Důležitost samovyšetření varlat
Na prevenci tohoto onkologického onemocnění upozorňuje uskupení mladých mediků z neziskové organizace Loono společně s módní značkou Deedivine v kampani Motýlkuj.
Prevenci rakoviny prsou a varlat se začalo Loono věnovat už v minulém roce prostřednictvím kampaně Sahám si na ně každý měsíc. „Loni jsme díky veřejné sbírce vybrali peníze na nákup speciálních gumových školících modelů prsou a varlat, na kterých jsme během jednoho roku zvládli na vzdělávacích workshopech naučit přes 10 000 lidí, správnou techniku samovyšetřování. Díky nám si 29 lidí odhalilo rakovinu včas,“ říká Kateřina Vacková, zakladatelka Loono.
V letošním roce se chce v rámci listopadu, měsíce boje proti rakovině prostaty a varlat, soustředit právě na zdraví mužů a jejich pohlavních orgánů. „Mnoho mladých mužů si myslí, že se jich rakovina varlat netýká. Opak je ale pravdou, muži mezi 15 a 40 roky jsou nejrizikovější skupinou. Proto je důležité, aby prevenci nezanedbávali a začali myslet na své zdraví už v tomto věku,“ vysvětluje Vacková. Pro zájemce přichystalo Loono řadu listopadových workshopů a přednášek otevřených veřejnosti. Po předchozí domluvě je možné sjednat také workshopy v soukromých firmách nebo na půdě škol.
Cílem kampaně je nejen upozornit na důležitost prevence, ale i získat finanční prostředky na nákup nových školících modelů. „Většina modelů koulí, které používáme na našich workshopech, bohužel nepřežila intenzivní „osahávání“. Abychom mohli v našich aktivitách pokračovat, propojili jsme se s módní značkou Deedivine, která pro nás ušila speciální edici pánských motýlků, kapesníčků a sukní s motivem knírku. Z každého nákupu putuje část peněz do Loono a umožní nám tak zakoupit nové modely,“ doplňuje Vacková.
Co víme o varlatech? |
|
Co víme o rakovině varlete? |
|
- Odpovědět
Pošli odkaz