Depersonalizace,derealizace -život jako

První příspěvky v diskuzi

reagovat 12.9.2002 16:35 - M

Ahoj,
Hledame a zároveň nabizime informace k psychické poruše s
následujícími symptomy :
Trpicimu se zivot jevi jako sen ,nerealny , jako predstava ....
predmety, osoby a to, co se deje mu pripadaji nerealne, nehmotne,
jakoby predstavy.... ma problemy s uvedomenim si sebe sama , sve duse
a sve osoby ... ma problem s vnimanim sveho tela - jakoby byl bez
tela
nebo mu jeho telo pripada cizi.... smyslove prozitky jsou otupele,
necerstve, jakoby zahalene mlhou .......citi se pritom odcizen svemu
okoli, svym blizkym, ma problemy citit emoce .....
- tak tato porucha se nazyva depersonalizace a derealizace a je nekdy
castecne, popr.i uplne lecitelna. Vyskytuje se bud jako symptom -
pridruzena k nejake jine psych.chorobe (panická porucha, uzkost,
deprese...), muze prijit po proziti nejakeho traumatu, poziti drog
(ovsem vetsina tech, co berou drogy ji nedostane), nebo se muze
vzacne
vyskytovat i sama o sobe - primarni DP/DR.
Hodne info je v anglictine na :
www.dpselfhelp.com - coz je diskusni forum
http://www.artsci.co.uk/unreal/ - definice a popis depersonalizace a
derealizace
popr. na dalsich strankach.
Predem dik za jakoukoli zpravu ci podnet do diskuse , popr. posli
email na : snowflake789"centrum.cz
Michal

reagovat 12.10.2002 13:09 - Zdenka

Ahoj Michale,to co jsi popsal je jako bych to psala já!!!V polovině tohoto léta jsem u sebe začala pozorovat tyto pocity.Nejdříve jsem měla pocit,že se mi motá hlava,že jsem jako za sklem a že to,co vidím se mi spíše zdá.Táta mi řekl,že je to asi nízkým tlakem,že se mění počasí,tak jsem čekala pár dní,že to přejde a ono nic.Chodila jsem ven a měla jsem pocit,že jakoby žiju-nežiju a že se mi to spíše zdá.Zhoršovalo se to a tak jsem šla k psychiatričce,která mi řekla,že je to depersonalizace a dereal.,navíc s panikou.Je pravda,že jsem měla pár záchvatů,kdy jsem myslela,že umírám,srdce mi bušilo,špatně se mi dýchalo a měla jsem pocit,že nedojedu domů z města.Takže jsem od psychiatričky dostala léky CITALEC a RIVOTRIL.Jím jeden Citalec po půlkách denně a rivotril jednu a nebo dvě čtvrtky denně,podle potřeby na uklidnění.Mám opravdu divný stavy a nevím jak to popsat,jsem zmatená sama ze sebe,mé tělo mi připadá cizí,mám ze sebe někdy až strach a lidi kolem mi připadají také divní,jako přelud,nehmotní,nevím jak to napsat.Pořád se snažím ztotožnit se svým tělem a dát do rovnováhy mysl a tělo a zatím mi to nejde.Také mám pocit,že už jako nežiju,že za mě žije někdo jiný,jako by byla potlačena moje identita,sebevědomí,mé já.Život mi najednou připadá jako utrpení,těším se na večer,až půjdu spát a vše zaspím.Asi se rouhám,lidi trpí bolestmi ale bolest v duši,duševní peklo a zmatek je snad největší hrůza!Nevím zda se mi to stalo následkem stresu,kdy mě deptal přítel.kterého jsem milovala pomalu víc než sama sebe,žila jsem láskou k němu a on mě stále odsouval za své zájmy a já jen čekala na to,co mi slíbil a posléze nedodržel.Pak mě nakonec ze všeho obviňoval,že vše je má vina a já už tu tíhu křivdy nemohla unést.Ve svém srdci jsem věděla,že ho skutečně miluji a trápila jsem se,brečela,klepala se zoufalstvím,nevěděla jsem kudy kam!Pak jsem prožila další velký stres v práci.Navíc jsem zkoušela metodu hlubinné regrese v kombinaci s kineziologií a od té doby se mi vše rozjelo naplno.Nevím,co víc mi to způsobilo.Prosím o radu o pomoc!Je dobré jíst zmiňovaný CITALEC a RIVOTRIL nebo co se dá ještě jiného dělat?Mám strach,abych neskončila v blázinci nebo mě nenapadlo otevřít okno a skočit!Pomozte Zdenka

reagovat 12.10.2002 13:57 - Zdenka

Ahoj,ještě jednou Zdena.Zapomněla jsem podotknout k mému problému jednu důležitou věc.Čas od času mám divné věci s očima.Někdy mi začne blikat před očima jasné zubaté světlo,taková vlnící se čára zahnutá do podkovy,ta se zvětšuje,prostředkem pak vidím a na straně mi blikají modrá světla,až to odezní.Když během dne zavřu oči,nebo večer,tak mi tam stále kmitá na okrajích taková modrá světla,jako když si prstem zatlačíte na oko,tak je to tam vidět a já to mám i tak.Také se mi někdy zatmívá před očima,vždycky se leknu,že snad slepnu a udělá se mi pak i špatně psychicky.To jsem chtěla ještě dodat k mému předchozímu příspěvku na téma depersonalizace,derealismus.Nevím,jestli to třeba nemá nějakou spojitost.Ahoj,Zdena.

reagovat 12.10.2002 15:03 - janinapietro

Ahoj Zdeni, pises ,ze jsi prosla hlubinnou regresi. Zajimalo by me , jaky mas na to nazor. Tusim,ze mas spatne zkusenosti-myslis,ze zhorseni tveho stavu se stalo diky regresi??? V budoucnu bych to chtela vyzkouset, ted nevim... Tak je to risk nebo ne ???

Preji brzke uzdraveni.

reagovat 12.10.2002 16:27 - Zdenka

Ahoj,hlubinná regrese je pro osoby psychicky silné a to já asi nejsem.Můžeš vidět i cítit věci,které nejsou příjemné.Pokud se hlubinná regrese dovede správně až do konce měla by člověka zbavit určitých problémů a potíží,které má ale pokud se svěříš do rukou laika,může to mít i špatný dopad na zdraví a psychiku.Já jsem slyšela například hukot,viděla jsem plameny a kremace.Bylo to hnusný.Z vlastních zkušeností bych už v tomto oboru nechtěla experimentovat a pokud bych to potřebovala pro své zdraví a bylo to nevyhnutelné,pak bych se svěřila jen do rukou osvědčeného odborníka!!!Ale raději už ne,je to nahlížení někam,kam asi člověk nahlížet nemá.Ahoj,a raději žij tento život,relaxuj,medituj a tvé tělo a mysl tě sama pustí kam potřebuje.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 24.10.2017 11:27 - sdfg

To je asi nějak synonymem,být jako zelenina pod práškama.
Nějaké ty AD nebo snad anxilotika typu benzodiazepiny a podobné sajrajty s návykovostí.
Ovšem prý antidepresiva poslední generace jsou zcela něco jiného,pokrok nezastavíš,každopádně já bych to nebral ani párem volů.
V léčebně prý kolikrát naperou někoho třemi druhy léků anridepresivama,antipsychotikama a sedetivama no tak to bych byl jak zelenína Béééé.

reagovat 22.11.2017 16:06 - Lenka

ahoj vím jak tyto stavy...

Ahoj zajímalo by mě jak si se dokázal vyléčit ž depersonalizace

reagovat 11.12.2017 13:34 - Pavlína

ahoj vím jak tyto stavy...

Ahoj prosím napiš mi jak se z toho dostat rihova.pavlina@seznam.cz

reagovat 20.1.2018 06:52 - drozovka

Dobrý den,také by mě zajímalo, jak na tyto stavy, bez použití Antidresiv. droxovka15@post.cz

reagovat 22.6.2018 12:22 - Katty

obry den, od unora jsem nemocna. Prodelala jsem bartonellu a trvalo 2 mesice nez se na to prislo a byla jsem prelecena. Obehala jsem kde koho a zazila si silene stavy. Nikdo mi nebyl schopen rict co mi je. Po te jsem byla prelecena na 14 dni atb a tyden byl pokoj a pak se to rozjelo znovu, teploty, zvetsene uzliny, tres, bolesti hlavy, zacinala jsem mit stavy, kdy jsem na pul dne nevnimala a jen pozorovala vse okolo sebe, pak jsem se z toho probrala a byla jsem to zase ja. Pak to preslo do fáze kdy bylo vse takove tlumene a pote jsem zacala vysilovat co kdyz mam nejakou strasnou nemoc, proc mi nikdo nepomuze, co kdyz o sobe nebudu vedet a nekomu neco udelam ikdyz vim ze bych toho nebyla schopna. Vyhledala jsem psychiatricku a ta mi dala citalopram teva. Od te doby prilis moc nejim, beru ho 3 tydny 10g, mam pocit jako bych přišla o svuj zivot, jako bych nezila, jen delala vse automaticky, nic me nebavi, nic pro me nema smysl, jsem strasme unavena bojím se ze se muzu z toho zblaznit a jak se z toho dostat ven.ikdyz to ted vypada ze po fyzicke strance vsechno ustupuje, tak ta psychika se zhorsuje. Opravdu mam pocit ze nic neprozivam, neziju, kazdej den nejak preziju a fikam si k cemu to je kdyz to furt nejsem ja. Kazdej si mysli ze uz jsem v poradku ale me to strasne trapi, nedokazu uvažovat, logicky premyslet, vypadava mi pamet, co je za den, naposled jsem i premyslela kdyz prijel pritel jestli opravdu patri ke mne a to ho miluju. Ale mam v hlave uplne prazdno a jsem mimo, jak se z toho dostat a co to je. Jsem jak zavrena v nejake bubline co se to semnou deje a nevim co s tim. Nic mi nedava smysl.

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *