dietologie

První příspěvky v diskuzi

reagovat 30.6.2004 16:01 - Býbo

ahoj, prosím o jednu radu. Už nevím co mám se sebou dělat. Máte někdo nějaké zkušenosti s dietoložkou ??? Konečně jsem se teď rozhodla pracovat na sobě, cvičím (posiluji) a omezuji se v jídle, nebo teda nejím to co normálně a přibýrám. Jsem z toho úplně na dně. Dá se na někoho obrátit o pomoc.

reagovat 30.6.2004 19:09 - zaza

No, ja svou valku s kilama vybojovala, takze sice nejsem dietolog, ale z vlastnich zkusenosti muzu k tomu neco rict. Jednak jsem se potykala taky s tim, ze dieta byla, ale kila sla stale nahoru. Chce to rozbor hormonu v tele. U me chyba byla v antikoncepci (marvelon), ktery mi ridil tukove hospodarstvi tak sikovne, ze i kdyz jsem nic nejedla, stejne jsem pul kila pribrala. Dostala jsem jinou a bylo o problem mene.

Dalsi brzda v hubnuti bylo to, ze si telo rychle zvykalo na mensi prijem a vystacilo z mala tak, ze bych musela stale jist mene a mene a efekt nikde.

Proste aby to fungovalo a pritom se clovek nemusel trapit hlady, musi se u toho trochu premyslet.

Co vadi v jidle, je kombinace tuky cukry.Kdyz budes jist jen tuky, nepriberes, kdyz jen cukry, tak taky ne, kdyz oboje dohromady, byt jen uplne malinko, vaha dolu nepujde, naopak.

Zmensovat porce tedy nema vyznam.
Pokud nekomu nevadi vzdat se uplne peciva, ovoce, sladkeho a priloh a zit jen z masa, syru a nektere zeleniny, ma vyhrano temer vyhrano. Kdyz k tomu muze jist male porce kazde dve hodiny a posledni tak v 18 hod. vaha pujde dolu i tem nejvetsim zarputilcum.

Ja protoze se nedokazu vzdat niceho, udelala jsem si vlastni kombinaci, telo nestrada hlady, dam si co chci (jen ne kdy chci) a za mesic jsem se zbavila sesti kil. Rychleji to nema smysl.

Rano si dam klidne i to pecivo, n eco maleho sladkeho, ovoce i prilohy k obedu, vse je rozdeleno po dvou hodinach na mensi porce a protoze jim tak casto, absolutne me chute nehoni. Odpoledne uz je doba, kdy se energie nespotrebovava jako rano, ale uklada se, tak se telo musi ozulit rim, ze k tukum nepridam nic z cukru, sacharidu, skrobu a tim se tuky nemaji sanci ukladat, neskodi.
Coz prakticky znamena, ze opet po dvou hodinach trochu zeleniny, syra nebo maso.

Ja prvni tri tydny jedla jen do 16 hod, pak uz jen caje, ted jsem to posunula do 18 hod.

A na to neni potreba zadny dietolog, to kazdy zvladne sam, protoze to nejdulezitejsi, vuli vam stejne nikdo neda. Musi se chtit a ja chci a tak sama sebe nesidim a jsem cim dal spokojenejsi.

Jinak prijde obdobi, kdy se vaha zastavi nebo zacne stoupat (pokud se k tomu cvici- sval je tezsi nez tuk). Vytrvat, a misto vazeni se radeji merit, cm ubyvaji nezavisle na vaze. Jinak nez se vaha pohne nekomu muze trvat docela dlouho, ale pak to ma zase o to rychlejsi sesup.

Drzim palce, vyzkousejte, funguje a nic to nestoji.

reagovat 1.7.2004 07:28 - Marta

Ahoj zazo, zaujal mě tvůj postup, zdá se mi rozumný. Kolik ti je let, tvoje váha a výška, moc by mě zajímalo, jestli to bude fungovat i na mě. S váhou se potýkám dlouho. Cvičením a omezováním se v jídle jsem docílila jen toho, že mám místo 26% tuku kolem 22%, váha se hne dolů jen když jsem na sebe opravdu přísná (příjem do 4200kJ), jakmile poruším dietu, skočí mi to i o dvě kila zpátky, takže se pleskám na stejném místě. Poraď, co sama jíš přes den. Mám vyzkoušené, že když nejím vůbec žádné pečivo, strašně trpím,takže jsemsi povolila celozrnný chléb k snídani, k tomu nějaký tvaroh a sýr nebo šunku. Pak nemám dlouho hlad ani chuť jíst. K obědu bych měla asi nějaké libové maso, se zeleninou, což taky zvládám. Někdy si dám malou porci normálního doma vařeného jídla, protože mám rodinu, pro kterou hodně vařím. Odpoledne mám problém. Mlsná mě honí až kolem 16.hodiny a není nic co by mě uspokojilo. řeším to zeleninou, salátu a okurek mám ve skleníku naštěstí dost, rajčata budou tak za měsíc. A co k večeři? Asi zas nějaké "kvalitní" bílkoviny, co? Problém je, že to vydržím pár dní, nikdy ne víc než 5 a pak následuje víkendové ochutnávání při vaření, případně nějaký ten kousek pečené sladkosti. Nemyslím, že bych toho snědla tolik, přesto váha v pondělí ráno je tam, kde před týdnem. Tak ráda bych měla o těch 6kg míň. Jako ty, prosím poraď, jak jsi na tom byla s jídlem před zhubnutím. Dík za odpověď.

reagovat 1.7.2004 09:36 - zaza

Ahoj Marto,je mi 42 a merim 168. Vek, kdy uz ta vaha proste sama roste, aniz by clovek delal neco jinak nez driv. Nyni mam uz jen 64, mela jsem i 72 a vetsinu vahy od pasu dolu.

Taky se nedokazu trapit celozivotne tim, ze si nejake jidlo odpiram nebo se nejak omezuju, to jde jen chvilku a pak o to s vetsi vervou bych diety porusovala a jojo efekt na sebe nedal cekat, bylo to jako tanecek, dve kila dolu, tri nahoru...a kazdy rok mi nenapadne zustalo kilo a z mych 62-63 bylo o deset vic.

Takze co jim, abych hubla a netrpela:
rano v osm snidane-1 kus peciva (chleba, rohlik, houska, normalni nebo celozrnna) k tomu nejakou zeleninu (rajce, okurka, paprika) a maslo, syr nebo naopak med nedo dzem.

asi za dve hodiny mam k svacine ovoce nebo jogurt nebo nejakou BEBE susenku cerealni nebo proste neco maleho na co mam chut.

za dalsi dve hodiny je obed, to je uplne jedno co si das, jen ta porce je mensi, taky varim pro rodinu, taky ochutnavam, tak pak si nandam spis uz jen symbolicky.

Po obede radikalni zmena:
odpoledne uz zadne sacharidy

kolem druhe si dam zeleninu a kousek tvrdeho syra

ve ctyri zase kousek neceho takoveho.
misto syra treba maso nebo si hodim na panev VOK zeleninu Thai..nebo olivy a syr.

tim pro prvni obdobi koncim s jidlem.
Vecer uz jen caje.

To je pro prvni startovaci obdobi.

Asi tak po dvou trech tydnech muzu jist i trosku dele, t.j. prihodit jeste jedno jidlo, opet jen bilkovina, tuk a zelenina.

Osvedcila se mi zelenina nakrajena na prouzky, do bileho jogurtu trochu zaziky koreni a namacim si tam tu zeleninu, je to super.

Jo a hlavne bacha na nizkotucne veci, NEKUPOVAT, tuk neskodi. Tuky nahrazuji v nizkotucnych vyrobcich skrobem.coz je cukr, sacharid a v kombinaci s kapkou tuku dochazi prave k te ukladaci reakci.

Dopoledne to neni az takovy problem, protoze jsme nastaveni tak, ze dopoledni jidlo se neuklada, ale zpracovava na energii, kterou za den vydame.

Odpoledne uz se dela enegrie do zasoby, tedy uklada se a proto je potreba tomu zabranit.

Samotne tuky a bilkoviny nevadi, ale staci stopa sacharidu a uz je to v haji, ulozi se to, pokud energii nevydame ve vetsi m ire, nez ke prijem.

Nejvetsi chybu delaji lidi tim, ze maji velke prestavky mezi jidly a telo si prepracuje metabolismus na ukladani zasob na zle casy, kdy mezi jidly bude stradat.

Uz jsem na tom tak, ze nosim uz sebou porad neco, kdybych se nekde zdrzela, abych dodrzela ty casy. To je jedine na co je potreba myslet.

FAKT nemam hlad ani vecer a mam velkou radost, ze mi to funguje.

Tak se konecne da zit cely zivot, kdyz vahu uz jen udrzuju, nemusi se to tak striktne dodrzovat a 2x v tydnu skoncit s jidlem driv.

Obcas se to cele m usi porusit, coz neni problem, kdyz se jde nekam na raut nebo na dovolene, ale nesmi se z toho stat pravidlo.

Sladke si taky neodpiram i kdyz uz na nej nemam moc chut, ale treba zmzlinu muzu...ale jen dopoledne.

reagovat 2.7.2004 07:14 - Marta

Konečně funguje internet i na mém počítači, noc byla nekonečná. Děkuji ti za odpověď. Mně je 39let, jinak jsem klasická kancelářská myš, takže pohybu opravdu nic moc. Dietami se zabývám dlouho, znám osobně vyzkoušené diety, opravdu musí člověk něustále ubírat na množství jídla. A to nejde donekonečna. Zkusím tvojí variantu, to je pro celý život snesitelné a navíc nemusím pořád myslet na to co jím a hlavně jestli je tam správné složení. Na www.izhubnu.cz je článek od jedné paní doktorky, odpovídá tam na dotaz jak zrychlit zpomalený metabolismus, hodně se tam shodujete, a to tys na to nemusela studovat vysokou školu. Jo, mám 158cm a 55kg. Normální váha, v normě řeklo by se, ale jsem hodně nespokojená, moje spokojenost končí u té pětky na začátku. Ozvu se, jak se mi daří nedaří. Ale mám už dost pořád ubírat z jídla a hlavně se tím zaobírat celý život.
Píšeš, že ta váha navíc byla od pasu dolů. Takže zhubnutí se konalo hlavně tam? Já jsem rovnoměrně "tučná", ale opravdu nejvíc mám jak ty říkáš, od pasu dolů. Boky 96cm, stehno 58cm. To hovoří za vše. I ten tvůj jojo taneček důvěrně znám, ve snaze hubnout mi každý rok nějaké kilíčko přibylo, takže z dřívějších 48 jsem na 56. Úžas, kam až vede snaha zhubnout.
To, co popisuješ, že zabírá na každého, aspoň myslím, je Atkinsova dieta. I tu jsem zkusila, ale já prostě potřebuju aspoň jednou za den si dát kousek pečiva. Dokonce jsem si zvykla na ten německý celozrnný, dřív mi připadal kyselý, teď hurá dík za něj.
Měj se fajn, ještě jednou dík za příspěvek a drž mi palce.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 1.2.2010 00:14 - JoJoj!

http://zdravi.centrum.cz/zivotni-styl/2009/4/16/galerie/proc-radeji-nehubnout-podivejte-se/

reagovat 15.8.2010 22:02 - Olé!

MUDr Renata Zelenáková...

Shoubnout?...:)))

reagovat 7.2.2011 00:49 - Ordinace u Džamily

http://www.ordinacestehlikova.cz/sluzby/

reagovat 27.11.2011 00:20 - sam

Čaj na snížení váhy

zelený čaj
kůra krušiny olšové
máta - list
rozchodnice růžová - kořen
malina - list
hloh - květ
pivoňka - květ
jitrocel - list
šípek - plod
lněné semeno

reagovat 22.10.2015 00:05 - ...

http://rungo.idnes.cz/zahodte-diety-pohyb-je-dulezitejsi-rika-obezitolog-martin-matoulek-113-/behani.aspx?c=A150930_132938_behani_mao

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *