obalila a jím navrhovaná opatření, jak každého donutit jezdit vlakem bez ohledu na jeho vlastní názor, viz zvýšení ceny PHM na neúnosnou mez, mýtné všude apod. " Já jezdím rád vlakem, měli by to mít rádi všichni, takže jim zdražíme benzín aby na něj neměli a oni na to nádraží nakonec nějak dorazí. Příp. já nemám rád mobily, ruší mě telefonování, musí tedy vadit každému a tak zavedeme rušičky signálu, protože jinak lidi volat nepřestanou." Ne každý má nádraží - s prominutím - u zadku a spousta lidí potřebuje a chce být na příjmu, jinak by si mobil prostě vypnuli.....Pro pana Obalila je ovšem jiný názor než ten jeho ukázkou nekonečné lidské blbosti.'
30. Červenec 2005 - 17:51
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Tak si myslete, co chcete o těch argumentech se zdražováním benzínu,ale mě se zdá,že na tvrzeních,že za špínu ve vlacích si můžou lidi hlavně sami a že některý jejich stížnosti a výtky na adresu drah jsou přehnaný, něco bude. Takže, prosím, klid.Každý ať napíše, co si myslí a tím to hasne. Nebudeme se tady přece vzájemně napadat...Nechci moralizovat,ale tohle nikam nevede...Já bych taky byla pro úpravu státních dotací poskytovaných drahám...ale nikomu to nevnucuju...já osobně jezdim vlakem velice ráda(i kvůli tomu pohodlí, rychlosti a bezpečnosti),nejen proto,že řidičák nemám a autobus mě vyjde daleko dráž...ale nikomu to taky nenutim....'
30. Červenec 2005 - 18:02
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
Pro Mílu a Pavlu: Můj kamarád od dráhy není "typický železničář",tedy jak si je představuje většina lidí. Nenosí uniformu ani čepici. Zajišťuje servis telefonní a datové sítě a částečně i zabezpečovací zařízení. Má s tím plno práce,dráha má dodnes mnoho drátových telefonních vedení-a ty bronzové dráty jim kradou zloději a odnáší to do sběru.Pak se to různě nahrazuje. Jinak, pokuty jsou opravdu směšné a stejně tak směšná je i cena benzínu. Když ho zdraží o korunu,jsou v novinách palcové titulky na první stránce.Tomu nebezpečí a ničení přírody by odpovídala cena minimálně 100,- za litr a nejspíš ještě dražší. Už to, že policie nemůže na místě zabavit ŘP, to mluví samo za sebe. Mělo by to být mnohem, mnohem tvrdší. Při opakování přestupků by se tresty měly stupňovat, podle postupu "třikrát a dost". Pokud někoho 3x chytí, že jel po dálnici 200, měl by definitivní smůlu. Řidičák by mu zabavili nadosmrti a k tomu by musel bez náhrady odevzdat auto. Že si ho koupil za svý peníze je jeho problém. Stejně jako když má někdo legálně pistoli a spáchá s ní zločin. Vůbec bych se s takovým nebavil. Ještě by měl být rád, že přišel o auto a ne o život-nebo že někoho nezabil.Vlak či autobus? Dojížděl jsem do školy 4 roky vlakem. Volba vlaku byla jasná-bydleli jsme blízko nádraží. Ať bylo vedro či mráz, vlaky stále jezdily. Vichřice, sněhové vánice či náledí jim nevadily. Autobusům často v zimě zamrzala nafta a často kvůli nesjízdným silnicím nemohly jet vůbec. O vystupování zaměstnanců ani nemluvě. Autobusák často na lidi bezdůvodně řve. Jednou jsem jel a kupoval přímo u řidiče lístek. Měl mi vrátit asi 20Kč. Hned nadával, že prý nevím, že v autobuse se platí přesně! Průvodčí ve vlaku jsou naproti tomu milí a příjemní lidé. Pamatuji si, když jsem jel prvně z Plzně do Brna, na školení. Ve 3 hodiny ráno jsem měl přestupovat v České Třebové. Zeptal jsem se průvodčího a ten mi vše ochotně vysvětlil, kdy tam přesně budeme, na které straně bude nádraží a jak dlouho budu čekat. Průvodčí na lokálních tratích se většinou s cestujícími zná,jezdí tam většinou pořád ti samí lidé.Třeba jim povídá kde je dobré koupání a kde roste hodně hub.Tak i o tomhle jsou České dráhy.K těm výlukám. Ano, je to hlavní důvod zpoždění vlaků. Jenže když má něco bezpečně fungovat, musí se to udržovat a opravovat. Koleje nevyjímaje. Dnes existují pracovní postupy, že můžete udělat odbočku na vodovodním potrubí pod tlakem. A třeba konzoli na sloupu vedení o napětí 22000V taky můžete vyměnit pod napětím, bez vypínání proudu. Musí se jen vědět jak na to. Ale jestli někdo vymyslí, jak za provozu opravovat koleje, tak dostane nejspíš Nobelovu cenu......'
30. Červenec 2005 - 18:10
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Vzkaz pro Pavla:Tak se zdá, že nás není moc,kdo máme na adresu drah kromě sem tam kritiky i nějaký pozitiva...faktem teda je, že to s tim nedostatkem autobusů už jsem taky zažila,ale to je jeden případ ze sta...K tomu vystupování zaměstnanců dráhy....Já vím z vlastní zkušenosti, jak se chovají...ti, co znám, jsou velice příjemní a milí lidé,ať už jsou to průvodčí nebo třeba výpravčí...Ale už jsem zažila i to, že jedna paní...řekla bych to jinak,ale budeme slušní...kvůli 10 minutám zpoždění vlaku, v jedné nejmenované malé stanici seřvala výpravčího jak psa...Řeknu na rovinu, že mi až lezl mráz po zádech a strašně jsem se divila,kvůli čemu dokážou lidi nadávat jiným, kteří za to evidentně nemůžou. Tehdy jsem pochopila jeden z důvodů, proč musí mít železničáři mimo znalostí taky pevný nervy...Ne, že bych se chtěla bezvýhradně všech zastávat, ale myslim si, že by si kolikrát ze strany cestující veřejnosti zasloužili aspoň trochu úcty....A to s tou Nobelovou cenou...už aby začal někdo přemýšlet:-)...Co o to, udělat opravu někde, kde můžou vlaky hnat odklonem, bez větších problémů...ale takový jednokolejky někde, kde možnost odklonu není...třeba se dočkáme toho, že někdo jednou začne opravovat koleje nebo vedení pod proudem...:-)To byl samozřejmě jenom vtip...I když jsou takoví, kteří ránu 25 kV přežili....Snad jsem nikoho neurazila, ale pokud se mi to u někoho povedlo, tak se omlouvám....'
30. Červenec 2005 - 18:39
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
Pro Pavlu:Ano, přežít to můžou, princip je celkem jednoduchý. Když se přiblíží k vedení-musí to být na pár cm, potom nastane výboj. Člověk zdaleka nedostane plné napětí, větší část se ztratí na tom oblouku-je to vlastně jako dělič napětí-kde R1 je vnitřní odpor oblouku a R2 odpor lidského těla. Jenže teplota oblouku jsou tisíce stupňů Celsia a způsobuje rozsáhlé popáleniny 3.stupně. Můj kamarád chodí do hospody, kterou pravidelně navštěvuje člověk bez rukou. Museli mu je amputovat pro těžké popáleniny následkem zásahu 25kV z troleje, když jako dítě přelézal vagón. Jen při té představě mi běhá mráz po zádech.'
30. Červenec 2005 - 19:10
Obrázek uživatele Návštěvník
Jiri (anonym)
Souhlasim s Vladkou. Pavel mi pripada jako ponekud radikalne militantni typ, neco jako magori z Greenpeace.Zrusit auta, zrusit mobily, zrusit silnice, pryc s civilizaci a at zase zijeme na stromech v panensky prirode.Mate radi vlak tak se plahocte vlakem a uzivejte si to se vsim vsudy, ale nedelejte z toho zivotni kredo pro vsechny ostatni.Taky nechapu to neustale omlouvani bordelu a spiny na drahach jakymsi argumentem, ze to "delaji lidi sami".No doprcic to preci vzdycky udelaji lidi, samo se to tam neudela. Je ale snad zodpovednosti toho podniku to uklidit a postarat se o poradek! V hotelu jsou taky nekdy hoste, kteri udelaji z pokoje pomalu kulnicku na drivi, v ledadle toalety po nekolikahodinovem letu taky nevypadaji moc vabne ale ten hotel nebo ty aerolinky to prece nenechaji zas**ne s tim, ze "to udelali lidi".
30. Červenec 2005 - 19:11
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
Ještě doplním, že se službami Českých drah jsem plně spokojen. KDYŽ SE VÁM NELÍBÍ,ZKUSTE TEDY NAPSAT KONKRÉTNĚ,V ČEM VIDÍTE NEDOSTATKY,CO VÁM NA DRÁZE VADÍ A PROČ.'
30. Červenec 2005 - 19:25
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Tak tos asi neviděl ten rozdíl, jak vypadá vlak při výjezdu z výchozí stanice a pak třeba po 2-3 hodinách jízdy...Stojí to za to...A když se ti něco nezamlouvá, není nic jednoduššího, než změnit dopravní prostředek...'
30. Červenec 2005 - 19:34
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
A ještě vzkaz pro Pavla: Aspoň víš,jak se asi cítí třeba výpravčí nebo jakejkoli jinej zaměstnanec, když se něco takovýho stane během jeho služby...a to nemluvim jenom o zásahu proudem...i přejetí soupravou je docela maso...tuhletu stránku jejich práce jim nezávidim...Sama znám pár takových, kteří něco takovýho už během služby zažili...'
30. Červenec 2005 - 19:37
Obrázek uživatele Návštěvník
diblík (anonym)
nechci,aby to vypadalo, že si jen stěžuju, vím, že vlak má svá nesporná pozitiva,ale pokud se můžeš spolehnout v přepravě jen na něj a on jede jak nemá, je to holt blbé:o(chápu, že zpoždění nejsou schválně ani výluky, i když když 2 roky po sobě opravují tentýž úsek kolejí,protože holt 200metrů už nedodělali nebo to jen tak zflikovali, tak si říkám,proč to neudělat hned napoprvé pořádně.je ale taky pravdou, že na vzdálenosti delší 100km jezdím výhradně vlakem,jak mnozí psali zde se uplatní jeho pozitiva ve smyslu většího pohodlí při jízdě.'
30. Červenec 2005 - 21:04
Obrázek uživatele Návštěvník
eva (anonym)
Vlakem jsem jela naposledy asi před rokem,předtím taky dlouho ne.Takže proto jsem nevěřila svým uším,když při kupování jízdenky na mě bylo žádáno 200Kč /z Prahy do Budějovic/,t.j.dvojnásobná cena,než autobusem!Romantická krajina za oknem a pohodlíčko v kupé se těžko vychutnává,když narazíte na arogantního průvodčího-v mém případě si vybral jako předmět mého psa,který byl v psí tašce/tzn.jako zavazadlo/a zrovna z ní vystrkoval packy.Bylo zle/oháněl se předpisy mluví o nepropustné schránce,nebo náhubku/.Než jsem dojela,ještě ho několikrát zkontroloval,jestli nevylézá...Vlak je sympatický dopravní prostředek,pokud s ním necestujete daleko a nejste v časové tísni.'
4. Srpen 2005 - 1:14
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Pro Evu:Tak to máš zajímavou zkušenost...Já jezdím vlakem pravidelně už pomale 2 roky a na arogantního průvodčího jsem(konkrétně na trati Olomouc-Brno)nenarazila...'
4. Srpen 2005 - 16:52
Obrázek uživatele Návštěvník
Olga (anonym)
Pavla: Ti se totiž koncentrují na trati Plzeň - Praha :-)))'
4. Srpen 2005 - 16:55
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Tak to je možný..já průvodčí v Čechách neznám...ale ti moravští jsou moc příjemní...vždycky pozdraví,zkontroluje průkazku,projde zbytek vlaku a pak si se mnou třeba někteří i povídají...jak říkám, jsou to skvělí lidi...A na té samé trati i výpravčí jsou skvělí...v těch malých stanicích....aspoň vidíš, že železničáři nejsou úplně 100% verbeš na odstřel...A pokud se někomu něco nelíbí, tak ať to píše narovinu...třeba má i v něčem pravdu...já osobně jsem se službami ČD velice spokojená(a totéž slýchám i od spousty přátel)...Takže vás všechny zdravim.'
4. Srpen 2005 - 19:31
Obrázek uživatele Návštěvník
Standa (anonym)
Nejdulezitejsim mediem u nás, které samozrejme i ovlivnuje lidi je Televize, a pokud se nemylím, tak o zelelznici tam obvykle nic pozitivního není. Kdyz jsem se v casopice, ktery jsem nasel ve vlaku docetl, ze existuje jizdenka SONE+, tak jsem se snad znovu narodil, ikdyz mám pro práci málo casu. Loni jsem hned jel dvakrát na ni do Nemecka, a letos si lámu hlavu, protoze tam doslo k urcitým casovým posunum, a nemuzu se dostat zpet domu. Propagoval jsem jízdenku v práci a zaznamenal zajímavé reakce. Nekterí lidé se chlubí, ze vlakem snad nikdy nejeli, druzí nadávají, ze by jim pak auto bylo na h..o, tak s ním budou jezdit dál, tretí mají strach s prestupování a hledají jen samá negatíva. Mimochodem, v Nemecku jsem videl, jak se dají na nádrazí vydelávat peníze, kdyz se zrovna /tam/ o víkendu nepracuje. Prestavovali tam nádrazí, a pruvodce vodil za drobný poplatek po stavbe cestující, které meli na svuj vlak jeste dost casu, a vysvetloval, jak stavba probíhá atd. atd.. U nás jsem jeste nevidel v televizi reklamu na SONE +, a dokud se nebudou darit takové veci, a reklama se bude podcenovat, tak bude cestujicích jen hrstka, která to nevytrhne, a zase budou problémy a zdrazování, jako vsude. Vsak i proto mi zrusili ten autobus, co me mohl dovézt domu, a taky nepochopim, jak muze vlak, ktery by me teoreticky domu dovezl, skoncit v nejake vesnici pred nasim mestem.'
4. Srpen 2005 - 20:20
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Dalšší zajímavá zkušenost,akorát nechápu ten strach z přestupů...jasně, že někdo potřebuje na přestup 10 minut, jinej dokonce půl hodiny a některým zkušeným mazákům na druhou stranu stačí i 2 minuty, ale nechápu, čeho se na přestupech lidi bojí...Máte někdo nějakou zkušenost?...Mě se teda stalo jenom párkrát, že mi vlak ujel, ale nikdy to nebylo dýl než o minutu...'
9. Srpen 2005 - 18:37
Obrázek uživatele Návštěvník
kulicka (anonym)
Vlak je nejhorší dopravní prostředek v téhle zemi!!! Nejezdím vlakem už 10 let a vůbec mi to nechybí. ČD je nejhorší společnost na zemi.'
10. Srpen 2005 - 14:25
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Tak si stěžuj na konkrétní problém a neodsuzuj ČD kompletně jako společnost...Třeba máš v něčem pravdu, ale zkus se vyjádřit...Já osobně jsem s jejich službami moc spokojená a totéž slýchám od spousty svých přátel...'
10. Srpen 2005 - 17:53
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
Tak jsem právě přišel z nádraží a vrátil jsem se z Teplic. Jel jsem tam pro jednu elektronku do starého rádia, co už se nedá nikde koupit. A taky pro DVD s nezapomenutelným českým seriálem Návštěvníci z roku 1983. No, vlakem samozřejmě, jak jinak než vlakem. Měli jsme dokonce i tu výluku-na úseku Podbořany-Žatec se opravují koleje. Vyjeli jsme úplně přesně-v 6.10 výpravčí zapískal a okamžitě jsme odjížděli. Ve vlaku bylo úplně čisto, dokonce jela nějaká nová souprava, kde je i tlačítkové otvírání dveří. Dokonce tam byl rozhlas, nejdřív nás přivítali a pak jmenovali jednotlivé stanice, kde právě zastavíme. V Podbořanech jsme vystoupili-a dva autobusy už čekaly před nádražím. Přijeli jsme do Žatce, přestoupili na vlak a jelo se dál. V Chomutově jsme byli včas. V tom rozhlase nám poděkovali, že jsme využili služeb Českých drah. Tam se přestupuje na mezinárodní rychlík, ten byl tedy plný, ale to je u těchto dálkových vlaků normální. V Teplicích jsme byli úplně přesně. Sice se musí okolo nádraží, ale co se dá dělat, když dráha staví pro cestující nový podchod na nástupiště. Cestou zpátky opět žádný problém, dokonce už bez té výluky. Sice to zpátky jelo až odpoledne, ale...tak si uděláte výlet na lanovku do Krupky na Komáří Vížku (nejdelší lanovka v Evropě bez přestupu, délka cca 2,8km, motor 55kW, z roku 1952). Zeshora máte jako na dlani celé Teplice a dohlédnout lze ještě mnohem dál. V originální místní restauraci nahoře si dáte oběd-ten nápad posypat obalené kuřecí maso slaným sýrem je vynikající-já si to podle nich dělám doma! Pak sjedete dolů, pěšky do Teplic (cca 6km), na nádraží a jedete domů. Tohle vám jízda autem rozhodně NENABÍDNE! Když dojedete a nic se vám nestane, ihned pospícháte domů-protože nemáte čas....a zbytek dne prosedíte u televize. I proto je lepší jezdit dráhou-prostě jste tam, vlak jede až odpoledne-a ten čas potom musíte nějak vyplnit.'
10. Srpen 2005 - 22:38
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
Ještě doplním-tento týden jsem byl vlakem jednou v Praze a jednou na Šumavě. Nesetkal jsem se s ničím, na co zde dost lidí nadává. Ani se zpožděním, ani se špínou nebo s arogantním průvodčím. Vše bylo v úplném pořádku. Tak pořád nevím, co tolika lidem vadí právě na dráze.Takže-V KOLIK NA NÁDRAŽÍ?'
18. Srpen 2005 - 16:29
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Taky by mě zajímalo, co tolika lidem vadí. Já jsem se tento týden setkala s nepřetržitou výlukou mezi stanicema Luleč a Komořany u Vyškova. Schválně jsem sledovala, jak to všechno bude probíhat. Rozhodně si nemůžu stěžovat. Rychlíky se převážely z Vyškova do Brna a opačně, osobní vlaky jenom Vyškov-Komořany a opačně. Nesetkala jsem se ani s nedostatkem autobusů ani s arogancí zaměstnanců. Autobusů bylo vždycky dost, aby odvezli tolik cestujících, kolik bylo potřeba. Byla jsem v Lulči skoro každý den z těch 5-ti, co byla ta výluka, a nikdy jsem se nesetkala s arogantním průvodčím a v Lulči vždycky stál u stanoviště náhradní autobusové dopravy výpravčí a ochotně a s úsměvem vysvětloval cestujícím, co chtěli vědět. Viděla jsem podobných situací už dost,i když připouštím, že ne v celé republice. Já osobně jsem se s arogantním nádražákem na trati Brno-Olomouc ještě nesetkala a to už po téhle trati jezdím pravidelně docela dlouho.Samozřejmě každý má právo na názor,ale ten by měl být nějak podložený.Takže zdravím a doufám, že jsem někoho neunudila. '
18. Srpen 2005 - 18:34
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavel Obalil (anonym)
Četl jsem, jak se bojíte přestupování. V tom není problém. Vzpomněl jsem si na moji nejdelší cestu "dráhou" za jeden den-z Plzně do Brna na otočku na školení. Cca v 9 večer jsem vyrazil z paneláku na tramvaj. Ve 21.45 jsem už odjížděl do Prahy. Tam jsme byli někdy po jedenácté večer. Rychle do haly, bylo na to 12 minut, a koupit lístek do Brna (to kvůli slevě Praha-Brno, jinak bych platil plnou cenu). Zpátky na vlak a za chvíli jsme odjížděli směr Košice. V České Třebové, ve tři hodiny ráno jsem znovu přestupoval na rychlík do Brna. Svitavy, Letovice, Blansko.....a ve čtvrt na pět ráno jsem stál na Hlavním nádraží v Brně. Koupil jsem si něco k svačině a šel na školení. Trochu jsem se vyspal v kanceláři. V osm ráno školení začínalo. Do dvanácti, přestávka na oběd a pak znovu do pěti odpoledne. Pak okamžitě sbalit, na tramvaj a rychle na nádraží. Ve tři čtvrtě na šest výpravčí zapískal-a odjížděli jsme. Tentokrát směr Havlíčkův Brod. Pak do Kolína, někdy po půl desáté jsme byli v Praze. Bez přestupu. Tam jsem si koupil v hale nějakej plněnej rohlík a chvíli čekal na rychlík do Plzně. Někdy před půlnocí jsme dorazili na plzeňské Hlavní nádraží. Tramvaje v noci nejezdí, takže pěšky domů. V jednu ráno jsem si šel lehnout. A v šest vstávat a hurá do práce. No řekněte, není to krásný cestování?'
28. Srpen 2005 - 17:55
Obrázek uživatele Návštěvník
Pavla (anonym)
Jo, krásný cestování. Já sice jezdim jenom Vyškov-Brno, ale za to denně. Vstávám v 5:15, v 6:20 odjíždí rychlík do Brna, v 7:05 jsem v Brně.Zpátky jezdim nejdřív ve 13:09 osobním,ale většinou později. Mezi náma je asi jenom ten rozdíl, že já nekupuju před každou cestou lístek, ale jinak v tom žádnou odlišnost nevidím. Taky si myslím, že je to krásný cestování-vlakem a nechápu, co vlastně lidi mají za problémy a to hlavně proti Českým drahám jako společnosti. Já osobně si třeba kolikrát ráno ve vlaku stihnu spoustu věcí přečíst, což si třeba v autobusu nebo autě nedovedu dost dobře představit.'
3. Září 2005 - 19:59

Stránky

Přidat komentář

Reklama

Reklama