Doprava pacienta sanitkou

První příspěvky v diskuzi

reagovat 25.2.2008 20:59 - Irena

Zkušenosti z \"Motola\"
Můj muž vyrazil na objednané vyšetření na ambulanci traumatologie do Motolské nemocnice. Pro něj komplikované, protože jsem ho nemohla doprovázet. Ráno ho sanitka dovezla tak jak bylo objednáno. Po vyšetření, kdy odcházel z ordinace jako poslední, mu byla objednána sanitka na odvoz domů v 16:45. A tak čekal a čekal... Když se zdálo být čekání nekonečné, požádal sestřičku, aby mu prověřila jeho odvoz v 17:15. Sestřička tedy zavolala na dispečink motolské záchranky a tam jí bylo řečeno, že sanitka přijede za chvíli. Trpělivý manžel a jeho opuchlá končetina čekali a čekali a čekali by ještě teď, kdybych pro něj ve 20:35 nepřijela. Od rána byl na vyšetření a domů dorazil ve 21:15. Večer jsem zavolala na dispečink a ptala se jak jim běžně trvá doprava pacienta. Dispečerka telefon otráveně zvedla až po hodně dlouhém vyzvánění, možná že jsem ji hodně rušila v jejím pracovním výkonu. Po mém dotazu mi řekla, že to může být až 6 hodin. Nebyl to vtip, podle tónu a řeči jsou na podobné příběhy zvyklí. A stačilo by tak málo, včas oznámit pacientovi, že bohužel bude muset hodně dlouho čekat, protože sanitka není k dispozici. Po tomto sdělení, by se jistě každý pacient snažil situaci řešit. Třeba by si zavolal taxi nebo by obvolal známé. Chtít však něco podobného, je asi nad pracovní schopnosti dispečerů. Možná mají na práci něco mnohem, mnohem důležitého.

reagovat 27.2.2008 15:46 - Ze zdravotnictví

Možná ,že mají jen málo sanitek a saniťáků.Je to stejné,jako když z oddělení propustí třetinu sester v rámci úsporných nařízení nemocnic a.s.

Takže Tvůj manžel čekal 6 hodin na sanitku,tam zase se některý pacient nedočká nakrmení,či přebalení,neboť to stávající personál nezvládne,i kdyby stokrát chtěl.

To jsou ty, tolik potřebné změny ve zdravotnictví,směřující k úsporám .Ach jo.

reagovat 12.8.2008 12:37 - Džein

Propouštěli mě z nemocnice po operaci páteře s tím, že sanitka je objednaná na půl 1 po obědě. Najedla jsem se a vyhostili mě z pokoje, že postel potřebují pro někoho jiného. Pak jsem musela o berlích přebývat na chodbě, protože sanitka nikde. Ani na úpěnlivé prosby, že už nemohu stát ani v tomhle stavu chodit, nikdo nereagoval. Trvalo to přes tři hodiny a potom příchozí saniťák mě dořval, že jsem nebyla schopna vzít si tašku s věcmi. Ještě jsem volala manžela, aby mi přišel naproti před dům, to saniťákovi taky vadilo, tím telefonem jsem ho děsně zdržovala. Co dodat?

reagovat 24.8.2012 06:03 - Doprava nemocných

Možná ,že mají jen málo...

Jsme jediným státem v Evropě, možná snad na světě, který umožňuje dopravu nemocných. Pojišťovna za tyto převozy platí tak málo, že na tom provozovatel jen prodělává. Řidiči proto dostávají zaplaceno pouze za dobu kdy vezou pacienta, prostoje jim nikdo neproplácí, buďte si tedy jistí, že oni se nikde neflákají, jen by přišli o čas nebo o peníze. Takže jejich platy jsou mizerné v kontrastu s tím, kolik času v práci tráví a jak se na ně ze všech stran sype jen kritika. Logicky ti lepší brzy odcházejí. Zařízení jsou tak nucena přijímat nezkušené řidiče, kteří neznají daný region a občas se ztratí. Nehledě na to, že jsou například po Praze dopravní zácpy a řidiči sanitek, které nevezou akutní případy nesmí houkat a nemají přednost.
Problém vzniká také ze stran pacientů, kteří si naposlední chvíli termín změní nebo zruší a dispečink pak musí improvizovat a měnit celý plán, to už si řada z vás ale neuvědomuje.
Naprostá většina lidí tenhle systém jen využívá, protože je zdarma. Nechápu, proč se převozy nejsou zpoplatněny stejně jako pobyt v nemocnici, návštěvy lékařů, pohotovosti, recepty, apod.
Mimochodem - práce na dispečinku záchranné služby je dost náročná a zvládne ji málokdo. Uvědomte si, že zatímco zuříte v čekárně, že sanitka pro vás nepřijela včas, řeší dispečink třeba umístění těžce raněného pacienta, kterého v žádné nemocnici nechtějí přijmout, protože byly všude omezeny kapacity. Pak se nedivte, že váš "problém" pro ně není prioritní. Chcete spolehlivou a včasnou přepravu? Zaplaťte si taxik, nebo se nechte vozit vašimi dětmi.

reagovat 25.8.2012 09:19 - opravdu?

Dost by mne zajímalo, kolik...

Tak to by mě tedy zajímalo, proč sestry mají vždycky plnou hubu keců, když mají vypravit někomu sanitku a tváří se, jako by to šlo z jejich kapsy. Byla jsem přímo svědkem situace, kdy přivezli paní, která se ani nemohla postavit na nohy, ani posadit, natož chodit, protože pak začala upadat do bezvědomí. A na chodbě se sestry a doktoři bavily, že na pohotovost mohla dojet sama a že nejsou taxi.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 3.1.2014 13:31 - Adolf

Já mám s řidiči dobrou zkušenost. Propustili nás z nemocnice a my dva poslední v sanitě jsme řekli šoférovi, aby zastavil u hospody a domů jsme pak jeli autobusem v náladičce, bylo to za komančů byli jsme po zlomeninách s lyží šofér si dal taky grog a pohoda. Čím více jsme pili tím jsme byli střízlivější. Zlatá doba chlast, cigarety a ženský vše laciný. Čím víc se pilo tím víc se udělalo o to jsou mladí ochuzeni a těch psů co se ve fabrice snědlo, paráda.

reagovat 28.5.2014 20:58 - Sestra záchranáře

V jistém kraji fungují záchranáři jako taxíci- doprava pacientů, jsou řízeni centrálně z krajského města, takže místo aby zachraňovali, tak jezdí a byrokratí, přeji pěkný den.

reagovat 18.10.2016 22:12 - Josef

Vážená paní, chápu vaše úmorné potíže způsobené čekáním na sanitu. Ale dle vyhlášky je maximální čekací lhůta 6 hodin. Navíc pacient není v ohrožení života. Jsme jeden z mála státu na světě který umožňuje převoz pacienta na vyšetření. Dispečer mohl být otrávený, jelikož to není žádný medík, když za den řešíte 90% bolavých bříšek. Nic méně měl by se i tak chovat profesionálně.

reagovat 19.10.2016 00:14 - P.V.

Vážená paní, chápu vaše...

Já jsem rád, že se k tomuto tématu vrátil, protože doprava nemocných je problém.
Nárok na dopravu má jen úzce specifikovaná skupina, ale mezi lidmi panuje představa, že každý nemocný má nárok na dopravu. Divili byste se, kolik příbuzných (dětí) nám v nemocnici řekne: ale matka (otec) se sem nemá jak dostat. Že toto není problém nemocnice, ale nemocného, či příbuzných, si neuvědomují.
Nemocnice nemají právo, ani povinnost někoho dovézt třeba na pravidelnou půlroční kontrolu či např. ozařování. Pokud je nemocný svéprávný.
Při ozařování či dialýze je zajímavé, že se řidiči z rodiny vždy najdou, protože je výhodně proplácen tzv. "cesťák". I když zjišťujeme, že kolikrát na onkologii rodiče pošlou autobusem, peníze shrábnou...
Ona dopravním službám stejně zvoní hrana, protože je to nadstandard a v Evropě velice ojedinělý. Takže raději si spořit peníze i na to, že třeba budeme muset jezdit do nemocnice taxíkem.

reagovat 2.6.2018 07:53 - Jan Svat.

Také jsem měl právo na odvoz z nemocnice po operaci. Čekal jsem 4 hodiny a přestalo mne to bavit.Syn mi obědnal TAXI. V dnešní počítačové době když má dispečer ĎŹÍpíesku a všichni mají telefony v autech, není problém kde se jeho auta nacházejí a aby znal všechny situace v dopravě. Mi jsme žádné telefony a ďípíesky neměli a já jsem Za ty čtyři hodiny dovezl autobusem lidi z Florence až do Železné Rudy.
Když dispečer neumí oznámit alespoň pacientovi jaká je situace, Neměl by takovou práci vykonávat. Je počítačová doba a každý se musí této době přizpůsobit. Taxsík se z Vršovic přistavil za dvacet minut. Džípieska ho naváděla volnější cestou, přesto , že byl pátek.Takový přístup kazí dojem celé nemocnice, ta si ale pro svou výbornou práci zaslouží to nejlepší ocenění.Hanba dispečérovi.

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *