epilepsie

První příspěvky v diskuzi

reagovat 19.4.2001 21:31 - Hanka

V rodině se vyskytla epilepsie. Nevíme o ní vůbec nic. Poradí nám někdo?

reagovat 19.5.2001 19:32 - Doktorka

Epilepsie je chronické onemocnění, které se projevuje křečovitými záchvaty. Je způsobena přílišnou a neuspořádanou činností nervových buněk v mozku.

Existuje mnoho druhů epilepsie, které se liší svou intenzitou. Může jít pouze o mírné poruchy vědomí, chvění a znecitlivění končetin, poruchy koordinace, ale i o prudké křečovité záškuby a stuhnutí svalstva spojené se ztrátou vědomí (velký záchvat - nebezpečí úrazu při pádu a zapadnutí jazyka a následného udušení).

V některých případech se u dětí objevuje záchvat v důsledku vysokých horeček a v budoucnu se již neopakuje a není potřeba dlouhodobá léčba.
Pokud se jedná o opakující záchvaty, musí být dlouhodobá (popř. celoživotní) léčba antiepileptiky a lidé maqjí určitá omezení (nesmí pít alkohol, řídit auto, vykonávat některá povolání...).

Spouštěcími faktory může být např. horečka, nevyspání, záblesky světla, některé televizní programy, hlasitá hudba, některé léky, nízká hladina kravního cukru...

U některých lidí může být epilepsie způsobována i alergií na určité potraviny. pokud je podezření na nějaké potraviny - je možno vyzkoušet vylučovací dietu (viz. diety)

V dospělosti se může epilepsie objevit po úrazu či v důsledku jiného onemocnění na mozku (zánět, nádor, absces, intoxikace...)

U některých lidí trpících epilepsií byla zjištěna vysoká hladina hliníku v mozku (pozor na hliníkové nádobí). Též olovo či užívání umělého sldidla aspartamu (Nutrasweet) bylo dáváno do souvislosti s epileptickými záchvaty.



Diagn?a epilepsie se stanovuje EEG (elektroencefalogram)vyšetřením.

Kromě léčby antiepileptickými léky může být celková terapie doplněna vitamíny (B complex, zinek, vápník s hořčíkem, koenzym Q), bylinnou léčbou (po poradě s odborníkem, na posilnění jater a zmírnění vedlejších účinků antiepileptik je možno užívat ostropestřec marijánský), homeopatií (konzultovat s odborníkem).

reagovat 30.5.2001 13:21 - Vlasta

Epilepsii trpím již delší dobu. Zpočátku se jednalo jen o menší výpadky vědomí a chvění. Je to asi tři roky, co jsem měla tzv. grand mal (velký záchvat). Lékařka mi upravila dávku antiepileptik. Od té doby jsem už podobný záchvat neproděla, menší problémy byly jen nevýrazné. Dá se říct, že jsem plně kompenzována. Vím, že jsou tu jistá omezení. Chtěla jsem se jen zeptat, přestože vím, že bych se měla vystřídat alkoholu, jestli je možné požít nějaké minimální množství. Do jaké míry to muže ovlivnit můj zdravotní stav a nemoc samotnou.
Děkuji za odpověď.

reagovat 31.5.2001 12:37 - Doktorka

Alkohol se nesmí pít, protože výrazně zvyšuje sedativní účinek antiepileptik (čili ještě více snižuje ostražitost a schopnost koncentrace). Dále alkohol společně s antiepileptiky výrazně naručuje metabolicou schopnost jater. kromě toho má alkohol přímý negativní účinek na mozkové buňky.

reagovat 10.7.2001 09:22 - Vladka

Co epilepsie a těhotenství? Jaká rizika se můžou vyskytnout?

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 15.4.2015 14:54 - Michal

Ahoj čokoláda se...

Ahoj,taky mám epilepsii a před pár lety jsem od jednoho doktora u vstupní prohlídky vyslechl větu: "Nesmíte čokoládu" přičemž jsem všude možně četl, že tohle tvrzení už neplatí. Občas si ji dám a nemám s tím problém

reagovat 21.10.2015 15:28 - vera vranova

hodně pokousany jazyk,co dělat,přetrpět to ač je neunosnenebo to rysknout k dr.a ten to prostě zašije a dřiv se to zahoji,kdo nezna je to fakt hruza,někomu třeba dobre na hubnuti,protože sotva pijete,jinak kapačky,dik

reagovat 26.3.2016 10:39 - Terka

Ahoj můj brácha má epilepsii a teď sním mamka jezdí na terapii na neurorehabilitační kliniku axon

reagovat 20.12.2016 15:31 - Kateřina

Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat mám syna je mu 6let a v 5 letech mu zjistili epilepsii - bere na ně léky Orfiril long a k tomu ještě Levetiracetam. Bohužel stále dostává křeče, třepot do ruky. Je to slabší ale objevuje se to občas. Myslela jsem že když to začne brát tak to se to postupně vytratí. Pořád mám pocit že ty léky mu nestačí, nebo by měl mít jiné. Nebo může to trvat delší dobu než se to zlepší /pokud se to zlepší/? Děkuji

reagovat 27.5.2017 14:03 - isis

Dobrý den,
chtěla jsem se...

Múžete ještě zkusit ketogenní dietu.

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *