Cvičení k uvolnění šíje - komentáře

přejít na článek

První příspěvky v diskuzi

reagovat 3.12.2006 10:57 - miroslav

no des a hruza - probudim se po promilovane noci vedle sve milovane na priserne posteli a nedokazu pohnout krkem a po chvili kliknu dotaz na netu najdu tuhle stranku a zkousim ty cviky a opravdu se citim lepe po nekolikaminutach.

reagovat 11.1.2008 13:00 -

Tak vidíš, Míro, ty kanče!

reagovat 17.10.2008 23:11 - Samantha Jones

No vidíš, Miroslave!

reagovat 20.8.2011 17:48 - Metafora

K odstranění ztuhlosti zadních šíjových svalů, bez ohledu na to, sedíte-li nebo stojíte, musíte nejdříve vyrovnat hlavu, šíji a páteř, jak nejlépe dovedete, do jedné přímky totožné s osou trupu. Potom svěste obě ramena a stáhněte je vzad. Nyní vytahujte šíji co nejvíce vzhůru tak, jako kdyby vám vytahoval hlavu ke stropu. V této poloze s napjatými krčními svaly vydržte než napočítáte do tří, potom po ukončení napínání zvolna vydechněte. Cvik opakujte několikrát, dokud nezjistíte rozdíl mezi počáteční ztuhlostí a uvolněnějším pocitem.

V další části tohoto cvičení můžete pokračovat vsedě na židli s rovným opěradlem nebo vestoje. Začněte otáčet pravým ramenem mírně dopředu, nahoru a dozadu jako při opisování kruhu. Protáhněte pravou paži s dlaní směrem dopředu co nejvíce dolů, aniž byste přitom měli nepříjemný pocit. Snažte se, abyste cítili až do konečků prstů, jak se každá část paže napíná. Pohlédněte na prsty a paži napjatou směrem k zemi. Vydržte v této poloze, než napočítáte do tří, pak zvolna vydechněte. Podobným způsobem procvičte také levou paži.

V další části cvičení otáčejte krouživým pohybem pravým ramenem jako v předešlém cvičení, ale při napínání paže otočte ruku tak, aby její hřbet směřoval dopředu, a představujte si, že při napínání je palec přitahován k podlaze. Podobně jako předtím setrvejte v napjaté poloze, než napočítáte do tří, pak zvolna vydechněte. Stejným způsobem procvičte také levé rameno. Začněte jeho otáčením v ramenním kloubu.

Uvedená cvičení můžete konat často nebo jen zřídka a kdekoliv podle vlastní potřeby. I když neabsolvujete vždy celý cyklus procvičování ramenních kloubů, kdykoliv pocítíte tuhnutí šíjových nebo ramenních svalů, svěste ramena dolů, stáhněte je dozadu a lehce vytáhněte hlavu vzhůru z ramen. Tato kombinace otáčivého pohybu a napínání by vám měla pomoci uvolnit a zmírnit napětí v trojúhelníku tvořeném šíji a oběma rameny.

reagovat 3.4.2013 12:54 - D.

K odstranění ztuhlosti...

Diky, Metaforo.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 24.4.2017 12:17 - Pavel

omluva za chyby.Alkohol lze použit dle chuti jakýkoliv.

reagovat 25.11.2017 17:13 - Anna

Perfektní cvičení je...

Prosím tě, co je to za cvičení? To mě zajímá... S bolestmi zad bojuju docela dlouho a už mě to docela obtěžuje... Děkuji za rady.

reagovat 25.11.2017 18:05 - Martin

Prosím tě, co je to za...

Taky by mě to zajímalo... Díky.

reagovat 25.11.2017 18:12 - a

Jakou reklamu sem zase dáš?

reagovat 25.11.2017 18:12 - a

Jakou reklamu sem zase dáš?

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *