Snaha hubnout může vést naopak k tloustnutí - koment·¯e

přejít na článek

První příspěvky v diskuzi

reagovat 13.3.2014 14:39 - Slávka

Celý život nesnídám,večer si dám klidně něco sladkého,i před spaním,a nic mi to s váhou nedělá.Ovšem pozor-hýbu se, cvičím,jezdím na koloběžce,dělám okolo domu, na zahradě,chodím na hory,nevysedávám hodiny u TV,vůbec málo sedím a ležím,žádné odpolední šlofíky.Práci mám dost stresovou a nesedavou.V životě jsem žádné diety nedržela a držet nehodlám,jen proto,abych byla štíhlejší,výkyvy váhy +- 2kg po celý život,stačí mi vel.38-40-jak co a tlustě se necítím,mám 66kg,173 cm,56 let a jsem spokojená.Každému dle mě sedí něco jiného a nelze paušalizovat,akorát jedno platí-jezte vše,ale hýbejte se a nebuďte pohodlní.

reagovat 15.3.2014 10:35 - Johny

posledních 10 let (po padesátce)jsem se váhou dostal až na dolní mez otylosti (podle BMI). Přitom jsem se celkem pohyboval, jen zaměstnání bylo sedavé. Jedl jsem co tělo chtělo a dost, někdy došlo i k přejídání (nepravidelností stravy v rodině - což byla chyba). Pokoušel jsem se přirozeně zhubnout, i vyšší mírou pohybu, až k vyčerpání, ale bohužel to bylo vždy jen neznatelně a s návratem zpět. Teprve když manželka dostala rakovinu, přešel jsem na její sebeochrannou stravu, kterou jsem ještě doplňoval tou běžnou. Asi polovina stravy byla čerstvá (zčásti i dušená) zelenina, hlavně ta zelená listová. A stal se zázrak, najednou to šlo - a pěkně rychle, asi 8 kg za 3 měsíce dolů. A to jsem občas porušil režim bez sladkostí a dal si třeba celou čokoládu, nebo angl. slaninu, když byla chuť nebo nebylo co. A je to už paráda, cítím se mnohem lépe a váha pozvolna (asi 0,5-1kg měsíčně) dále klesá. Při vážení si ale musíte uvědomit, že váha kolísá v rozmezí až 3kg - podle plnosti střev za posledních 24 hodin, podle obsahu vody v těle, podle momentálního vyprázdnění. Proto jsem se vážil vždy ráno "v nejlehčím stavu", abych mohl porovnávat. Takovou skladbu jídla doporučuji všem, je zdravá, zvyšuje imunitu i chuť do života, je přirozenou bariérou rakovině a kardiovaskulárním problémům vč. tlaku. A nestojí skoro nic navíc.

reagovat 15.3.2014 10:49 - Johny - dodatek

Tu čerstvou zeleninu a listy je třeba pořádně rozžvýkat, jde o enzymy v ní obsažené, koho to zajímá extrémně, může se řídit např. v USA velmi populárním Markusem, ale jde to i bez jeho výrobků. A kdo si myslí, že převážně bezmasá strava je nechutná, mýlí se, jde jen o to naučit se spoustu jiných jídel a používat i jiná a výraznější koření, než běžně používáme - např. indické - kurkumu, zeleninovou masalu, kumín (římský kmín), chilli, černé hořčičné semínko, atd. Např. sabží s plackami "čapátí" mám nejradši.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 13.3.2014 14:39 - Slávka

Celý život nesnídám,večer si dám klidně něco sladkého,i před spaním,a nic mi to s váhou nedělá.Ovšem pozor-hýbu se, cvičím,jezdím na koloběžce,dělám okolo domu, na zahradě,chodím na hory,nevysedávám hodiny u TV,vůbec málo sedím a ležím,žádné odpolední šlofíky.Práci mám dost stresovou a nesedavou.V životě jsem žádné diety nedržela a držet nehodlám,jen proto,abych byla štíhlejší,výkyvy váhy +- 2kg po celý život,stačí mi vel.38-40-jak co a tlustě se necítím,mám 66kg,173 cm,56 let a jsem spokojená.Každému dle mě sedí něco jiného a nelze paušalizovat,akorát jedno platí-jezte vše,ale hýbejte se a nebuďte pohodlní.

reagovat 15.3.2014 10:35 - Johny

posledních 10 let (po padesátce)jsem se váhou dostal až na dolní mez otylosti (podle BMI). Přitom jsem se celkem pohyboval, jen zaměstnání bylo sedavé. Jedl jsem co tělo chtělo a dost, někdy došlo i k přejídání (nepravidelností stravy v rodině - což byla chyba). Pokoušel jsem se přirozeně zhubnout, i vyšší mírou pohybu, až k vyčerpání, ale bohužel to bylo vždy jen neznatelně a s návratem zpět. Teprve když manželka dostala rakovinu, přešel jsem na její sebeochrannou stravu, kterou jsem ještě doplňoval tou běžnou. Asi polovina stravy byla čerstvá (zčásti i dušená) zelenina, hlavně ta zelená listová. A stal se zázrak, najednou to šlo - a pěkně rychle, asi 8 kg za 3 měsíce dolů. A to jsem občas porušil režim bez sladkostí a dal si třeba celou čokoládu, nebo angl. slaninu, když byla chuť nebo nebylo co. A je to už paráda, cítím se mnohem lépe a váha pozvolna (asi 0,5-1kg měsíčně) dále klesá. Při vážení si ale musíte uvědomit, že váha kolísá v rozmezí až 3kg - podle plnosti střev za posledních 24 hodin, podle obsahu vody v těle, podle momentálního vyprázdnění. Proto jsem se vážil vždy ráno "v nejlehčím stavu", abych mohl porovnávat. Takovou skladbu jídla doporučuji všem, je zdravá, zvyšuje imunitu i chuť do života, je přirozenou bariérou rakovině a kardiovaskulárním problémům vč. tlaku. A nestojí skoro nic navíc.

reagovat 15.3.2014 10:49 - Johny - dodatek

Tu čerstvou zeleninu a listy je třeba pořádně rozžvýkat, jde o enzymy v ní obsažené, koho to zajímá extrémně, může se řídit např. v USA velmi populárním Markusem, ale jde to i bez jeho výrobků. A kdo si myslí, že převážně bezmasá strava je nechutná, mýlí se, jde jen o to naučit se spoustu jiných jídel a používat i jiná a výraznější koření, než běžně používáme - např. indické - kurkumu, zeleninovou masalu, kumín (římský kmín), chilli, černé hořčičné semínko, atd. Např. sabží s plackami "čapátí" mám nejradši.

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *