ESPRITAL 30

První příspěvky v diskuzi

reagovat 14.2.2006 14:05 - monča

ahojky napsal mi před týdnem doktor tyto léky AD. Za jak dlouho začnou zabírat a pomůžou?? neberete je někdo??

reagovat 15.2.2006 11:45 - P.

Já jsem je brala - na depresi mi nezabraly vůbec, byla jsem po nich strašlivě ospalá, malátná a unavená a začala jsem se nekontrolovatelně přejídat (zvyšují chuť k jídlu - mám potvrzené i od jiných lidí). Přibrala jsem během měsíce asi šest kilo, prostě hrůza. Tobě možná sednou, je to hodně individuální, ale já už tenhle dryják do pusy nedám. Pokud bys chtěla podrobnější info, na www.help24.cz je toho spousta (zadej si to do vyhledávače).

reagovat 15.2.2006 16:36 - monča

no já taky hrozně žeru vlastně pořá i v noci a to jsem nikdy nedělala.

reagovat 15.4.2006 23:46 - m

souhlasim, s tim jidlem je to neunosny, a na depresi vubec nezabiraj, zda se mi, ze to ma spis opacnej ucinek. Komu by se taky zlepsila nalada kdyz vidi sam sebe jak tloustne, tloustne a.............

reagovat 14.6.2006 10:03 - Lucka

ahojky, beru je už skoro 3 měsíce a až teď mi začíná být fajn, jsem s nimi spokojená, ale těším se na to až je nebudu potřebovat.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 4.3.2017 05:58 - Ano

Omlouvám se za mnohé...

Hanko, díky za podporu. To, co píšu, jsem zažila na vlastní kůži. Mám "jen" depresi a úzkostnou poruchu, ale seznam prášků, které na mě jako na pokusném králíkovi vyzkoušeli, by vydal na celou brožuru. Jedno AD mi docela zabíralo, ale doktorka mi ho pořád vysazovala, prý je zastaralé (podle mě spíš nezajímavé pro lékařské lobby) a psala taková zvěrstva, že jsem nevěřila. Vedlejším účinkem léku na schizofrenii je ospalost, prásk, tu máš prášek na spaní. Jsi úzkostná, prásk, dvoje antipsychotika, do toho Trittico, Mirtazapin, Prothazin - že tloustnete? No s tím se musíte smířit. Že se celé dopoledne probíráte z útlumu, děláte v práci chyby - no co, vedlejší účinky. Citace lékařky "drahá, smiřte se s tím, že zázraky dělat neumíme. Léky už budete muset brát celý život". Jenže život s dvaceti kily navíc, bez sexu (ztráta chuti naprostá), celý den zpomalená, utlumená, unavená, v hlavě vygumováno, nezájem o cokoli - to je podle ní život? Sypala bych té slepici těch patnáct prášků denně, co jsem brala, ať mi předvede spokojený život. Jsem z malého města, nemám bohužel volbu jiného lékaře, tak ty sračky končí tam, kam patří, tj. v odpadkovém koši a já zoufale sháním Lexaurin, aby mi aspoň chvíli bylo dobře. Alespoň že ty původní, "zastaralá" antidepresiva jsem si vydobyla zpět. Ale stálo to měsíce návštěv s opakovaným scénářem: je mi špatně, ty prášky nezabírají. Lékař: musíte počkat alespoň měsíc, než odezní nežádoucí účinky. Po měsíci: je mi stále špatně, ty prášky nezabírají. Lékař: vyzkoušíme modernější. Po měsíci: je mi špatně, ty prášky nezabírají..... Kdyby to nebylo tak smutné, je to fraška.

reagovat 4.3.2017 08:34 - Hanka

Ano. Já jsem napsala zcela pravdivý příběh té své bývalé kolegyně z podniku, kde jsem předtím pracovala. Byla to fajn ženská. Já tehdy byla mladá holka, těsně po vyučení. Rozuměly jsme si. Přála jsem jí vždy k svátku. Pak podnik zrušili. Já jsem byla bez práce. Nakonec se mi naskytl úklid v jedné firmě, o který jsem také přišla! Chodila jsem nakupovat do obchodu, kde pracovala, a dodnes, coby čerstvá důchodkyně, vypomáhá její sestra. Tak mi ten příběh o Jiřince vyprávěla. Už předtím jí našli diabetes. Asi stres na to, že nemohla už dělat svou práci. Dietou zhubla na 58 kilo. Diabetolog jí chválil, jaké má perfektní hodnoty. A pak, do toho všeho to schizofrenie! A bum! Po antipsychotikách 25 kilo navíc, silná cukrovka, záchvat žlučníku, operace, nakonec předčasná smrt! Jiřka byla svéprávná. Přesto její sestra chodila s ní k psychiatrovi. Jak se jí předtím zdálo, že její sestra zhubla až hodně, tak potom byla opravdu zděšená, jak rychle nabírala! Zhoršil se jí silně zrak, skoro neviděla. Její sestra je přitom "od rány", umí se ozvat! Vždyť pracuje denně s lidmi! Ale všude se setkávala s nepochopením! Psychiatr se odvolával na bláznění a co má jeden rohlík kalorií, navíc, že sestra je svéprávná, tak aby do toho nemluvila! Zastání nenašla ani u její praktické lékařky, ani na OSSZ, když chtěla, aby jí alespoň zvýšili výši invalidního důchodu! Pak to skončilo tak, jako to skončilo! Je to hrozný stav našeho zdravotnictví! Nejde jim o uzdravení! Antipsychotika jsou pěkné svinstvo! Kdyby nedostala schizofrenii a nezačala je brát, určitě by tady dnes ještě dlouho byla! Před lety jsem plánovala, že ji jednou doma navštívím! Vím, že už jenom na hřbitově!

reagovat 23.5.2017 17:00 - mila

Vidím, že povídání o espritalu ustalo :-) Léky už dávno neberu, nabraná kila však nejsem schopná zhubnout :-(

reagovat 30.7.2017 08:08 - Věra

Milo, dík za příspěvek. Esprital také neberu, nechci takhle blbě dopadnout.Beru Trittico AC 150. Ale moc mi stejně nezabírá! Na spaní neúčinkuje ani po měsíci a půl! Lépe je, nebrat vůbec žádná antidepresiva! Kolik kg jsi z toho Espritalu nabrala? Užívala jsi ho dlouho?

reagovat 20.1.2018 19:00 - mila

Milo, dík za příspěvek....

Koukla jsem sem až teď :-) paní Věro. Přibrala jsem během měsíce a půl osm kg a je to rok. Mám je stále :-( Trittico beru už spoustu roků a už vlastně ani nepoznám, zda-li funguje. Někdy spím někdy ne. Syn mi řekl, že staří lidé už nepotřebují tolik spát :-) Někdy mi to vadí, jindy si i v noci najdu nějakou zábavu :-) Přeju šťastný čas....

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *