33 komentáře / 0 nových
Poslední
Obrázek uživatele Návštěvník
Návštěvník (anonym)

Auto a příprava na zimu.

10. Září 2018 - 0:12

Komentáře

Stránky

Obrázek uživatele Návštěvník
Jarda Roubíček (anonym)
Zdar automobilisté.Pořídil jsem si svůj první nový vůz letos na jaře a bez problému jsem jezdil. Teď bych se chtěl připravit na zimu a rád bych se podělil o skušenosti jak přeba ošetřit karoserii, podvozek a pod. protože mi auto stojí před domem na otevřeném prostranství.'
21. Říjen 2008 - 8:02
Obrázek uživatele Návštěvník
Petr (anonym)
Jardo Roubíčku, co takhle se podívat do návodu k použití?'
21. Říjen 2008 - 20:28
Obrázek uživatele Návštěvník
Martin (anonym)
Ahoj Jardo.Základem každoroční přípravy auta na zimu je: -změření autobaterie -kontrola fridexu -dát zimní směs do ostřikovačů -obout zimní gumy -podle možnosti navoskovat karoserii dobrým voskem, nebo kvalitní leštěnkou. Vytvoří se tím ochranný film. Podvozek se u nových aut nijak neošetřuje. Nátěr je dostatečně kvalitní. Snad jen po zimě je dobré podvozek vystříkat od soli. A hlavně si pořiď dobrou škrabku na okna a smetáček na sních.'
21. Říjen 2008 - 21:14
Obrázek uživatele Návštěvník
ml (anonym)
Pokud není auto 4x4-nejezdit.'
21. Říjen 2008 - 21:18
Obrázek uživatele Návštěvník
Petr (anonym)
Pokud si chcete nechat auto dele jak cca 6 let, nechte osetrit dutiny voskem metodou ML. Urcite se to vyplati udelat co nejdriv. Pokud to neudelate, auto zacne hnit po cca 5ti letech. Po cca 8mi letech uz koroze bude videt.Jestli autum moc nehovite, sverte auto servisu na prohlidku pred zimou.
21. Říjen 2008 - 21:29
Obrázek uživatele Návštěvník
ml (anonym)
Jasně metodou ML.Ale nejlepší na zimu je medvěd ML.'
21. Říjen 2008 - 21:39
Obrázek uživatele Návštěvník
ml (anonym)
Pod koberečky pod pedálama je dobré dát noviny a měnit je po zvlhnutí.Hlavně,když je břečka.A na ty ostřikovače fakt bacha.Jsem profi řidič+ automechanik,tak se ptejte.Rád odpovím na vše.'
21. Říjen 2008 - 22:01
Obrázek uživatele Návštěvník
Bee (anonym)
Sorry, že se ptám jak blbec, ale co je metoda ML? A co je myšleno dutinami?Dělá se to nějak pravidelně, nebo pouze před zimou?'
22. Říjen 2008 - 11:06
Obrázek uživatele Návštěvník
Lancia (anonym)
Jelikož vlastním trabanta, nemám problém. Zabalím do novin a do igelitky a pověsím přes zimu do sklepa na hák.'
22. Říjen 2008 - 12:14
Obrázek uživatele Návštěvník
ml (anonym)
Tzv ML metoda/Motor Laurin/Vniknutím vlhkosti ze vzduchu do vnitřních dutin karosérie dochází v dutinách ke kondenzaci.Protože tyto prostory nemohou větrat,jsou neustále vlhké,čímž dochází k porušení vnitřního nátěru dutin a nastává koroze karosérie.Jsou vyvinuty jak konzervační materiály(Rezistin ML),tak stříkací hlavice a nástavce na běžné stříkací pistole a výrobce určil přístupové otvory do dutin.Konzervaci dutin metodou ml zavedli výrobci od r 1993 do sériové výroby.Před vlastním nástřikem se musí vozidlo důkladně omýt a odmastit.Kariserie musí být suchá i v dutinách.Proto se auto umístí alespoň na 12 hodin do vyhřáté a větrané místnosti o 25stC nebo se využije příznivé počasí.Rezistin ML-klasika,levný.účinný,ale teče ještě 14 dnů po aplikaci,musí se naředit a smrdí.Body 900 schne výrazně rychleji,smrdí taky,dodává se v nádobce našroubuj a použij.Macota ve sprayi-no vosk je to použitelný,ale cena nehorázná.'
22. Říjen 2008 - 12:27
Obrázek uživatele Návštěvník
Bee (anonym)
ml: díky moc za výklad, 25 C a sucho už jsem asi propásla, tak až v létě :-('
22. Říjen 2008 - 13:06
Obrázek uživatele Návštěvník
Fík (anonym)
Nevíte někdo kde má LIAZ 110 protimrazovou pumpu na brzdy?'
22. Říjen 2008 - 13:23
Obrázek uživatele Návštěvník
ml (anonym)
A nevíte prosím někdo,kde má pv3s vodní pumpu?'
22. Říjen 2008 - 21:24
Obrázek uživatele Návštěvník
Petr (anonym)
Vodní pumpa je na dvorku a P-V3S je chlazená vzduchem.'
22. Říjen 2008 - 21:29
Obrázek uživatele Návštěvník
iá (anonym)
...vloni v zimě mi nešel nastartovat můj dýzlák. Nemůže zamrzat karboš?'
22. Říjen 2008 - 21:45
Obrázek uživatele Návštěvník
ml (anonym)
:-)To bude svíčkama a spálený kondenzátor:-)'
22. Říjen 2008 - 22:02
Obrázek uživatele Návštěvník
Petr (anonym)
Bee: ano, lepe bude dutiny udelat v lete, ale vetsina servisu ma vyhrivane dilny a tak neni problem u nich delat dutiny treba i ted.Jinak před zimou muzete dat auto na prohlidku do servisu. Obcas jsou nejake akce, kdy je prohlidka zdarma nebo za par korun. Před zimou je dulezita kontrola chladici kapaliny a kontrola chladiciho okruhu, brzd, manzet poloos a vůbec kontrola gumových dilu podvozku, vymena resp. doplneni kapaliny v ostrikovacich za nemrznouci a v některých pripadech se kontroluje také elektrolyt v akumulatoru. Stav oleje, brzdove kapaliny a pripadne kapaliny posilovace rizeni ma byt kontrolovan uz v průběhu provozu.U zánovního a provozovaného auta ale asi moc zavad nebude.Zimni pneu ani nepisu, ty jsou snad jiz samozrejmosti.'
23. Říjen 2008 - 7:07
Obrázek uživatele Návštěvník
Bee (anonym)
Petře díky. Kolik taková prohlídka přibližně stojí? Jestli to není nějaká závratná částka, tak bych do toho šla, poněvadž autíčko už rozhodně není nové, první rok bude stát na "mraze" (dřív bylo vždy v garáži) a já chci, aby mi co nejdýl vydrželo.Asi jsem trochu blázen, ale mám k němu vztah :-)'
23. Říjen 2008 - 8:10
Obrázek uživatele Návštěvník
ml (anonym)
Čtu tady nezájem,posměšky,tak končím.Prohlídka stojí kolem 1000 korun.Tahněte do hajzlu,co se neumíte podělit o skutečnostech,vy pubertální poč.maniaci.....'
23. Říjen 2008 - 22:28
Obrázek uživatele Návštěvník
ml (anonym)
Bee-to nebylo na Tebe.Na vše odpovím,ale neé debilom a to mě sere.Svůj mail sem nedám,i když rád-pro pomoc a radu.Ne na zneužití,jež jsem tady už byl svědkem.Tak soráááč všem!!! Na slušné otázky,rád odpovím,popř.se poradím .....'
23. Říjen 2008 - 22:51
Obrázek uživatele Návštěvník
Petr (anonym)
Bee: samotna prohlidka stoji v nejake te akci vetsinou do 300. Nektere servisy nabizeji dokonce prohlidky před zimou ci jarni prohlidky zdarma. Kazdopadne se musí platit ty naplne a dily, které při prohlídce rovnou vymeni nebo opravi. Pokud není na prohlidku akce, muze stat prohlidka cca 500 az 1000 podle cen servisu.Akce bývají častěji ve značkových servisech. Na pripadne nedostatky je vyhodnejsi si nechat udelat kalkulaci a doma si v klidu rozmyslet, co nechat kde opravit.Pripadne napis znacku auta a lokalitu...'
24. Říjen 2008 - 7:21
Obrázek uživatele Návštěvník
Bee (anonym)
Petře a ml, díky moc za rady, ta cena docela jde.Mám Reanault Clio a nemyslím, že by mu něco chybělo, informuju se spíš pro jistotu a pro udržení dobrého stavu. Jinak jsem z Vysočiny.ml: posměšky a urážky se bohužel vyskytnou úplně všude, tyhle byly ještě docela slabé, neřeš je, nejlepší je ignorace, ono je to přestane bavit...'
24. Říjen 2008 - 10:29
Obrázek uživatele Návštěvník
Petr (anonym)
Bee: koukni semhttp://www.renault.cz/renault-ceska-republika/12-zimni-servisni-dny
24. Říjen 2008 - 11:04
Obrázek uživatele Návštěvník
Bee (anonym)
Díky Petře, tak jsem se informovala přímo na místě, na prohlídku zajedu určitě, vystříkání dutin voskem prý u Renaultu není potřeba, protože dutiny jsou prý antikorozně upraveny a dělá se to už při výrobě, ale kdybych na tom trvala, tak to stojí cca 1500.Ta cena kdyby to někoho zajímalo...'
24. Říjen 2008 - 12:15
Obrázek uživatele Návštěvník
Margot (anonym)
Martin - nemrznoucí do ostřikovačů, výměnit kola (zimní gumy nejsou bohužel tak samozřejmé, jak někdo píše - mělo by být povinné), šktabka a smetáček - to dělám.ml - když nemám 4x4 nejezdit je zřejmě sranda (nebo tam mělo být lepší na zimu a hlavně na hory).Moc nechápu to o dutinách. Mě bylo řečeno, že se to už nedělá, že to není třeba. Co kde rezne? Když to mám v garáži, tak uschne a někdo říká, že je to horší, než když stojí venku. Tak jak to vlastně je???'
24. Říjen 2008 - 13:29
Obrázek uživatele Návštěvník
Ž (anonym)
Diskuze o autech patří do "Doktorky"? To teda čumín.'
24. Říjen 2008 - 14:03
Obrázek uživatele Návštěvník
Petr (anonym)
Margot:To vystrikani dutin ma smysl i v dnesni době. Tedy z pohledu koroze urcite. Vyrobce resp. prodejce však toto nerad dela. Neproda totiž nova auta, pokud ty stara nereznou (v CR snad nejcastejsi důvod prodeje ojeteho vozu). Prakticky je i na zinkovanem aute po cca 8 leteech pravidelneho pouzivani koroze patrna i z nejsi casti karoserie. O narušených nosnych prvcich ze strany dutin ani nemluve. Pokud uz je koroze viditelna zvenci, je vpodstate na tyto opatreni pozde. Potom nasleduje bud srotak nebo autoklempíř a castka min. 20000,-. Proto si myslim, ze se investice do ošetřeni dutin a spodku auta jednou za 3 roky jiste vyplati.K parkovani v zime: Koroze je chemicky proces, který probiha rychleji za tepla. Podobne "sul" urychluje prubeh koroze a vlhkost je nutnou podminkou průběhu koroze. Proto jsou ruzne moznosti, jak skody v dusledku koroze na aute minimalizovat. 1) garazovani ve vyhrivane garáži - koroze sice probiha rychleji, ale auto také rychleji schne. Takovyto provoz se vyplati u auta, které jezdi malo často (cca 1x tydne). U garazovanych aut je nejvetsi problem prave koroze dutin, ve kterých voda spatne vysycha nebo dokonce kondenzuje. Z vnějšku jsou tato auta dele "pekna".2) stani venku - auto sice spatne schne za zimniho počasí, ale koroze je vlivem teploty zpomalena. Tento typ provozu se vyplati u auta, které je každý den v provozu a v garáži by stejne ani nevyschlo. Tyto auta častěji koroduji na lemech blatniku a jinych hranach, které zustavaji nejčastěji mokre. Koroze je viditelna relativne brzo.3) stani pod pristreskem nebo v nevytapane vetrane garáži - stejne jako 2, jenom na auto neprší a rezne tak mnohem méně mimo zimni mesice. Asi nejlepší varianta pro casteji provozovana auta.4) stani ve vytapene a nevetrane garáži - kombinace toho horšího z 1 a 2. Tedy nejhorší mozna varianta pro pouzivana auta. Pro svátečni ridice vyhovující. '
24. Říjen 2008 - 14:39
Obrázek uživatele Návštěvník
Margot (anonym)
Pertře, děkuju za vyčerpávající odpověď. Že je to zbytečné mi řekli 2 automechanici.Auto v garáži si nechám, je to pohodlné.:-)A až budu mít nové, dojdu s ním na dutiny.'
24. Říjen 2008 - 18:01
Obrázek uživatele Návštěvník
Petra (anonym)
To Jarda: Já jsem si koupila před 2 lety ojetý vůz v auto esa a už dvě zimy se nikterak nepřřipravuju na zimu. Nemrznoucí směs do odstřikovačů a zimní pneu je samozřejmost, ale nějaká nadstandartní péči opravdu neprovádím.'
11. Březen 2009 - 14:08
Obrázek uživatele Návštěvník
Robert (anonym)
To Jarda: Já jsem si koupila...Potom může být problém, že budou trpět gumové/plastové části, lak taky bude trpět. Ošetření spodku antikorozijním nátěrem je minimum pro dlouhověkost uzlů, které jsou vystavené zvýšené námaze.Ostatně je i jiné řešení: http://www.united-c.cz/jak-polepit-auto/
6. Leden 2017 - 17:13

Stránky

Přidat komentář

Reklama

Reklama