Nadbytek bílkoviny ve stravě - komentáře

přejít na článek

První příspěvky v diskuzi

reagovat 28.2.2006 16:02 - Lucie H

Nejsem odborník a nevím jestli jsem to pochopila správně. Tedy v luštěninách je dostačující množství bílkovin př: týdenní porce asi jaké množství únosné?

reagovat 28.3.2006 18:02 - Beny

Vynechat ze stravy bílkoviny živočišného původu a nahradit je pouze luštěninami je absolutně nevhodné. Luštěniny (ale i ostatní rostlinné zdroje bílkovin) neobsahují všechny esenciální aminokyseliny. Proto, když je člověk vegetarián, musí se důsledně věnovat sestavování jídelníčku, aby nedošlo k nedostatku některé z esenciálních aminokyselin v těle. Poslední odstavec článku je jeden velký blud. Autor si v textu Množství 60g je pro člověka normální hmotnosti opravdu minimální. A zkonzumovat celou denní dávku bílkovin v jediném jídle je naprostá hloupost, nehledě k tomu, že oněch minimálních 60g odpovídá cca 300g hovězího masa, což je jeden z nejvydatnějších zdrojů bílkovin vůbec (oněch luštěnin bychom museli zkonzumovat 240g, ovšem jak už jsem napsal, nejedná se o samostatně vhodné bílkoviny). Velmi by mě zajímalo, jak celému organismu prospěji, když do něj nacpu celou denní dávku bílkovin najednou, zvlášť je-li to takové množství stravy... Krom toho autor označuje těstoviny jako potravinu s nízkým obsahem bílkovin, přičemž bílkoviny obsahují většinou nad 10% bílkovin, což rozhodně málo není.

Co dodat...

reagovat 28.3.2006 18:05 - Beny

Pardon, měl jsem samozřejmě na mysli, že těstoviny (a ne bílkoviny) obsahují nad 10% bílkovin.

reagovat 4.5.2006 09:03 - Martin

Ovšem těch 60g je myšleno pro ležícího nemocného 60kg těžkého člověka. Pro ty z Vás kdo žiji aktivně nebo maji těžkou práci a nedejbože váži třeba zdravejch 90kg se tato hodnoty posouvá až k 230g bílkovin denně. Takže celý ten článek je vlastně jen o MINIMÁLNĚ nutném množství bílkovin denně !!!

reagovat 4.5.2006 14:33 - dvid

Pokud nedržíš striktní vegetariánskou stravu tak si dopřej vaječný bílek,je to téměř čistá 100% bílkovina a voda s vysokým podílem aminokyselin navíc bez kalorií a tuku.Další nemasovou ale velmi!! kvalitní zdroj bíkovin najdeš v nízkotučném tvarohu,nebo olomoucké tvarůžky mají až 45%bílkovin a minimálně tuku.Případně prodávají syrovátkovou bílkovinu jako sportovní doplněk.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 11.7.2014 21:02 - Radka

to souhlasi, 100g masa ma...

6g??? Jsi se zblaznil???
Doporucuje se okolo 1g/kg hmotnosti (max.2g) - prebytecne mnozstvi bilkovin skodi ledvinam, takze vseho s mirou, ne vsechny prijate bilkoviny organismus potrebuje a telo si je nedokaze schovat do zasoby a ledviny je musi slozite vyloucit, takze aby jste nebyli do budoucna nekteri z vas adepti na dialyzu!!!

reagovat 13.7.2014 13:47 - !

Dík za reklamu na tvoje studio, určitě se v něm nechám prostudovat.

reagovat 27.7.2015 13:12 - marta

budte vegani a budete zdravi...

To je super, tak mi prosím sděl, co jíš. Moc díky marta

reagovat 27.7.2015 17:29 - jedlík masa

Z přemíry živočišných...

Nadbytek proteinů může vadit, i když dost lidí klidně snese víc, než je ta max. bezpečná hranice tj. 2g na kg hmotnosti. Tj. pro muže 75 g to je 150g. Půl kila masa dá cca 100g, takže tu zbývá rezerva. Víc vadí ale bílkoviny rostliné než živočišné. Rostlinné bílkoviny jsou hůř využitelné než živočišné, tj. v moči je pak víc dusíkatých látek než u proteinu živočišného původu.

reagovat 30.3.2016 14:40 - Milena

Toxická močovina??? Naopak, močovina je NEtoxický odpadní produkt aminoskupin v bílkovinách! A jedno bílkovinové jídlo denně v žádném případě není dost, pokud to není 300g flák masa, který obsahuje právě těch potřebných 60g bílkovin.Sníst je najednou ale také není vůbec přínosné, protože z těch 60 g pozřených naráz si stejně tělo vezme asi 20-25g a zbytek se nevyužije. Takže bílkoviny je třeba rozdělit do všech (nejlépe pěti) dennních jídel!

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *