Cviky při obezitě

První příspěvky v diskuzi

reagovat 14.8.2009 00:02 - Karolína

Dva roky jsem necvičila a nevykonávala fyz. náročnější pohyb. Mám sedavé zaměstnání a doma většinou také sedím nebo ležím. Pohybem byly pouze nárazové výlety či dovolené, kde fyz. aktivity probíhala nebo občasná chůze do práce pěšky ( např. 1-2x do týdne)cca 1km.
Je mi 30let, můj BMI je 42 /164cm/116kg/, postavu mám souměrně obézní, dáli-se to tak říci /nejsem typ jabko ani hruška/.
Tak a dotazy:
Poradili byste mi někdo domácí cvičení? Vím, že je nejlepší zajít za odborníkem do fitka, ale zatím se cítím lépe doma.
Existují nějaké dobré cviky na posílení svalů, které nebyly dlouho procvičovány?
Díky za všechny věcné a konstruktivní rady.'

reagovat 14.8.2009 08:32 - introvert4

Zajít do fitka,nevím co by ste chteli doma cvičit.Já osobne cvičím jen doma,ale mám v byte menší posilovnu.

Jestli se rozhodnete cvičit doma nebudete mít žádnou motivaci a nikoho kdo by na vás dohlížel,skončí to tak že začnete polevovat a nakonec cvičit přestanete uplne.'

reagovat 15.8.2009 19:09 - lenka

pan predemnou ma pravdu ale zase,,,,me rekla doktorka pri tehle kg pouze mic,plavat,a chuze,,,,nikdy ne posilovna na tuhle nadvahu tak nevim,,,,,

reagovat 25.10.2009 13:51 - Loli

Dva roky jsem necvičila a...

Ahoj Karolino, myslim ,ze uz to ze chces se sebou neco udelat, je krok dobrym smerem...spousta lidi si neuvedomuje, nebo jen nechce pripustit jak je dulezite rozumne premyslet o tom co, kdy a jak jist a cvicit...dulezita je pravidelnost ve strave a cviceni...spousta lidi je z pocatku na sebe prilis prisna a vetsinou nesmyslne hladovy a nuti se delat cviky, ktere je nebavi...o to driv je to prestane bavit a vule taky povoli a vrati se na zacatek a mozna si jeste rozhodi zazivani a zpusobi zdravotni komplikace...kazda zmena ma byt nenasilne prirozena...dulezite je vyvazit prijem energie(potravy) s vydejem (nejlepe pohybovou aktivitou...rozhodne ti neublizi nahradit dopravu, pravidelnou chuzi, ale rychlejsi, tak ze se clovek mirne zadycha, ale bude schopen udrzovat plynulou konverzaci...velmi vhodne jsou vodni sporty-nepretezujes klouby a zaroven proud a odpor vody masiruje a tim i prokrvuje problematicke partie, oblibeny je např.auqaerobik - skupinove cviceni na hudbu...jeste doporucuji napr. kalanetiku, pilates a cviceni na mici(bodybally) a dalsi balancni cviky...setri klouby a perfektne zpevnis ochable svalstvo, to je nesmirne dulezite pro spalovani...dobry svalovy zaklad ti bude pomahat odbouravat tukove zásoby a pripravi tvoje telo, treba na to, ze casem budes moci delat i dalsi pohyb. aktivity...rozhodne bych ze zacatku nedoporucuvala posilovnu, tam bys si ve svem stavu mohla ublizit...takze zaklad, pravidelne minimalne 30 min. pohybu denne, 3-5x zaradit hodinovou pohyb.aktivitu, dotrzovat pitny rezim(nejlepe vodu)pravidelne jist (snidane, svacina, obed, svacina, vecere)rozdelit si potravu do trech hlavnich jidel - a dvou az trech lehcich svacin - omezit prisum soli, cukru a smazenych, preslazovanych potravin a napoju, zaradit do jidelnicku kvalitni libove maso, nizkotocne mlecne vyrobky, vinikajici je nizkotucny tvatoh, celozrne pecivo(dostatecny prisun vlakniny ti zlepsi zazivani, strevni peristaltiku a pravidelne vyprazdnovani..taky ovoce a dostatek zeleniny(

reagovat 25.10.2009 14:20 - Mirka

Karolíno, já bych poradila, kromě cvičení doma, něco jako aquaaerobik a tak.
Proč se nechceš jít někam poradit?

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 31.1.2016 17:00 - Martin

Co třeba pro začátek plavání, nebo jóga, kvůli protažení? A pak přidávat náročnější cvičení?

reagovat 3.6.2016 19:22 - marta

Karolíno, já bych poradila,...

Karolino,ja zacala s vahou 120 kg,ted mam 107 a to vse jsme zvladla behem 7 tydnu, je pravda ze ted uz jdou kila pomaleji ale vubec to nevadi, citim se skvele, jim zdrave,presne jak ti tady radi Loli,hubnuti z velke vahy je hlavne o jidelnicku a jinak cvicim v posilovne podle programu od trenera ale je fakt ze ja se vzdy hodne hybala,nemam problem se dostat do kondicky,takze v posilovne si dam pro zacatek 15 minut pomale chuze na pase,zadne zvysovani vahy jen rovna podlozka,pak hned prejdu na bike,kde dam dalsich 15 mninut a pak uz si jdu na stroje na nohy, zadek,jak skoncim dam si dalsich 20 minut bike nebo pas,je dulezite cvicit aspon chodinu aby jsi zacala opravdu spalovat a nejslepsi pro tebe bude pravdu zacit postupne jako ja, nemysli si ze jsme dala na poprve tolik minut,klidne si dej pomalu 10 pak dalsich 10 a podle toho jak s ebudes citit pridavej postupne,chod cvict aspon 3x tydne a k tomu vsude chod pesky kam jen muzes
uvidis ze se to zlepsi a opravdu musis hodne pit vodu,cistou vodu a pravidelne jist co 3h,toto vse povede ke snizeni tve vahy a jeste jedna rada, v posilovne si hlidej svoji tepovou frekvenci, jinak bude palit cukry a ne tuk a nestresuj se kdyz hubnuti pujde pomalu,pomalu taky nejdal zajdes, a hlavne bez JOJOefectu ver mi ;)

reagovat 20.2.2017 19:32 - nej

je plavání,uvolní se poh.aparát a ještě ta voda je proti stresující,prý je dobré při plavání na něco pěkného myslet a vůbec se uvolnit,pečovala jsem o obézní lidi v Německu,tam to pojímají úplně jinak,nikdy jsem nebyla svědkem toho,že by se někdo na někoho divně díval,nebo se mu dokonce smál v tomhle jsme Češi opravdu neandrtálci v Něm.mají tito lidé svoje stránky a navštěvují se a chodí na různé spol.akce spolu,myslí jen na své zdraví,ne na kila,jsou ve větší pohodě,než tady...prostě pomalu plavat,nebo se jen protahovat ve vodě

reagovat 20.2.2017 19:38 - nej

a ještě něco,tam se všichni učí opak toho co tady,nemyslet na zhubnutí,nemyslet pořád co jím,pouze dodržovat pit režim a hodit se do mentálního klidu,myslet na to,co mohu dělat a ne co nemohu a pomalu se procházet a fotit přírodu,krmit kachny,vyvarovat se stres.sportům,kolo,fitko,rotoped,to je taková pitomost,kterou v Něm.neuslyšíte,každý,kdo začíná hubnout,začíná od duše,ne od rozhodnutí,že je tlustý,stres vám potom nedovolí posunout se dál

reagovat 20.2.2017 19:46 - nej

ten pořad by v Něm.nikdo neodvysílal to jste ,to co jíte,potraviny,které máte rádi se vůbec nevyřazují,pouze postupně omezují,pomalu a v klidu se postupně nahrazují,ale sušenka,malá čokoláda,zákusek,to se normálně jí a lidi také hubnou,v klidu,luštěniny jsou velmi drastické na okamžitý přechod z jiného jídla a mají alergeny,které musí doktor z krve vyhodnotit a ne se na ně hned vrhnout,je to hrozný pořad

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *