Faktura za plyn pro rok 2008. Podivné chování Pražské plynárenské a.s.

První příspěvky v diskuzi

reagovat 30.3.2008 00:29 - Johny

Ve čtvrtek 28.3.08 přišla domů faktura za plyn. V roce 2007 byla za celý rok 27.1107 a teď po necelých třech měsících, v době největšího odběru(topná sezona) přišla faktura s tím, že mám nedoplatek 9 500Kč. Hodně dlouho jsem přemýšlel a četl to dokola a nemohl pořád přijít na to, v čem je chyba, že najednou dlužím tolik peněz. Plyn na topení používám od roku 92 a nikdy s tím nebyl problém. Někdy byl nějaký malý nedoplatek či přeplatek a to jsem normálně vyřešil. Ale tohle je něco jiného. Po dlouhé době a kontrole i minulých faktur, jsem přišel na to, že spotřeba je v pořádku a ten nedoplatek také, až na to, že přišel za prvé v době největší spotřeby a za druhé po necelých třech měsících a to nejde pomocí měsíčních záloh ani náhodou pokrýt. Jak jsem zjistil, tento problém má víc lidí a je to vše vystaveno ve stejnou dobu a datum splatnosti je 8.4.08. Faktura byla vystavena 12.3.08, na poštu dodána 26.3.08 a domů jsem to dostal 28.3.08. zajímavý odstup?!? Navíc, já dávám zálohu 14.3.08, takže se do jejich výpočtů dostanou je dvě zálohy,ale do kapsy tři. Divné je, že celé léta vždy faktura přišla po roce a najednou po necelém čtvrt roce a hlavně v době největší spotřeby. Působí to na mě dojmem, že jim jde jen o to, získat množství volných peněz, ze kterých neplatí žádné daně a můžou si s nimi dělat výhodné transakce. Když nad tím uvažuji logicky, tak je to celé jen pro jejich prospěch. Když jim zaplatím co chtějí a budu platit měsíční zálohy, dostanou za rok ode mě místo třiceti tisíc, skoro čtyřicet a pak mi na konci roku, pokud tedy budou dělat nové vyúčtování, budou muset vrátit těch 9 500kč, pokud nezdraží rapidně plyn. Je to celé nějaké podivné a asi bude nejlepší jim nic hned neplatit a počkat až na upomínky a pak teprve něco dělat.

Pokud máte nějaké podobné zkušenosti, napište sem.Díky

reagovat 30.3.2008 23:09 - sych

Domnívám se, že je to z toho důvodu,že se opět "pohne" cena plynu. Jestli do + nebo do - to nevím, ale plynárny postupně přešly na jiný způsob fakturace /rozdělení ceny plynu, dopravy , měření atd. podobně jako ČEZ. Radši bych to zaplatil, pokud další cyklus bude v létě, požádal bych o snížení zálohy a tím se to srovná. Lepší než si nechat odstříhnout plyn a pak platit drahé prachy za znovuzapojení.

reagovat 31.3.2008 02:33 - Johny

Ale to je naprosté nepochopení toho, co se děje. Ty faktury se vždy dávaly za rok a proto je také ta měsíční záloha. Pokud jim zaplatím teď, tak dostanou za rok o těch devět tisíc navíc a budou je tedy teoreticky vracet. Celý systém placení plynu ztrácí smysl, jediné co fakt z toho vidím, je to, že oni dostanou bezplatné peníze k dispozici a budou si s nimi moci dělat různé výhodné transakce. Říkáš radši zaplatit, nevidím jediný důvod, jim to dávat hned, nejdřív musí dát urgence a pak můžu uvažovat o tom, co a jak udělám. Jakmile jim zaplatím hned...já nejsem dlužník, toho ze mě dělají tím, že chtějí peníze teď, v době největší spotřeby, tak to už z nich nedostanu. Mám od nich měsíční vypočtenou zálohu 2500Kč, když je to za celý rok, tak to vyjde, nebo mi vrátí, či něco doplatím a to je v pořádku, ale chtít po lidech peníze v době největšího odběru, kdy to při sebevětší snaze nejde ze záloh zaplatit, je pěkná zhovadilost:(

Jakmile bude po topné sezóně, klesne spotřeba dolů, u někoho úplně a u jiného na minimum a celý problém s penězi bude pasé. To vůbec nemá co dělat se zvýšením plynu +/-, to je v tomto případě zanedbatelné. Je to nějaká jejich hra namířená silně proti spotřebiteli. Už jen to, že vystavení fakturace je 12.3.08, před platbou měsíční zálohy je divné, oni tím pádem započítávají jen dvě zálohy a přitom dostanou tři, než se faktura dostane ke mně, splatnost je 8.4.08, dost krátká doba na nějaké akce??? Fakturace začíná 28.11.07 a vystavena je 12.3.08, to není ani čtvrt rok, co je to za podivné fakturační období. Ke spotřebiteli je faktura odeslána na poštu až teprve 26.3.08 a ke mně přišla 28.3.08, docela divné rozmezí??

Ale doba, ve které je spotřeba veliká, je pro ně výhodná, ale ve smlouvě nic takového, o změně fakturačního období není a ani nám nebylo nic sděleno, že by docházelo ke změnám. Rovnou lidi postaví před problém :(

Kdybych neplatil pravidelně zálohy, chápu, musím to nějak nahradit,ale já je platím spolehlivě a mínil jsem, že budu platit dál, ale...nevidím v tom jinou logiku, že by mi vlastně museli vracet přebytek, tak jak to zatím vždy bylo, než, že jim jde o to získat hotovost zadarmo, bez úroků. Myslím, že by nám měli dát vysvětlení. Psal jsem jim tam na Call centrum mail, tak jsem zvědav co mi odepíšou. Ale napadá mě jedna věc...pokud už bych jim měl zaplatit, což zatím nechci, tak bych jim ale zdůraznil, "ano dám vám peníze, ale na čtyři měsíce zruším zálohy"(to je v mém případě to co, po mě chtějí teď). Ale já ani ty peníze nemám, musel bych si je vzít na půjčku a pokud vím, tak se zálohy rozpočítávají z roční spotřeby, aby se do toho spotřebitelé vešly a pak se to vyrovnává podle potřeby, nikoli platba předem. Kdo to ze strachu chce platit...to je to, s čím počítají, a to je podle mě hloupost, na to nemají nárok. Kdyby mělo fakturační období být v tuto dobu, bude potřeba předělat výši splátek, tak, aby to vycházelo bez zbytečných nedoplatků/přeplatků. Myslím, že bude potřeba se spojit dohromady a zjistit u svazu ochrany spotřebitelů,jak to celé je po právní stránce? Oni v tom mají spoustu nesrovnalostí a my spotřebitelé se nesmíme bát, jinak dopadneme špatně. Lidi, rozum do hrsti a v jednotě je síla. Když nás bude víc, nebudou moci s námi tak lehce zametat!!

reagovat 31.3.2008 02:34 - Johny

Ale to je naprosté nepochopení toho, co se děje. Ty faktury se vždy dávaly za rok a proto je také ta měsíční záloha. Pokud jim zaplatím teď, tak dostanou za rok o těch devět tisíc navíc a budou je tedy teoreticky vracet. Celý systém placení plynu ztrácí smysl, jediné co fakt z toho vidím, je to, že oni dostanou bezplatné peníze k dispozici a budou si s nimi moci dělat různé výhodné transakce. Říkáš radši zaplatit, nevidím jediný důvod, jim to dávat hned, nejdřív musí dát urgence a pak můžu uvažovat o tom, co a jak udělám. Jakmile jim zaplatím hned...já nejsem dlužník, toho ze mě dělají tím, že chtějí peníze teď, v době největší spotřeby, tak to už z nich nedostanu. Mám od nich měsíční vypočtenou zálohu 2500Kč, když je to za celý rok, tak to vyjde, nebo mi vrátí, či něco doplatím a to je v pořádku, ale chtít po lidech peníze v době největšího odběru, kdy to při sebevětší snaze nejde ze záloh zaplatit, je pěkná zhovadilost:(

Jakmile bude po topné sezóně, klesne spotřeba dolů, u někoho úplně a u jiného na minimum a celý problém s penězi bude pasé. To vůbec nemá co dělat se zvýšením plynu +/-, to je v tomto případě zanedbatelné. Je to nějaká jejich hra namířená silně proti spotřebiteli. Už jen to, že vystavení fakturace je 12.3.08, před platbou měsíční zálohy je divné, oni tím pádem započítávají jen dvě zálohy a přitom dostanou tři, než se faktura dostane ke mně, splatnost je 8.4.08, dost krátká doba na nějaké akce??? Fakturace začíná 28.11.07 a vystavena je 12.3.08, to není ani čtvrt rok, co je to za podivné fakturační období. Ke spotřebiteli je faktura odeslána na poštu až teprve 26.3.08 a ke mně přišla 28.3.08, docela divné rozmezí??

Ale doba, ve které je spotřeba veliká, je pro ně výhodná, ale ve smlouvě nic takového, o změně fakturačního období není a ani nám nebylo nic sděleno, že by docházelo ke změnám. Rovnou lidi postaví před problém :(

Kdybych neplatil pravidelně zálohy, chápu, musím to nějak nahradit,ale já je platím spolehlivě a mínil jsem, že budu platit dál, ale...nevidím v tom jinou logiku, že by mi vlastně museli vracet přebytek, tak jak to zatím vždy bylo, než, že jim jde o to získat hotovost zadarmo, bez úroků. Myslím, že by nám měli dát vysvětlení. Psal jsem jim tam na Call centrum mail, tak jsem zvědav co mi odepíšou. Ale napadá mě jedna věc...pokud už bych jim měl zaplatit, což zatím nechci, tak bych jim ale zdůraznil, "ano dám vám peníze, ale na čtyři měsíce zruším zálohy"(to je v mém případě to co, po mě chtějí teď). Ale já ani ty peníze nemám, musel bych si je vzít na půjčku a pokud vím, tak se zálohy rozpočítávají z roční spotřeby, aby se do toho spotřebitelé vešly a pak se to vyrovnává podle potřeby, nikoli platba předem. Kdo to ze strachu chce platit...to je to, s čím počítají, a to je podle mě hloupost, na to nemají nárok. Kdyby mělo fakturační období být v tuto dobu, bude potřeba předělat výši splátek, tak, aby to vycházelo bez zbytečných nedoplatků/přeplatků. Myslím, že bude potřeba se spojit dohromady a zjistit u svazu ochrany spotřebitelů,jak to celé je po právní stránce? Oni v tom mají spoustu nesrovnalostí a my spotřebitelé se nesmíme bát, jinak dopadneme špatně. Lidi, rozum do hrsti a v jednotě je síla. Když nás bude víc, nebudou moci s námi tak lehce zametat!!

reagovat 31.3.2008 02:36 - Johny

Omlouvám se za to, že je to dvakrát. Při odesílání mě to klamně hlásilo, že příspěvek nemohl být přidán, tak jsem to zkusil znovu a výsledek je zde :)

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 3.4.2008 13:27 - Oko

To je tedy pěkná sviňárna, to zase chtějí oblbnout lidi a dobře se napakovat. Když ale lidi se bojí a málokdo se dokáže ozvat a na to oni hřeší. Tak to abych si to tam také nechal přepsat.

reagovat 3.4.2008 19:12 - :o

text

reagovat 12.4.2008 13:06 - dana

Ted jsem se to dozvěděla od mamky, že po důchodkyni příjemkyni sociálních dávek chtějí 10.000 Kč. To je snad zlý sen. Nic platit nebudu, zkusím se domluvit, už se něco děje?

reagovat 12.4.2008 14:53 - katka

Já jsem s nimi taky řešila problém, přišla mi upomínka, že dlužím na zálohách - celkem malou částku okolo 2.000,- Kč. Tak jsem tam volala, že mám dost vysoké zálohy a že to "dohoním". Zálohy platím měsíčně t.j. 12 měsíců a oni prý chtějí platit jen 10 měsíců, ale přesně v té výši jak potřebují. Tak jsem se rozohnila s tím, že se mi vůbec nelíbí, že mě nazývají dlužníkem, když ještě vůbec není vyúčtování a nevědí, zda dlužníkem budu či nikoliv. Zažádala jsem o to, aby mi prodloužili lhůtu (bohužel jsem zapomněla jak tuto lhůtu nazývají) a aby mi nepřišli odpojit plyn. Zatím žádná upomínka nepřišla, ale je to velice nepříjemné, vždy se snažím vše ihned platit, nikdy jsem nikomu nic nedlužila a i tak jsou problémy. Mám pocit, že je vůbec názor zákazníka nezajímá....

reagovat 21.5.2016 16:14 - Branko Prdič

Já jsem je ochcal, vyrábím si svůj plyn, byste čuměli jak hoří hořáky na střevní plyn,

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *