Hmotnosť a antipsychotiká

První příspěvky v diskuzi

reagovat 3.7.2010 16:48 - amanitta

Dobrý deň,
som 18ročná študentka medicíny. Pred 3 mesiacmi mi pri hospitalizácii bola zistená schizoafektívna psychóza. Dostala som sa z toho, ale užívam antipsychotiká (konkrétne Ziprexu). Môj problém je prudké priberanie na váhe. Preto sa chcem opýtať, či niektro nemá skúsenosti s tým ako sa stravovať pri užívaní týchto liekov a nepribrať, prípadne schudnúť. Lieky užívam necelé 3 mesiace a pribrala som 12 kíl a váha mi ide stále hore, aj ked sa neprepchávam. Môže mi niekto poradiť ako zmeniť stravovacie návyky a viac nepriberať? Na čo si mám dať pozor? Vopred dakujem za rady. zuzana

reagovat 3.7.2010 21:11 - Hanče

Neporadím,jen ti napíšu,že jsem na tom stejně,za půl roku 7 kg nahoře:-( Jsem z toho na nervy a taky se nepřecpávám,jím jako jsem jedla vždy před užíváním...

reagovat 4.7.2010 07:39 - Tom

Ono asi ani není co poradit. Znám 2 ženy, které užívají léky (a nemusí to být jenom antidepresiva, tyto vlastnosti mají i jiné skupiny) a váha jim doslova nekontrolovatelně létá nahoru a dolů, podle toho jestli právě užívají nebo ne.

reagovat 4.7.2010 07:55 - Stela

Některé antipsychotika nebo antidepresiva mohou způsobovat inzulínovou resistenci, člověk to pozná podle toho, že má hlad třeba hodinu po jídle, ale i dřív.
Je proto třeba hlídat si glykemku, to znamená nejist vůbec cukr (sladit třeba stévií, ne nezdravými sladidly)), omezit pečivo a brambory.
Mělo by se to spravit.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 3.7.2010 16:48 - amanitta

Dobrý deň,
som 18ročná študentka medicíny. Pred 3 mesiacmi mi pri hospitalizácii bola zistená schizoafektívna psychóza. Dostala som sa z toho, ale užívam antipsychotiká (konkrétne Ziprexu). Môj problém je prudké priberanie na váhe. Preto sa chcem opýtať, či niektro nemá skúsenosti s tým ako sa stravovať pri užívaní týchto liekov a nepribrať, prípadne schudnúť. Lieky užívam necelé 3 mesiace a pribrala som 12 kíl a váha mi ide stále hore, aj ked sa neprepchávam. Môže mi niekto poradiť ako zmeniť stravovacie návyky a viac nepriberať? Na čo si mám dať pozor? Vopred dakujem za rady. zuzana

reagovat 3.7.2010 21:11 - Hanče

Neporadím,jen ti napíšu,že jsem na tom stejně,za půl roku 7 kg nahoře:-( Jsem z toho na nervy a taky se nepřecpávám,jím jako jsem jedla vždy před užíváním...

reagovat 4.7.2010 07:39 - Tom

Ono asi ani není co poradit. Znám 2 ženy, které užívají léky (a nemusí to být jenom antidepresiva, tyto vlastnosti mají i jiné skupiny) a váha jim doslova nekontrolovatelně létá nahoru a dolů, podle toho jestli právě užívají nebo ne.

reagovat 4.7.2010 07:55 - Stela

Některé antipsychotika nebo antidepresiva mohou způsobovat inzulínovou resistenci, člověk to pozná podle toho, že má hlad třeba hodinu po jídle, ale i dřív.
Je proto třeba hlídat si glykemku, to znamená nejist vůbec cukr (sladit třeba stévií, ne nezdravými sladidly)), omezit pečivo a brambory.
Mělo by se to spravit.

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *