kortikoidy

První příspěvky v diskuzi

reagovat 26.4.2004 10:43 - noblond

Ahojky, zajímalo by mě, jestli máte někdo zkušenosti s léčbou kortikoidy, jak jste při tom přibírali a případně hubnuli. Už měsíc a půl tenhle sajrajt musím užívat, přibrala jsem asi 7 kg a nemůžu se jich (za stálé léčby) zbavit. :o(

reagovat 6.6.2004 17:15 - Violet

Ahoj , ano , bohuzel na kortikoidech se pribira na vaze , jsou to temer zazracne leky , ale todle je jejich nevyhoda . Pri predavkovani hrozi az Cushinguv syndrom . Porad se s lekarkou , ktera ti je predepisovala !! Co vim , nemaji se uzivat dlouho !

reagovat 13.6.2004 13:44 - Eva

Radím kortikoidy obejít velikým obloukem. Dovolím si nesouhlasit s jejich zázračností. Určité problémy dokáží potlačit na úkor dalších, usazují se v těle a mají samé negativní dopady nejen přibírání na váze, předčasné stárnutí kůže (což mi ve slabé chvíli přiznala i lékařka)a mnoho dalších. Na otázku čím je nahradit ale neodpovím, protože každý člověk si volí svou cestu v životě a musí sám pochopit spoustu souvislostí přírodních zákonů a na nich založenou léčbu.Přečetla jsem mnoho různých knížek a dávala si věci dohromady nejen co se kortikoidů týče a dnes jsem zdravá a k lékařům nechodím ač mi řekli, že jsem nevyléčitelně nemocná. Přeji všem hodně sil a vždycky jen správná rozhodnutí.

reagovat 22.7.2004 13:19 - noblond

Tak už jsem bez nich, ale přibrala jsem po nich za 4 měsíce 20 kilo a nejde to dolů. Měla jsem jim tenkrát podepsat revers. :o(

reagovat 22.7.2004 13:32 - Pavel

Dovolte, abych se přidal k Vaší diskusi. Jsem lékař, pracuji jako homeopat a jsem atest. specialista v jednom z oborů. Ze své zkušenosti mohu říci, že LÉČBA KORTIKOIDY VE SVÉM DŮSLEDKU NEDOPADNE NIKDY !!! DOBŘE. Jedinou výjimkou jsou některé akutní, život ohrožující stavy, kdy kortikoterapie může rozhodným způsobem přispět k záchraně života. Všechny ostatní indikace jsou jen výrazem léčebné bezmocnosti. Úvodní rychlá zlepšení, jsou po krátké době vystřídána recidivami a potřebou dalších a vyšších dávek. Za úspěch nelze ani považovat skutečnost - kdy např. ekzém léčený kortikoidy zmizí a už se neobjevuje. NENÍ VYLÉČENÝ - JE POTLAČENÝ - do hloubi organismu a místo ekzému se rozvíjí většinou astma, ale i jiné nemoci, závažnější než původní astma. Situace, kdy kortikoterapie stabilizuje některá zánětlivá, destruktivní či degener. onemocnění za to VŽDY ZAPLATÍTE - únavou, obezitou, otoky, celkovou nevůlí atd. Kdo můžete, NEZAČÍNEJTE S TOUTO LÉČBOU a kdo už jste pod jejím vlivem, zkuste se z toho vyvléknout. Někdy to bohužel nejde a omezení nebo vysazení kortikoterapie vede k dramatickým zhoršením zdrav. stavu. Je katastrofou, že již malé děti užívají kortikoidy denně, celoročně, nikdo si nedovede představit důsledky takového počínání...

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 22.6.2017 01:36 - Hančo

Kortikoidy je dvousečná zbraň! Sám jsem mnoho let užíval kortikoidy v neuvěřitelných dávkách na potlačení silné alergie. Kortikoidy nic nevyléčí, jenom potlačují reakce ale nemoc zůstane skrytá a kdykoliv se může znova projevit a taky většinou projeví v nejméně čekanou chvíli. Co ale užívání přináší většinou je ještě horší než původní reakce. Proto pokud je možné vyhnout se lečbě kortikoidy tak se jim vyhni! A to pocházíš z Brna nic nemění, že pitomci jsou po celém světě a nikde se jim nevyhneš. A mezi těmy šarlatány není vyjímka! Držím ti palečky!

reagovat 5.7.2017 16:05 - Jana

Dovolte, abych se přidal k...

Po 11-letech užívání kortikoidů jsem pochopila, že jsem se ocitla na šikmé ploše. Začala jsem to řešit jinak a podařilo se odstranit astmatické obtíže a zbavit se užívání kortikoidů. Zůstaly však otoky, únava, obezita. Jak se zbavit těchto věcí, které jsem před začátkem léčby kortikoidy nemívala?
Děkuji za odpověď.

reagovat 5.7.2017 18:09 - Fred

Bez kortikoidů to asi nejde...
Ty se dávají už nenarozeným dětem, kterým hrozí předčasný porod....Kortikoidy podporují u nich růst plíc , aby mohly při případném přdčasném porodu dýchat a nezemřeli....

reagovat 25.10.2017 10:15 - Věrka

Kortikoidy beru cca rok kvůli nefrotickému syndromu. Nepřibrala jsem nic, sportuju a hlídám jídlo. Ovšem nemůžu spát. Z toho jsem samozřejmě strašlivě unavená a strašlivě otrávená. Okolo druhé, třetí v noci se vzbudím a do rána skoro nespím. Už je to neúnosné, budu trvat na změně léčiv nebo na vysazení. Takto se nedá žít, nehledě na to, že normálně musím chodit do práce, kam se s takovou jen plazím. Tyto prášky jsou hnus, nikdy jindy v životě jsem se necítila tak mizerně...

reagovat 19.12.2017 11:33 - Tomáš Hajzner

Dobrý den,
jsem od vyoperování kraniofaryngeomu z frontálního prostupu nucen užívat spoustu silných léků, z nichž mne nejvíc škodí hydrocortison 10 mg Jenapharm (dávkování 15-2,5-2,5mg). Uživám tyto léky jižř od roku 1994 (narozen 1985). Od té doby jsem během prvného roku užívání enormně přibral (ze 7mi let a 30kg jsem přibral během roku na 50kg), a za posledních 15 let, jsem pribral ze 100kg na enormních 150kg. Mám kvůili kortikoidům tyto zdravotní komplikace:
extrémní nadváha
silná dýchavičnost
problémy s potencí (téměř žádný testosteron)
velké zavodnění organysmu
silný diabetes 1.typu s komplikacemi
otoky nohou.
Je pro mne prosím nějaké řešení, nebo budu neustále přibírat na váze až praknu, nebo se přidají ještě problémy se srdcem. Jsem už vážně moc zoufalý a žádný z lékařů mi není schopný pomoct.

Tomáš Hajzner

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *