Dyslexie a Dysgrafie

Archiv příspěvků

reagovat 11.1.2007 21:33 - Dana

Nemáte někdo zkušenosti s tím, že dítě píše zrcadlově. Jedná se o nějaký typ poruchy nebo se mám přiklonik k názoru, že dítě "jen" blbne? Jedná se o 6 ti letou dceru, v září jde do školy. Díky Dana

reagovat 11.1.2007 23:15 - Iva

Nemusíš mít vůbec strach,moje dcera takto psala taky-mohly jsme jí to vysvětlovat,ale ona si to zas napsala po svém.Taky psala zrcadlově,3 nebo 1 a vůbec to neviděla.Pak nastoupila do první třídy,sem tam se ze začátku ještě spletla,ale už je to v pohodě,dítě si zafixuje při učení ve škole jak má správně písmenko vypadat a jak ho má napsat.Věř mi,každé písmenko píšou do zblbnutí....

Teď chodí do druhé třídy a už si ani nevzpomene,že takto psala.

U tvojí dcerky jde opravdu jen o hraní,ty jsi tou školou prošla,takže ti to svítí do očí,že je to špatně-ale ona zatím ne.Nedělej si s tím těžkou hlavu.

reagovat 12.1.2007 09:19 - Ala

U mé kamarádky dcera psala také zdrcadlově a byl to příznak vysoké inteleigence i na gymplu má vyznamenání. Ale někdy to může být i příznak nějaké dyslexie, dysgrafie a pod. určitě bych to nechala prověřit v pedagogické poradně.

Full Spectrum kurkumin

reagovat 12.1.2007 10:55 - Petra

Mám dotaz-jak se rozpozná určitá dys... u člověka ve věku 35-40 a více?V té době co oni chodili do školy, se o poruchách učení nevědělo a nebo velmi málo.Zřejmě u nich byl problém a na konci špatné vysvědčení.Přu se o tom s kamarádkou-ona tvrdí,že v dopělosti již žádná dys... není-což já si nemyslím,člověk psaný projev většinou používá většinu života-přitom je označován za tupce,co ani nepozná kde se píše jaké y/i.

Znám takové a přitom to jsou velmi inteligentní lidi s logickým myšlením. Nevědí jestli trpí nějakou dys..ale vzhledem k tomu,že se o tom v období jejich školní docházky nevědělo,je to pravděpodobné?Nebo si jenom nechtějí přiznat,že jejich inteligence není taková........

reagovat 12.1.2007 21:22 - Ala

Jsem dysortografik a také jsem zažila dobu, kdy se tím nikdo nezabýval. I když jsem se učila dobře a šla mi matematika, fyzika a chemie, tak jsem měla problém s diktátem, buď jsem stihla psát a byly tam chyby, když jsem nechtěla chyby nestihla jsem psát.

Potíže se čtením, přehlížení některých písmen i slov.

Mockrát jsem se opakovaně učila např. vyjmenovaná slova a pokud jsem je nepoužívala opakovaně, tak jsem je brzy zapomněla a musela se učit znova.

Zjistila jsem, že jde o tuto vadu až když jsem měla dítě ve škole a v tém době se už o tom i mluvilo a psalo.

Abych si některé y/i zapamatovala, tak mi hodně pomáhala fotografická paměť a různé pomůcky. Jako obraz visí - představ si jak visí na zdi a na čem visí??? např. na hřebíčku a co ten má ??? - přece hlavičku a to je vlastně tečka a tedy měkké i.

A tímto způpsobem jsem pomáhala synovi a jeho paní uč. byla nadšená jak to zvládá. Zabere to hodně času a přemyšlení, ale dá se s tím pracovat. I mne se podařilo vystudovat střední školu, ale pravidla českého pravopisu mám neustále u ruky.

reagovat 12.1.2007 21:36 - Magdaléna

Ala,tak takovou metodu se snažím také používat,máme v poručnické péči chlapce,který je teď ve 3.třídě,minulý rok mu zjistili dysgrafii,dysortografii,krátkodobou,pozornost,paměť i soustředění,katastrofa.Někdy jsem u učení v koncích.Ale snažím se ho hodně naučit stylem,jako ty,představ si atd.

reagovat 30.1.2007 09:46 - Míra

Měl jsem velké problémy s dyslexií. Učitelky mi stanovily rychlou diagnózu. Je hodnej ale blbej. Během studií jsem se s tím nějak popasoval, ale čtení nahlas mi opravdu dělalo velké problémy. Když jsem začal číst začaly mi přeskakovat písmenka a nevěděl jsem co čtu. Začalo mi to dělat problémy i v zaměstnání. Tak jsem se dopídil, že na to pomáhá kineziologie metoda one brain. Po 2 hodinovém sezení a 3 týdením cvičení se to opravdu hodně zlepšilo a to mi je 30 let. Takže si myslím, že dyslexie sama nepřejde po škole, ale že se dá s tím něco dělat.

reagovat 30.1.2007 10:27 - Ala

Magdaléno, ještě jsem se zapomněla zmínit, podívej se po knihkupectvích, existují sešitové knížky od 2O do 5O od Nové školy Brno, jsou vždy zaměřeny na jednotlivé témm, např vyjmenovaná slova, podstatná jména, vždy jedna knížka, která je jednoduchá a doplňuje se, s tím se dá také dobře trénovat.

reagovat 6.10.2007 13:07 - Gábina

Přečetla jsem si Váš příběh a velice mě zaujal. Potřebovala bych vědět více o tom, jak se tato porucha u Vašeho syna projevovala, od kdy to začalo, jak se to zlepšovalo, jak to bralo okolí.....studují Pedagogickou fakultu a potřebuji to vědět kvůli seminární práci, kterou mám z pedagogiky a vybrala sem si toto téma, protože mě zaujalo a chtěla bych o tom vědět více, tak pokud byste byla tak hodná, mohla byste mi napsat na mail gabina.turcova"seznam.cz.....předem děkuji.



S pozdravem



Gabriela Turčová

reagovat 6.10.2007 13:13 - Gábina

Ahoj Míro, četla sem si tvůj příběh, chtěla bych vědět více o tom, jak se tato porucha projevuje, kdy přesně začala, jak se to zlepšovalo, jak na to koukali učitelé a okolí....toto téma sem si vybrala, protože mě zaujalo a mám z toho seminární práci, tak kdyby ti to nevadilo, tak mi prosím tuto poruchu můžeš podrobně popsat na mail gabina.turcova"seznam.cz

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *