Vitamín C - vitamín všech vitamínů - koment·¯e

přejít na článek

První příspěvky v diskuzi

reagovat 13.11.2013 07:47 - dosil

zapoměli jste napsat, že podáním vit.C infusně do krve s aminokys.lysin a prolin ,že je to definitivní lék na rakovinu, viz, dr. Mathiass Rath, -rakovina-konec jedné choroby, proč to tajíte???

reagovat 13.11.2013 11:27 - zvídavý

Článek mi přijde jak reklama farmaceutické firmy na jejich produkt. Ano, řadu vlastností vit. C skutečně má. Některé věci uváděné v článku jsou nepodložené. Ale celé to vyznívá poněkud špatně a něco tu chybí.
Dosud se vždy říkalo, že vitamín C neumí tělo zadržovat. A že jeho nadbytek rychle z těla odejde močí, při mega dávkách to může poškozovat ledviny. Minimální dávka, aby člověk nedostal kurděje je 5-10 mg na den. Jako doporučené se uvádělo dříve 60 mg na den, později 80 mg, nyní po vzoru Německa to snad je 100 mg. Větší dávky nemají smysl a velké dávky můžou naopak škodit. A taky, vitamín C by člověk měl konzumovat zejména ve stravě. Čerstvé ovoce a zelenina, brambory, šípkový čaj. Využití z table je horší než využití v kombinaci s dalšími látkami, které ovoce v sobě má. Je asi vhodné mít doma tablety (100 nebo 250 mg) a vzít si, pokud určitý den nejím dost ovoce či zeleniny. Zvyšování dávek nemá prokázané pozitivní účinky. Vitamín C ani nezabrání viróze či nachlazení, pouze zvyšuje imunitu. Funguje spíš ve smyslu, že když chybí, tak je imunita oslabená. Když je v dostatku, tak tu není snížení imunity. Ale nemoci pochopitelně stoprocentně nezabrání a už vůbec ji neléčí. Mírně vyšší dávky můžou být vhodné např. po operaci. Tady bych se bavil ale o dávce 250 mg, plus nějaké to ovoce.

reagovat 15.11.2013 09:08 - dosil,

jedná se o lék na rakovinu nebo proti rakovině?

reagovat 15.11.2013 10:01 - S tím si dovolím polemizovat

Článek mi přijde jak...

Dr. Pauling, horlivý zastánce vitaminu C, bral denně 3000 mg, při nemoci až 10 000 mg a dožil se 94 let. Aby ovšem podávání tak velkých dávek mělo smysl, musí být tablety z přírodních zdrojů, tj. používá se extrakt z šípku nebo z aceroly a musí být provázen ostatními flavonoidy, které aktivují jeho činnost. Většina nabízeného céčka nabízeného v lékárnách nebo dealery různých firem je ovšem chemického původu. Přírodní vitamin C k sehnání je, ale vyrábí ho jen pár firem na světě. Jinak souhlasím s tím, že braní chemického vitaminu C je spíš ke škodě než k užitku. Drtivou většinu lidí ale absolutně nezajímá, jestli je tableta chemická nebo přírodní.

reagovat 15.11.2013 14:33 - Znám pár lidí

Dr. Pauling, horlivý...

které se dožily vyššího věku než těch 94 let. Mezi oblíbené patřilo např. vepřové sádlo, uzené. Zelenina moc ne. To, kolika se člověk dožije, tak mnohdy moc nesouvisí s tím, jak se stravuje. Nebo jiný příklad, někdo, kdo si moc zuby nečistil, tak mu vydržely do 80 let, jiní pečlivé čištění a pryč daleko dřív.
Vitamín C je stejný, ať je vyrobený nebo získaný z rostlin. Jenže lepší využití zajišťují ty další látky, co jsou v ovoci. Ale vysoká dávka se v těle dlouho neudrží. Vitamín z potravy je taky lepší, protože to člověk konzumuje obvykle po dávkách. Např. Pomeranč ráno a večer, k obědu nějaká zelenina v salátku po obědě. Jednorázová megadávka se rychle vyloučí.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 13.11.2013 07:47 - dosil

zapoměli jste napsat, že podáním vit.C infusně do krve s aminokys.lysin a prolin ,že je to definitivní lék na rakovinu, viz, dr. Mathiass Rath, -rakovina-konec jedné choroby, proč to tajíte???

reagovat 13.11.2013 11:27 - zvídavý

Článek mi přijde jak reklama farmaceutické firmy na jejich produkt. Ano, řadu vlastností vit. C skutečně má. Některé věci uváděné v článku jsou nepodložené. Ale celé to vyznívá poněkud špatně a něco tu chybí.
Dosud se vždy říkalo, že vitamín C neumí tělo zadržovat. A že jeho nadbytek rychle z těla odejde močí, při mega dávkách to může poškozovat ledviny. Minimální dávka, aby člověk nedostal kurděje je 5-10 mg na den. Jako doporučené se uvádělo dříve 60 mg na den, později 80 mg, nyní po vzoru Německa to snad je 100 mg. Větší dávky nemají smysl a velké dávky můžou naopak škodit. A taky, vitamín C by člověk měl konzumovat zejména ve stravě. Čerstvé ovoce a zelenina, brambory, šípkový čaj. Využití z table je horší než využití v kombinaci s dalšími látkami, které ovoce v sobě má. Je asi vhodné mít doma tablety (100 nebo 250 mg) a vzít si, pokud určitý den nejím dost ovoce či zeleniny. Zvyšování dávek nemá prokázané pozitivní účinky. Vitamín C ani nezabrání viróze či nachlazení, pouze zvyšuje imunitu. Funguje spíš ve smyslu, že když chybí, tak je imunita oslabená. Když je v dostatku, tak tu není snížení imunity. Ale nemoci pochopitelně stoprocentně nezabrání a už vůbec ji neléčí. Mírně vyšší dávky můžou být vhodné např. po operaci. Tady bych se bavil ale o dávce 250 mg, plus nějaké to ovoce.

reagovat 15.11.2013 09:08 - dosil,

jedná se o lék na rakovinu nebo proti rakovině?

reagovat 15.11.2013 10:01 - S tím si dovolím polemizovat

Článek mi přijde jak...

Dr. Pauling, horlivý zastánce vitaminu C, bral denně 3000 mg, při nemoci až 10 000 mg a dožil se 94 let. Aby ovšem podávání tak velkých dávek mělo smysl, musí být tablety z přírodních zdrojů, tj. používá se extrakt z šípku nebo z aceroly a musí být provázen ostatními flavonoidy, které aktivují jeho činnost. Většina nabízeného céčka nabízeného v lékárnách nebo dealery různých firem je ovšem chemického původu. Přírodní vitamin C k sehnání je, ale vyrábí ho jen pár firem na světě. Jinak souhlasím s tím, že braní chemického vitaminu C je spíš ke škodě než k užitku. Drtivou většinu lidí ale absolutně nezajímá, jestli je tableta chemická nebo přírodní.

reagovat 15.11.2013 14:33 - Znám pár lidí

Dr. Pauling, horlivý...

které se dožily vyššího věku než těch 94 let. Mezi oblíbené patřilo např. vepřové sádlo, uzené. Zelenina moc ne. To, kolika se člověk dožije, tak mnohdy moc nesouvisí s tím, jak se stravuje. Nebo jiný příklad, někdo, kdo si moc zuby nečistil, tak mu vydržely do 80 let, jiní pečlivé čištění a pryč daleko dřív.
Vitamín C je stejný, ať je vyrobený nebo získaný z rostlin. Jenže lepší využití zajišťují ty další látky, co jsou v ovoci. Ale vysoká dávka se v těle dlouho neudrží. Vitamín z potravy je taky lepší, protože to člověk konzumuje obvykle po dávkách. Např. Pomeranč ráno a večer, k obědu nějaká zelenina v salátku po obědě. Jednorázová megadávka se rychle vyloučí.

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *