strava pri lecbe valfarinem dekuji

První příspěvky v diskuzi

reagovat 11.2.2007 20:12 - Jana Schaferova

Poradte co mam jist kazdy rika neco jineho ,,, ohledne vitaminu k pry zakaz zelene zeleniny,kvetaku,rajcat....

reagovat 11.2.2007 21:33 - Gabina

Já beru taky warfarin.Mám ho teprve od ledna a taky nevím přesně co můžu a co ne. A uvítala bych nějakou radu.Zeleninu jsem zatím ze svého jídelničku vypustila.'

reagovat 14.2.2007 19:57 - aloe"aloe-gel.cz

Při léčbě Warfarinem je třeba vyvarovat se velkých změn ve složení stravy, aby příjem vitaminu K nebyl podstatně vyšší nebo nižší než před započetím léčby. Eliminační diety, tj. úpravy jídelníčku vylučující kvůli warfarinu kteroukoli součást stravy, jsou zcela zbytečné a škodlivé. Dávka léku se určí po provedení krevní zkoušky (INR) tak, aby byla účinná v souladu s vašimi stravovacími zvyklostmi. Jakékoli plánované změny v jídelníčku, např. redukční dietu s vysokým obsahem listové a kořenové zeleniny, je třeba oznámit ošetřujícímu lékaři. Bude nutné, aby prováděl častější testy INR - dávka warfarinu se průběžně upraví v souladu s vaším novým stravovacím režimem. Nejste tady kvůli tabletkám, ale tabletky kvůli vám.

Většina dlouhodobého poškození zdraví vzniká z nedostatku kyseliny listové, vitaminu B6 a B12, které tělo potřebuje k produkci červených krvinek. Pokud nebude dostatek čerstvé zeleniny, ovoce, obilovin a luštěnin tak těžko je cesta zpátky.

Zřejmě dochází k velkému omylu mezi zákazem a omezením...

Warfarin je lék na ředění krve. Udělejme vše proto, aby se krev nemusela ředit.

Zdraví Honza


'

reagovat 14.2.2007 20:01 - aloe"aloe-gel.cz

Ještě jedna rada :

kupte si knihu Encyklopedie léčivých potravin a studujte vše okolo Warfarinu. Lékaři Vám pomohou z 10 %, ostatní máte ve svých rukou a v myšlení.....'

reagovat 11.3.2007 20:42 - Mirka

Pred deseti dny jsem prodelala plicni embolii a take beru warfarin. Velice mi pomaha tato webova stranka (bohuzel pouze v anglictine) www.ptinr.com/data/pages/vkregistry.aspx s planovanim meho jidelnicku.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 3.2.2011 16:46 - Huspeninová Štěpánka

Poradte co mam jist kazdy...

Dobrý den, chtěa bych Vás všechny, kdo se tedy vyskytnete poprosit, pokuď jste někdy užívali/užíváte Warfarin nebo jiné léky na ředění krve, prosím, obětujte 2minutky a vyplňte můj el.dotazník. Pomůžete mi tak se závěrečnou prací na VOŠ zdravotnické.
Moc děkuji všem za ochotu a pomoc

http://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/stravovaci-navyky-pr/

reagovat 8.7.2011 11:32 - Vlasta

V roce 2005 ve 42 letech jsem prodělal trombozu v dolní končetině,přes všemožné vyšetření se nezjistil důvod vzniku trombů.Okamžitě jsem přestal kouřit do té doby 5-10 cigaret(kdo říká že to nejde
kecá).Po roce léčení warfarinem mi sice zůstala noha silnější,ale bez problémů.Na ukončení jsem se velice těšil měl jsem problém s ramenem a krční páeří,nikdo to nechtěl léčit pouze tlumit bolest,léčení proběhlo až po ukončení warfanizace.Léčba warfarinem mi byla po roce ukončena,obojí se mi do měsíce po léčbě zklidnilo.Bohužel v roce 2009 se opět opakovala tromboza,důvod už nikdo nehledal,od té doby jsem na warfarinu.Cca jeden a půl roku mám problémi se zádama a ramenem(artroza ramene a krční páteře,ploténky s úpornou bolestí do nohy a třísel),přes vše možné vyšetření a rehabilitace (magnety,elektro léčba,cvičení)problémi neustále narůstají.Podle lékařů nemůžu brát léky na léčení zánětů,takže předepisují tramal,mabron,opiové náplasti,infuze (za posledních 6 měsíců 25x)3x opiová náplast,vše jenom krátkodobě zlepšení.Přičemž jsem uvedených ,,léků"jenom zpitomělý(zfetovaný).Je už mi z toho nanic, jakmile přijdu k lékaři a řeknu že jsem warfarizovaný,připadám si jako prašivý.Naposledy mi jeden ,,Mudr"řekl když vám nepomůže jeden Mabron 100mg vemte si dva nebo tři nic jiného neni.V zápalu bolesti jsem ho poslechl a týden jsem měl problém se stolicí a s močením
Takže přestože jsem dříve jezdil na kole,plaval,jezdil na lyžích,věnoval se turistice,sice vše v rekreačním tempu,asi zůstanu od 48let ležet zfetovaný zpitomělý u televize úžasná prognoza.

reagovat 3.2.2013 12:55 - Jitka

Moje tchýně bere varfarin asi 10 let. Nikdy neměla žádné potíže až teď. Zfialověla jí celá ruka. Leží v nemocnici, nic jí na to nedávsjí, jenom led, občas něčim namažou. Nedá se s tim něco dělat, aby to ustoupilo rychleji? Všichni se shodli na tom, že je to z tohoto léku.Tchýně má také cukrovku - píchá si inzulin.

reagovat 4.10.2013 08:30 - jaromir

Poradte co mam jist kazdy...

chtel bych se zeptat proc nesmim jist kureci a kruti maso pri podavani VARFARINU dekuji

reagovat 18.5.2017 12:31 - renata vavrova

Dobrý den, chtěa bych Vás...

užívam zibor na ředeni krve v jiněkcich 1 krát dene a 2 hodiny pred davkovanim se citim mizerne toči se me hlava unava skratka sem nepouzitelna

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *