Glykemický index

První příspěvky v diskuzi

reagovat 20.6.2006 14:47 - Jitka

Máte někdo zkušenosti s dietou podle glykemického indexu?

reagovat 22.6.2006 15:23 - Kikina

Teď jsem s tím začala. zvu se, až budou nějaké výsledky.

reagovat 28.6.2006 10:48 - G

nemáte někdo příklady jídelníčku podle GI?

reagovat 28.6.2006 11:17 - Dietář

GLYKEMICKÝ INDEX

potraviny se stejným množstvím sacharidů mohou mít v praxi odlišný glykemický index - vedou k rozdílnému vzestupu glykemie. Důležitá je i příprava potraviny, její tepelné zpracování (např. u vařených brambor je GI 65, u hranolek GI 95).



Jak jíst podle glykemického indexu

Základ je výběr potravin - čím je hodnota GI nižší, tím je potravina vhodnější. Při dietě podle glykemického indexu byste měli vybírat potravinu s hodnotou GI do 35. Hodnoty od 35 do 50 patří do prevence nadváhy, vyšší hodnoty jsou rizikové a mohou za vznik obezity.



Glykemický index stopne váš hlad

Glykemický index rozhoduje o tom, za jak dlouho budete mít hlad (na jak dlouho vás potravina zasytí). Potravina s vysokým glykemickým indexem vás nezasytí na dlouho, již chvíli po jídle ucítíte hlad a chuť na další jídlo. Potravinám s vysokým GI se vyhýbejte obloukem!



Dietu dle glykemického indexu uznávají lékaři

Parametr glykemického indexu je uznáván i odborníky z lékařské veřejnosti.

Konzumace potravin s nízkým glykemickým indexem snižuje riziko:

obezity

kardiovaskulárních onemocnění

infarktu myokardu

nádorových onemocnění

cukrovky

Tipy na dietu dle glykemického indexu

Potraviny s nízkým GI

ovoce - jablko, hruška, pomeranč, nezralý banán, grep, třešně

zelenina - paprika, cibule

luštěniny - čočka, fazole

mléčné výrobky - odstředěné mléko, nízkotučný ovocný jogurt

vlašské ořechy

celozrné špagety

fruktóza

krupice

Potraviny s vysokým GI

pivo

smažené hranolky

med

cornflakes

glukóza

pšeničná mouka

bílé pečivo

chipsy

cukr

čokoládové výrobky

kukuřice

reagovat 29.6.2006 09:52 - RNDr.



Recepty:

Polévka: ve velkém hrnci orestujte 1 cibuli a 2 stroužky česneku. Přidáme450 g libového mleté hovězího masa nebo krůtího masa a dusíme do zhnědnutí. Přidáme 450 g žampionů nebo hlívy ústřičné, jednu mrkev, celerový stonek a znovu krátce podusíme. Nakonec přidáme 1 malou plechovku rajčatového protlaku, 120 g malých krup, 1 masox, 1 bobkový list, tymián a plechovku černých fazolek. Zalijeme 1500 ml vody a dusíme v tlakovém hrnci dalších 30 min. Ochutíme pepřem, solí a balzamickým octem. Touto polévkou nasytíme rodinu, zatímco si ji můžeme přinést do práce a ohřát si ji. (2,5 GIP)



Fazolová pomazánka: Naložte 2 lžíce nakrájených sušených rajčat do, 60 ml vařící vody a nechte 10 min odstát. Slijte přebytek vodu a vyždímejte je. Rozmixujte je v mixeru s 1 plechovkou bílých fazolí, 2 lžičkami olivového oleje,

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 6.10.2008 12:52 - Diabetik

Ayperi, souhlasím. Bohužel ale většina lidí netloustne v záchvatech žravosti, ale soustavným přejídáním. Když bude někdo denně konzumovat velké množství sádla s nulovým GI, bude tlustý. Je to otázka množství a ne GI.

reagovat 21.2.2010 15:54 - Václav

Prosím o informaci jaký glykemický index má nealkoholické pivo Birell-Radegast. Děkuji.

reagovat 21.2.2010 19:17 - Diabetik

Přesné číslo neznám, ale bude to dost vysoké, pivo (i nealkoholické) obsahuje hodně jednoduchých cukrů.

reagovat 10.8.2011 20:34 - zuza

Ahoj,kde by se daly sehnat další recepty,nevíte,prosím?Děkuji...

reagovat 13.3.2013 18:43 - Vasek

Vystizne a strucne je glykemicky index opisany v mojom clanku http://www.nehnevajsa.sk/glykemicky-index

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *