7 důvodů proč získat vitamín D - komentáře

přejít na článek

První příspěvky v diskuzi

reagovat 25.5.2010 05:35 - Elen Jahoda

Prectete si dobre o vitaminu D od
Dr Robert Young Californie...pise o tom denne ve svych clancich a vyzkumech.
U nas vit.D bohuzel mame na predpis. E.j

reagovat 25.5.2010 21:31 - Eva

Prectete si dobre o vitaminu...

Jen proúplnost, vit. D můžeme dnes již koupit volně , výrobce Generica, vit. D 400 jednotek,super cena , doporučuji !

reagovat 28.5.2010 22:31 - Granvin

Vitamin D se ještě prodává ve volné přírodě ideálně za slunečného počasí a to v dostatečném množství, pokud netrpíte specifickým oslabením činnosti jater a žlučníku.

reagovat 31.5.2010 09:17 - Irena

Co jsou to za bláboly? Vitamím D je imunosuipresivní steroid,čili hormon a je třeba rozlišit D3,D4 a dalšíu kazatele pro jeho doplnění. Pokud má někdo osteporozu a bude doplnovat, jen si ublíží, roli hrají i zánětlivé procesy. Takže bez odborného vyšetření v žádném případě u nemocných lidí nedoplnovat !!!

reagovat 1.6.2010 15:39 - ?

Co jsou to za bláboly?...

Vitamin D (kalciferol)

Přestože o antirachitických účincích rybího ruku se vědělo už koncem 18.století, teprve v roce 1920 byla z něho izolována v tucích rozpustná látka, zodpovědná za tyto účinky. Dostala název vitamin D.

Vitamin D se vyskytuje ve dvou chemicky odlišných formách:

Vitamin D3 (cholekalciferol), který se tvoří přirozenou cestou v lidském těle a v těle zvířat, zejména ryb, a ukládá se v játrech. Působením slunečních paprsků se syntetizuje v bazální vrstvě kůže z derivátu cholesterolu (7-dehydrocholesterol).

Vitamin D2 (ergokalciferol), který se vyrábí uměle v laboratoři a používá se k obohacení potravin vitaminem D a k výrobě farmaceutických preparátů.

Převážná část vitaminu D, který cirkuluje v naší krvi, je syntetizována v naší vlastní kůži. Jestliže své tělo vystavujeme slunci, třeba i po krátkou dobu, nemusíme už být závislý na příjmu vitaminu D potravou.

Vitamin D - denní potřeba:
Děti 10 mikrogramů
Dospělí 2,5 mikrogramu nebo i méně

K tomu, aby naše kůže vyrobila doporučenou denní dávku vitaminu D, stačí vystavit celé tělo (nahé) na 1 minutu denně slunci nebo uskutečnit denně hodinovou procházku na čerstvém vzduchu ( v oblečení). Pouze v oblastech, kde nesvítí slunce po dlouhé období (zejména v zimních měsících), jsou namístě doplňkové přípravky s vitaminem D.

Jaké úkoly plní vitamin D?
Vitamin D usnadňuje vstřebávání vápníku ve střevě i jeho ukládání v kostech. Nemá-li náš organismus dostatek vitaminu D, kosti měknou a deformují se, protože nemohou unést hmotnost těla. Pak mluvíme o onemocnění známém jako rachitida (křivice).

Potraviny, které obsahují vitamin D
Nejbohatším vnějším zdrojem vitaminu D jsou rybí játra (hlavně tresčí), menší množství obsahuje také rybí maso, mléko, máslo a vejce. Někteří vědci zdůrazňují skutečnost, že vitamin D obsahují také některé rostlinné produkty (avokádo, banány, kakao a obilné klíčky).

Ať už je tomu jakkoliv, podle doporučení WHO/FAO je orální (ústní) užívání nutné jen tehdy, jestliže nemáme možnost běžného pobytu na slunci (zvláště malé děti, které žijí v chladném klimatickém pásmu). Potřebnou denní dávku nám tedy dostatečně pokryjí malá množství vitaminu D přijímaná potravou a krátký pobyt na slunci během dne. (Výjimku tvoří patologické stavy, kdy je potřeba vitaminu D vyšší).

Nebezpečí předávkování
V průběhu padesátých a šedesátých let se stalo módou obohacovat určité potraviny, určené dětem, vitaminem D. To mělo za následek výskyt četných případů předávkování se zvápenatěním ledvin a srdce, což byl i důsledek několika úmrtí.

Dávka čtyřikrát převyšující denní potřebu je již toxická. Máme tedy co do činění s "nebezpečným" vitaminem, snad i proto je v přírodě zastoupen v tak malém množství. Náš organismus produkuje denně takovou dávku vitaminu D, kterou skutečně potřebuje, a stačí mu k tomu každodenní krátký pobyt na slunci. Je zřejmé, že nebezpečí předávkování v tomto případě neexistuje.
ty si taky samý hormon.

Pokračovat na prvních deset příspěvků v diskusi

Poslední příspěvky v diskuzi

reagovat 3.12.2017 20:50 - Markétka

Kombinaci vitamínů C+D dávám dětem už dlouho, hodně jim to pomohlo ustálit jejich střevní potíže

reagovat 3.12.2017 20:59 - Obyčejná

vajíčka. Ale samozřejmě domácí. Je to levnější, než chemické sračičky

reagovat 4.12.2017 17:16 - Petra

Jaké jim dáváte Markéto?

reagovat 4.12.2017 17:22 - .......

Kombinaci vitamínů C+D...

Zase cpete do dětí tu chemii?
Vitamíny se dají získat i jinak. A ne nějakými pilulkami či sirupem.

reagovat 6.12.2017 22:39 - Markéta

Dávám tyto porbiotika, konzultovala jsem to i s naší pediatričkou http://www.pharmaagency.cz/humanni-produkty/e-shop.htm/prod_11/

Pokračovat na poslední stránku příspěvků v diskusi

Přidat příspěvek

 

Reaguji na komentář - nereagovat

* *