L-karnitin pomáhá s nadváhou, únavou i onemocněním srdce - komentáře

přejít na článek

První příspěvky v diskuzi

reagovat 17.10.2001 08:56 - Krak

V textu se vyskytují tvrzení o tom, že karnitin pomáhá sportovcům zlepšit výkonnost a zkrátit regeneraci. Rád bych viděl důkazy potvrzující pravdivost tohoto tvrzení. Doporučuji všem přečíst si tento článek.
Krak

reagovat 9.1.2002 12:17 - sosák

Po přečtení článku v prvním komentáři, který vyzněl naprosto negativně ve prospěch karnitinu, jsem nepochopila, proč dotyčný člověk použil pouze studie o karnitinu, které vyznívají v jeho neprospěch. Studií bylo provedeno daleko více a mnoho jich má daleko příznivější výsledky. Nemám je bohužel k dispozici, ale to je mi popravdě řečeno úplně jedno. Karnitin jsem začala používat už velmi dávno a za jeho služby jsem velmi vděčná. Především únava po trénincích odcházela podstatně rychleji a velmi jsem ocenila karnitin při redukčních dietách. Patřím k lidem, kteří vyzkoušeli bezpočet různých redukčních diet a všem je myslím známo, že čím častěji dietu držíte, tím horší a pomalejší je hubnutí. Je sice pravdou, že nemám vlastní zkušenost s používáním karnitinu jen coby doplňku výživy bez fyzického cvičení. Ale pokud jsem karnitin používala 20 minut před aerobním tréninkem, tak vám můžu velmi svědomitě potvrdit, že to je pro mě doslova zázrak. Ať už se věci a různá měření mají jakkoliv, mně karnitin pomohl a nedám na něj dopustit. Zkuste to!

reagovat 1.3.2004 22:52 - Cestmir

NEKOLIK INFORMACI - V 80. letech byl objeven blahodarny vliv nekterych aminokyselin na mnoho specifickych stavu. Jsou nyni vyuzivany stejne jako vitaminy.
CARNITIN je aminokyselina, ktera se sklada z lysinu a methioninu. Bezne se pouziva pri prevenci srdecnich chorob a k doplneni svalove energie.Slouzi k prenosu tuku k mitochondriim, ktere jsou vlastne jakousi miniaturni bunecnou elektrarnou.Mitochondrie spalovanim premenuji tuk v energii. Carnitinove kapsle mohou tedy byt dobrou zasobarnou energie pred zvysenou fyzickou aktivitou.1500 mg denni davky carnitinu jsou rovnez pouzivany k posileni sexualniho vykonu.Osoby drzici redukcni dietu muze carnitin uchranit pred vnikem ketozy, nastavajici pri polovyhladoveni v dusledku stravy s nizkym obsahem karbohydratu, ktera muze byt smrtelna.
METHIONIN - je aminokyselina, ktera obsahuje siru. Je to chelator, coz znamena, ze se spojuje s toxickymi prvky {jako olovo, rtut a kadmium} a vylucuje je z tela.Tyto toxicke prvky zpusobuji mnoho poruch, vcetne vysokeho tlaku, deprese,hyperaktivity deti, zhorsovani pameti,poruch nadledvin.Proto muze methionin prispet k lecbe techto stavu.Je ho hodne v mlecnych vyrobcich a mase, ale chybi v zelenine a lusteninach.Vegetariani maji proto sklon k jeho nedostatku a meli by jej proto v jine forme uzivat.
LYSIN - muze velmi efektivne potlacit virus, ktery zpusobuje tzv. opar{herpes simplex}. lysin se nachazi v zelenine a obili a hraje dulezitou roli pri vstrebavani vapniku.
Vsechny dulezite aminokyseliny se volne prodavaji a obvykle je jejich nazev spojen s predponou L, jako
L-Arginin, L-Lysin,L-Carnitin apod.
Vice viz kniha Dr.Michael Sharon - Komplexni vyziva, vydalo v roce 1994 nakl.PRAGMA Praha.

reagovat 13.10.2006 21:18 - Martin

Když neumíš vkládat odkazy, tak je nevkládej, debile. Stránka nelze zobrazit...

reagovat 11.4.2007 09:32 - Debil

Kdyby nebyli Martine tvý rodiče sourozenci tak by jsi si možná všimnul, že komentář s odkazem je již poměrně starej...

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 29.3.2009 15:51 -

Lucasino,Karel sem psal v březnu před rokem,tak je zbytečný ho po roce peskovat,určitě si sem za rok nepřijde přečíst tvé úžasné napomenutí.

reagovat 17.11.2009 07:33 - Jana II

L-Karnitin je jistě dobrý,ale všeho s mírou.Mám názor,že příliš velké dávky u sportovců mohou vyvolat náhlé úmrtí ,třeba přímo na hřišti,při velkém svalovém zatížení.V poslední době byly případy náhlého selhání srdce u mladých sportovců a byl vysloven názor,že tito sportovci asi nebyli řádně vyšetřeni lékařem .Což nemusí být pravda,ale měli by určitě konzultovat lékaře a poradit se o užívání karnitinu a jiných potravních doplňcích.

reagovat 18.11.2009 07:34 - Ššššš

Málokdo z výkonostních sportovců bere jen L-karnithin. Bere se celá řada látek, které moho ve vyšších dávkách škodit.
A to nemyslím přímo chemické steroidy.
Problém je i s D-karnithinem. Je lépe vstřebatelný, účinkuje rychleji, ale má taky víc vedlejších účinků. Pokude se bere karnithin do 10 g denně, neměl by být rozhodně životu nebezpečný

reagovat 29.6.2010 23:57 - václav

Na únavu, svalovou slabost, úbytek energie jsou enzymy, např. Q Max 30, Q Max 60 od farmaxu. Vyhovuje a dodává svalům výživu.

reagovat 21.7.2010 08:47 - jitka

Na únavu, svalovou slabost,...

Souhlasím, koenzym je výživový a regenerující. Q Max znám.

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *