Dělená strava zlepšuje trávení - komentáře

přejít na článek

První příspěvky v diskuzi

reagovat 10.9.2004 13:23 - Jiřina Krausová

Souhlasím a potvrzuji, dělenou stravu "praktikuji" již několik let a s velkým úspěchem nejen co se týče nadváhy, ale také celé řady zdravotních neduhů.
Myslím, že lidé dosud význam stravy podceňují (když se rozhlédnu kolem sebe a vidím tolik nemocných a tolik obézních lidí) a neuvědomují si, že všechno, co sníme, více či méně přímo ovlivňuje naše zdraví, a to zdaleka nejen pokud jde o nadváhu.

---
Nadváhou jsem trpěla od dob svého dospívání, kdy jsem se začala neúnosně zaoblovat. Podepsaly se na mě zejména špatné stravovací návyky, zejména zlozvyky, které mě naučili v rodině. Opulentní snídaně, večeře i obědy, tzv. "poctivá" kuchyně, spousty masa a bílého pečiva, málo čerstvého ovoce a zeleniny, málo tekutin, spousty sladkostí od babiček... a hlavně všechno se vším.
Jako dítě jsem byla alergik, časem jsem se propracovala skoro až k bronchiálnímu astmatu, od raného mládí zdobila moje stehna výstavní celulitida, obrovské problémy jsem mívala se zuby, které se mi děsivě rychle kazily, v dalším výčtu větších či menších zdravotních problémů figurují lámavé nehty, suchá pokožka, mastné vlasy, akné, bolesti hlavy, zácpa, neustálá únava a vyčerpanost, spavost, duševní nevyrovnanost (tu smutek, tu úzkost)...
Možná si řeknete, vždyť je to normální, kdopak dneska netrpí něčím podobným? I já jsem si myslela, že je to běžné a že jsem "jinak docela zdravá".
Ale když jsem si jednoho dne přečetla knihu o životním stylu, která popisovala mimo jiné i dělenou stravu a její principy, rozhodla jsem se to zkusit.
Předtím jsem vyzkoušela celou řadu metod, jak shodit přebytečná kila a mít štíhlou postavu, ale neúspěšně. Všechny ty zaručené diety a prostředky na zhubnutí byly buď podvodem nebo měly jen krátkodobý efekt (pochopitelně).
A tak jsem začala "dělit".
Nebudu popisovat, jak to vypadá v praxi, o dělené stravě si může každý přečíst celou řadu knih nebo informací na internetu.
Ale výsledek byl takový, že kromě nadbytečných kilogramů jsem se zbavila i drtivé většiny výše zmiňovaných zdravotních neduhů:)

Dělená strava není dieta v pravém slova smyslu. Je to životní styl. Jíte všechno, akorát jinak, v jiných kombinacích. Významně tím usnadníte a urychlíte zpracování potravy v trávicím traktu a výsledkem bude úbytek na váze i zlepšení zdravotního stavu.
Je to "o zvyku". Pokud si zvyknete jinak kombinovat potraviny, můžete se takhle stravovat léta, třeba do konce života. Nebude vám chybět žádná důležitá látka, žádné živiny... protože při dodržování principů dělené stravy nemusíte nic vynechávat.

Ovšem pokud chcete kromě dělené stravy "najet" i na zdravý životní styl (a zdraví a hmotnost si udržet, případně ještě něco shodit a vylepšit), neobejde se to bez jistých omezení.
Já sama jsem ze stravy vypustila nebo striktně omezila:
sladkosti (bonbóny, čokoláda, zmrzlina, cukrářské výrobky), bílé pečivo, maso, mléčné výrobky, instantní potraviny a potraviny průmyslově vyrobené, které obsahují velké množství syntetických barviv, konzervačních činidel, umělých dochucovadel, aromat a pod. Také jsem skoro přestala pít kávu.

Jasně, občas si dám, když je chuť. Ale je to tak zřídka (odvykla jsem si), že si s tím organismus poradí bez následků.

Když jsem to zvládla já (kdysi těžký závislák na jídle), zvládnete to určitě i vy. Držím palce!

reagovat 10.9.2004 13:24 - Jiřina Krausová

Souhlasím a potvrzuji, dělenou stravu "praktikuji" již několik let a s velkým úspěchem nejen co se týče nadváhy, ale také celé řady zdravotních neduhů.
Myslím, že lidé dosud význam stravy podceňují (když se rozhlédnu kolem sebe a vidím tolik nemocných a tolik obézních lidí) a neuvědomují si, že všechno, co sníme, více či méně přímo ovlivňuje naše zdraví, a to zdaleka nejen pokud jde o nadváhu.

---
Nadváhou jsem trpěla od dob svého dospívání, kdy jsem se začala neúnosně zaoblovat. Podepsaly se na mě zejména špatné stravovací návyky, zejména zlozvyky, které mě naučili v rodině. Opulentní snídaně, večeře i obědy, tzv. "poctivá" kuchyně, spousty masa a bílého pečiva, málo čerstvého ovoce a zeleniny, málo tekutin, spousty sladkostí od babiček... a hlavně všechno se vším.
Jako dítě jsem byla alergik, časem jsem se propracovala skoro až k bronchiálnímu astmatu, od raného mládí zdobila moje stehna výstavní celulitida, obrovské problémy jsem mívala se zuby, které se mi děsivě rychle kazily, v dalším výčtu větších či menších zdravotních problémů figurují lámavé nehty, suchá pokožka, mastné vlasy, akné, bolesti hlavy, zácpa, neustálá únava a vyčerpanost, spavost, duševní nevyrovnanost (tu smutek, tu úzkost)...
Možná si řeknete, vždyť je to normální, kdopak dneska netrpí něčím podobným? I já jsem si myslela, že je to běžné a že jsem "jinak docela zdravá".
Ale když jsem si jednoho dne přečetla knihu o životním stylu, která popisovala mimo jiné i dělenou stravu a její principy, rozhodla jsem se to zkusit.
Předtím jsem vyzkoušela celou řadu metod, jak shodit přebytečná kila a mít štíhlou postavu, ale neúspěšně. Všechny ty zaručené diety a prostředky na zhubnutí byly buď podvodem nebo měly jen krátkodobý efekt (pochopitelně).
A tak jsem začala "dělit".
Nebudu popisovat, jak to vypadá v praxi, o dělené stravě si může každý přečíst celou řadu knih nebo informací na internetu.
Ale výsledek byl takový, že kromě nadbytečných kilogramů jsem se zbavila i drtivé většiny výše zmiňovaných zdravotních neduhů:)

Dělená strava není dieta v pravém slova smyslu. Je to životní styl. Jíte všechno, akorát jinak, v jiných kombinacích. Významně tím usnadníte a urychlíte zpracování potravy v trávicím traktu a výsledkem bude úbytek na váze i zlepšení zdravotního stavu.
Je to "o zvyku". Pokud si zvyknete jinak kombinovat potraviny, můžete se takhle stravovat léta, třeba do konce života. Nebude vám chybět žádná důležitá látka, žádné živiny... protože při dodržování principů dělené stravy nemusíte nic vynechávat.

Ovšem pokud chcete kromě dělené stravy "najet" i na zdravý životní styl (a zdraví a hmotnost si udržet, případně ještě něco shodit a vylepšit), neobejde se to bez jistých omezení.
Já sama jsem ze stravy vypustila nebo striktně omezila:
sladkosti (bonbóny, čokoláda, zmrzlina, cukrářské výrobky), bílé pečivo, maso, mléčné výrobky, instantní potraviny a potraviny průmyslově vyrobené, které obsahují velké množství syntetických barviv, konzervačních činidel, umělých dochucovadel, aromat a pod. Také jsem skoro přestala pít kávu.

Jasně, občas si dám, když je chuť. Ale je to tak zřídka (odvykla jsem si), že si s tím organismus poradí bez následků.

Když jsem to zvládla já (kdysi těžký závislák na jídle), zvládnete to určitě i vy. Držím palce!

reagovat 10.9.2004 13:28 - Jiřina Krausová

(omlouvám se za dvojí vložení, to nebyl úmysl)

reagovat 11.9.2004 11:34 - Sara

To vsetko je sice pekne, sama som to nejaku dobu skusila, ale nemalo to na mna dobry vplyv. Je to neustale odopieranie ako pri diete. To nemozete s tym, toto zase s tamtym. Mala som stale chute prave na to co som nemala jest. Ja mam zase vyskusane, ze vsetko skodi pokial je toho vela. Cohokolvek zjete vela skodi traveniu, ci uz je to kura s ryzou alebo len samotna ryza. Uz dlhsie jem to co mi chuti a citim sa vyborne. A nedokazem si predstavit ani den bez niecoho sladkeho (dobra zmrzlinka, cokolada..) a nie este cely zivot..

reagovat 15.9.2004 14:38 - Jiřina

Nevím, jestli jste to špatně nepochopila, ale při DS si nemusíte odpírat nic... a také nikde není psáno, že se při DS můžete klidně přejídat, na to pozor, to je nesmysl.
I já jsem byla čokoládový maniak, ale to je zase jiná věc... závislost na sladkém vás bude ve zdravém hubnutí brzdit vždycky, i když budete jíst dělenou stravu.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 7.7.2012 19:46 - Ž

Na dělené stravě jsem dva měsíce. Výsledek? 1,5 kg dole. Žádná sláva.. A to jsem už dokonce slyšela, že jsem přibrala. Paráda.Nikdo neví, čím to je. Možná jím příliš málo, ale 400g bílý jogurt do mě na svačinu opravdu nikdo nedostane. Sním čtvrtinu z donucení, ačkoli mi moc chutná. Neustále se musím do jídla nutit, jelikož co dvě hodiny opravdu hlad nemám, natož chuť. Sladké nejím, nechutná mi, na ničem neujíždím, krom rajčat, ale to, dle mého názoru, snad není hřích. Jedno, dvě rajčata k jídlu přece neudělá žádnou škodu.
Tak kde je chyba?

reagovat 8.7.2012 08:55 - Dělená strava

je normální šoková terapie na trávení a metabolismus s tím, že skutečně může a taky i působí tak, že tělo jinak zpacovává stravu, než tak jak bylo dosud zvyklé a tím se může po nějakou dobu a dokonce i let hubnout.Záleží pak na skladbě a pestrosti jídla. Já se po úspěšném zhubnutí 20 kg za cca 2 roky, však raději vrátil už však bez navýšení váhy, ale v menších porcích ke kombinovanému jídlu, protože kombinace a propojenost různých vůní, chutí i vjemů mi víc chutná jako zážitek a představa dělené stravy do konce života mě jako člověka děsí..

reagovat 8.7.2012 10:20 - Cora

Nedám dopustit na dělenou stravu. Je to také tím, že kdysi dávno víc než před 30 léty mi doktoři odoperovali žlučník,plný kamenů, a od té doby netrávím tak rychle a účinně. Zato nemám žádné zdravotní problémy. Můžu jíst všechno, jen to nesmím zapíjet, protože pak se u mě trávení zastaví a mám v žaludku kámen. Musím dělat větší pauzy mezi jídlem. taky vím,že nemůžu jíst totéž jako před 30 léty, prostě starší organismus vyrábí míň trávicích enzymů a žaludečních šťáv. docela mě štvou takové výrobky, kde si třeba myslíte, že jíte maso- a ona je tam mouka a škroby!!Nevo příklad-Stačí zmínit jogurty, ztužené škrobem, aby líp vypadaly. Takže pitomá kombinace bílkoviny a škrobu vyřadí tenhle výrobek z mého jídelníčku. Ćíst složení na obalech se stává nutností, bo všechno je pokud možno ošizené a plné náhražek. Pečovat o své zdraví správným jídlem je to základní co pro sebe můžeme udělat. A není to žádná věda. :-)

reagovat 9.9.2012 23:34 - annicka

Dělenou stravu jsem nezkoušela, ale spoustu rad ohledně zdravého stravování jsem našla na stránkách http://www.zijzdrave.cz

reagovat 1.3.2013 17:43 - milada kocirova

Dělená strava je to nejlepší na zhubnutí,akorát to chce pevnou vůli.

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *